Visst har väl den här tråden i hög grad kommit att handla om något annat än trådstarten?
För mig personligen känns det som en jättekonstig tanke att jag skulle vara aktivt ointresserad av mina nära vänners barn. De är ju en enorm del av deras liv. Detta trots att flera av mina vänner och jag är lite i ofas - jag fick barn tidigare än de flesta andra i min ålder, så mina barn är idag unga vuxna medan många jag känner har barn i tidig skolålder.
Jag har tyckt att det varit jättekul när nära vänners barn har varit pepp på att komma och hälsa på, delvis för att jag har djur. Sen betyder inte det att vi alltid måste umgås med barnen närvarande. Och sen har jag svårt att tänka mig att nära vänner inte skulle reagera om deras barn var osjysta mot djuren. Kanske är det det som är grejen? Jag har sällan ytligt bekanta hemma, där jag inte vet om de och deras barn har en rimlig syn på djur. Känns inte lockande.
Lite samma med andras hundar faktiskt. Och åt andra hållet - jag vet att min hund är välkommen hos mina nära vänner. Åker jag hem till en ny bekant som inte uttryckligt säger att han får följa med, får han stanna hemma. Jag tycker det är lätt att läsa av när det passar och inte.
Alla är inte så glada för barn. Personligen känner jag att jag gjort mitt med småbarn. Jag är inte heller så intresserad av valpar och kattungar utan föredrar att umgås med vuxna hundar och katter. När jag red föredrog jag kloka vuxna till äldre hästar med livserfarenhet framför unghästar.
Jag vet inte vad du menar med aktivt ointresserad. Finns det ett inaktivt ointresserad? Hur är man aktivt ointresserad jämfört inaktivt?