Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag skulle verkligen vilja veta poängen med att säga "hej tjockis!" till någon. Oavsett om personen faktiskt är tjock eller ej. Jämför med:
Hej brunhårig!
Hej smalis!
Hej grönögd!
Hej du med utåtstående öron!
Hej 37 i skostorlek!
Varför liksom??! Man vet ju hur man själv ser ut.
När man är gravid har man en tjock o go mage.
Stor mage= tjock mage i mina öron. Tjock behöver inte betyda fet. En tjock bok är inte fet. En tjock vaniljsås är inte nödvändigtvis fet. Men den är inte tunn.
Jag reagerar inte främst för att det skulle vara elakt att säga tjockis till en gravid. Utan för att det är fel. (Om hon inte samtidigt är både tjock och gravid.) Det stämmer liksom inte.
Och om hon råkar vara tjock på riktigt - då kan man väl lika gärna kalla henne tjockis även när hon inte är gravid, om man har behov av att påtala det? Men vad vinner man på det???
Jag skulle heller ALDRIG någonsin peta på någons gravidmage, utan att först fråga om det är ok.
Jag hänger även upp mig på folk som måste fråga "hur det är med magen", därför att jag skulle vilja vara ärlig, men vet att folk inte gärna vill veta hur dåligt man mår egentligen!
Är det så? Vill folk i allmänhet inte att man ska svara ärligt? I så fall är jag ett undantag. Jag tycker till och med att problemfyllda svar är intressantare än ett hurtigt "allt är fin-fint!"
Är det så? Vill folk i allmänhet inte att man ska svara ärligt? I så fall är jag ett undantag. Jag tycker till och med att problemfyllda svar är intressantare än ett hurtigt "allt är fin-fint!"
Jätteledsamt att du inte kan säga hur du verkligen mår.
Jag är den eviga optimisten som alltid kan se silverkanten på molnet.
Så om jag nu kommer med glada tillrop om att inte ska du bry dig om vad andra säger så hjälper det inte ett skit.
Jag hoppas du hittar någon att prata med.