För mig var det en superstor grej och det tog 5 år (!) innan jag och min kille blev sambos. Det föll sig ganska naturligt att han skulle flytta in hos mig - han bodde då i ett kollektiv i en annan stad och när det upplöstes stod han utan bostad. Jag har haft egen bostadsrätt ända sedan vi träffades. Det var lite gnet innan gällande möbler osv (mest från min sida), men där var jag tvungen att vika mig (med all rätt!) och göra plats för det han ville ha med sig. Själva sambolivet fungerar för det mesta jättesmidigt - vi är båda bra på att ge den andra egentid och har inga större konflikter om det praktiska (städning, tvätt osv). Nu, ett år senare, vill jag absolut inte bo utan honom och han kommer flytta med mig i höst när jag åker utomlands för att jobba.
Det är verkligen inget fel i att vara nervös och känna en viss oro inför samboskapet, även om en älskar personen en ska bli sambo med. Om en är van att bo själv så är det en ganska stor omställning! Men ni fixar det om ni båda har en ödmjuk inställning
.
Det är verkligen inget fel i att vara nervös och känna en viss oro inför samboskapet, även om en älskar personen en ska bli sambo med. Om en är van att bo själv så är det en ganska stor omställning! Men ni fixar det om ni båda har en ödmjuk inställning