Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Slappt av föräldrarna att inte stoppa det. Det borde ha gått att förhindra.
Inte stryk, men det var sista gången jag bjöd hem den familjen i vart fall.Lagligt eller inte den ungen hade fått stryk av mig oavsett om den var min egen eller någon annans.
Många har barn i familj och släkt och jag tror att det blir svårare än med vänner. Men det är ju bra om man hittar en lösning som fungerar för allas preferenser.
Ja jag förväntar mig inte att de varken är tysta som möss eller kan reglera volymen till 100% om de är runt ett par år. Tvärtom ser jag gärna att de får vara delaktiga i någon form av samtal men på deras nivå. Samma sak vad gäller ätandet, man kan finna sig i att det inte är det prydligaste bordsskicket. Det jag vänder mig emot är att ta med ett barn som inte kan hålla sig någorlunda lugn en måltid (läs: sitta vid bordet) eller att volymen är så hög att det är jobbigt för omgivningen. Det ska inte restaurangbesökarna behöva ta kan jag tycka.Njä jag är nog av annan åsikt och vill bort från tänket att "det passar sig inte" för ett mer inkluderande samhälle. Även små barn och personer med funktionsnedsättningar som gör att de låter lite ska ha rätten att äta god restaurangmat ute. Klart att gränsen får gå någonstans (typ skrika eller springa bland borden) men knäpptyst behöver det inte vara enligt mig.
Fast barn är ju olika individer med olika temperament och personlighet. Vissa barn har svårt för att vara tysta och stilla oavsett hur mkt rätt föräldrarna gör.
<snip>
Folk utan erfarenhet av katter förstår sällan hur illa det faktiskt kan gå och jag blir faktiskt skitförbannad när folk släpper fram sina hundar till mina katter hos t.ex veterinären. <snip>
När en grupp katter plötsligt känner sig pressade av en främmande hund kan det resultera i att gruppen hamnar i svårlösta konflikter och inte kan leva avspänt tillsammans igen. <snip>
Nja, det är nog lättare för ljudkänsliga att skydda sig mot ljud än för ljudbenägna att stänga munnen. Och när det gäller små barnen så är de garanterat påväg hem vid 20 på kvällen. Dvs är man mycket känslig får man kanske också anpassa sig och helt enkelt äta senareMed ditt resonemang utesluter man andra grupper som mår dåligt av höga ljud och oväsen.
Nej precis, hos mig är och har det garanterat inte varit samma regler som hos en del andra. Barn som varit här har dock lärt sig att här beter man sig "så här". "Detta" är inte ok, men "detta" är ok. Det som varit förbjudet har jag givit ett alternativ till istället. Så för varje "regel, har det varit saker att göra istället. Nu låter det som värsta militären hos mig och det är det inte, bara det att vilda barnlekar inte varit ok eftersom främst ena sonen aldrig kunnat hantera sådana lekar utan att det går fel. Han har alltid behövt lite ramar runt sig och dragit till vänner som varit likasinnade, men det har fungerat hos mig, hans vänner har uppfört sig exemplariskt!Men att tillata barn i hemmet ar val inte att tillata mobelhoppande och bollspelande inomhus?
Da ar det ju foraldrarna man bor banna istallet, om de inte har vett nog att lara barnen grundlaggande hyfts.
Nu har min umgangeskrets just borjat fa barn, sa jag har inte nagon forstahandserfarenhet, men jag kan absolut tanka mig att bade barn och hundar ar valkommna, men mitt grundlaggande antagande ar att barn och djur ar rena nog och "tranade" nog att inte skapa kaos...
Min ena son har jag fått Vakta eftersom hans känsla för djur inte riktigt var vad jag förväntade mig. Jag har aldrig trott att barn- överhuvudtaget är snälla mot djur, barn förstår inte helt ut att de kan skada när de är snälla ens. Men sonen har någon gång varit lite elak på ett sätt som inte gjorde mig riktigt bekväm. Så, med tanke på hans pappas familjs sätt att ha djur så förvånade det inte mig... De ser djur som Lägre stående varelser, inte vatten värda, som man är Herre över och som man ska Tukta till lydnad samt slit och släng.Jag har tyvärr ganska många exempel på besökande barn som tillåts skrämma husdjur, riva ner saker från bokhyllor, ha sönder samlarobjekt osv utan att föräldrarna gör annat än se lite trötta ut.
Vårat hem är inte "barnsäkrat" på ett sätt som gör att man kan släppa en nyfiken fyraåring lös oövervakad. Och hur noga vi än stänger bort hundarna, så blir det aldrig säkert nog för att stoppa en sadistisk tioåring som smyger dit för att sparka på dem när de sover.
Och jag har ännu inte stött på den förälder som har insikt i eller är ärlig med att deras barn inte är snäll mot djur.
Ja eller hur!Att få möjlighet att umgås utan barn när barnen var små var guld värt ju! Så det första jag gjorde var att säga "Jag ska höra om barnvakt, återkommer" och så försökte jag se om jag hade det. Om inte fick jag tacka nej eller om det var möjligt, ta med. Men att inte alltid vara mamma är ju skönt! Speciellt om man har barn med lite speciella behov. Att få släppa, bara andas och "åka med". Ladda batterierna.Ska jag hem till någon vän där jag vill kunna föra ett ostört samtal så tar jag varken med min tvååring eller Mallen. De är ungefär på samma mentala nivå just och kan bli riktigt intensiva med stort passningsbehov i okända spännande miljöer. Om jag tar med mig barnet är det ofta till vänner som också har barn eller till dem som uttryckligen önskar att han ska vara med. Åker båda mot förmodan med så är sambon också med så att en av oss kan umgås och den andra kan ha extrakoll på huliganerna.
Tycker det är lite skojigt att vissa här verkar tro att bara för att man har ungar så vill man ha med dem överallt. Tro mig, att hälsa på en kompis och kunna umgås barnfritt är fan min våta dröm just nu .
Jag tycker att det beror lite på vilken instans man besöker. Visst, vissa restauranger, hotell och annat är det okej att föra lite låda på... det är högre i tak helt enkelt - men på vissa ställen passar det sig inte och det är okej att låta både barn och vuxna veta det tycker jag.Nja, det är nog lättare för ljudkänsliga att skydda sig mot ljud än för ljudbenägna att stänga munnen. Och när det gäller små barnen så är de garanterat påväg hem vid 20 på kvällen. Dvs är man mycket känslig får man kanske också anpassa sig och helt enkelt äta senare
Jag tycker inte att särskilt många i tråden har beskrivit problem med att umgås per se, bara sina egna preferenser.Inte läst allt i tråden. Men blir mörkrädd att det kan vara ett så stort problem att umgås. Här är alla välkomna, men förutsätter att folk har hyfs i mitt hem, aldrig varit med om att djur el barn är problemet. Om det nån gång hänt att det inte blivit trevligt hänger det enbart på de vuxna. Och då kanske vi inte klickar utanför hemmet heller.
Nja, det är nog lättare för ljudkänsliga att skydda sig mot ljud än för ljudbenägna att stänga munnen. Och när det gäller små barnen så är de garanterat påväg hem vid 20 på kvällen. Dvs är man mycket känslig får man kanske också anpassa sig och helt enkelt äta senare
Jag tycker att det beror lite på vilken instans man besöker. Visst, vissa restauranger, hotell och annat är det okej att föra lite låda på... det är högre i tak helt enkelt - men på vissa ställen passar det sig inte och det är okej att låta både barn och vuxna veta det tycker jag.
Visst ska samhället vara tillgängligt för alla men samtidigt kan man göra sina barn en otjänst om de tror att man inte måste anpassa sig efter den generella normen.
Inte läst allt i tråden. Men blir mörkrädd att det kan vara ett så stort problem att umgås. Här är alla välkomna, men förutsätter att folk har hyfs i mitt hem, aldrig varit med om att djur el barn är problemet. Om det nån gång hänt att det inte blivit trevligt hänger det enbart på de vuxna. Och då kanske vi inte klickar utanför hemmet heller.
Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med.
Jag har katt.
Nej jag vill inte låsa in henne i sovrummet så att hundarna kan vara med. Det skulle stressa henne att ha vilt främmande varulvar (från hennes perspektiv) utanför dörren.
Jag tycker att det låter jättebra och trevligt för er. Jag är också rätt säker på att det inte är något man kan förvänta sig av de allra flesta tvååringar, och jag skulle ifrågasätta sundheten i dessa "japanska föräldrars" metoder.Vi at pa alla de "fina" stallena i Stockholm (Opera Kallaren, Berns, etc) med vara barn nar de var sma. Som minst runt 2 ar och uppat. Om barnet fick psykbryt sa lyfte en av oss lungt upp honom och gick ut tills han lugnat sig och kunde uppfora sig igen. Vi har aldrig haft nagra problem ... vara barn visste hur man haller bestick, bestaller och uppfor sig pa vilken restaurang som helst. Tvart om, vi fick alltid jatte mycket bra kritik fran kypare och aven kocken kom ibland ut och fragade vad barnen tyckte om maten.
Man far helt enkelt lara barnen hur man uppfor sig ... som Japanska foraldrar gor dar ser man inte skrikande barn ute bland folk. Det ar inte nagon rocket science, men det kraver consistency, talamod, och att man focuserar pa att lara barnen exact vad man vill.
Alltså ... nej? Bara nej. (Det är inte "lagligheten" som är problemet här för övrigt.)Lagligt eller inte den ungen hade fått stryk av mig oavsett om den var min egen eller någon annans.