Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo fast nu vet ju folk att jag är gravid och kallar mig tjockis därav!
Tillägg:
Eftersom jag har otroligt snedvriden kroppsuppfattning och varit helt besatt i träning efter den perfekta kroppen så tog jag åt mig illa även om det absolut aldrig var menat att såra.
Dvs det sas med glimten i ögat.
Fråga:
Tycker ni det är okej att bli kallad för "Tjockis" under graviditeten?
Folk på mitt jobb, läs att de dessutom själva är föräldrar, verkar tycka det är helt okej att kalla mig tjockis när jag vaggar fram! Och när jag påtalar att jag inte tycker det känns ok så får man svaret "jo, men det är ju nu man får säga tjockis"
Den enda som får kalla mig tjockis är maken för han gör det med kärlek i blicken
En person har hållit med mig och det är min syster! Är ni fler därute??
Jat tycker det beror lite på vem som säger det på vilket sätt... vissa kan låta så illa spydiga o vissa är ganska gulliga när de säger att man blivit en tjockis, att oj vad fet du blivit osv, men vissa säger det så man helst vill slå ihjäl dem!
Det verkar finnas massor med människor som gillar att säga "tjockis" till gravida. Jag tror de allra flesta säger det med glimten i ögat.
Men jag fattar ändå inte varför. Att ha en stor, hård, spänd mage har väl inget med tjockhet att göra? Att vara tjock förknippar jag med att vara mjuk, och ha massor med fett överallt på kroppen.
Stor, tycker jag passar bättre: "Vad stor du har blivit nu!" Eller ännu hellre: "Vad stor magen har blivit nu!"
Om det inte är OK för dig är det klart att du ska säga ifrån. Men för mig har tjockis ingen negativ klang. Gravid eller inte- varför är det förnedrande att vara tjock?
Fråga:
Tycker ni det är okej att bli kallad för "Tjockis" under graviditeten?
Folk på mitt jobb, läs att de dessutom själva är föräldrar, verkar tycka det är helt okej att kalla mig tjockis när jag vaggar fram! Och när jag påtalar att jag inte tycker det känns ok så får man svaret "jo, men det är ju nu man får säga tjockis"
Den enda som får kalla mig tjockis är maken för han gör det med kärlek i blicken
En person har hållit med mig och det är min syster! Är ni fler därute??
Har ni inget bättre för er än tycka att det värsta som kan hända är att någon kallar er tjock.