Att äta frukost.

Sv: Att äta frukost.

Alltså, du ska ju inte säga att de inte är sötade ;) Poängen med mina förslag var att de är så pass söta att de nästan smakar som sötade flingor och därför kanske kan fungera som "inkörsport"? Har du testat? Annars kostar ett paket typ 20:- så det kan ju vara värt ett försök. För utan frukost blir få barn (vuxna med för den delen ;) ) roliga. :)
Hahaha, jo jag har testat :D Jag köper själv flingor och havrefras som inte är sötade, havrefras tex är favorit hos mig :) Men det går inte hem alls hos honom. Det är inte bara sockret i flingorna som han vill ha utan sockret PÅ flingorna också :)
 
Sv: Att äta frukost.

Funkar alldeles utmärkt att göra dagen innan. Det blir två glas av mitt "recept", så jag brukar dricka ett direkt och låta det andra stå i kylen över dagen/natten och ta när jag kommer hem från jobbet/till frukost
 
Sv: Att äta frukost.

Men kan han inte få t ex havrefras med lite socker då? Ni bestämmer att han får strö t ex en tesked. Det är ju faktiskt inte så himla farligt.
 
Sv: Att äta frukost.

Men kan han inte få t ex havrefras med lite socker då? Ni bestämmer att han får strö t ex en tesked. Det är ju faktiskt inte så himla farligt.

Det är det som är problemet. Klart han kan få lite socker, alltså en helt normal mängd. Men då vill han inte ha det. Hans sätt eller inget. Och eftersom jag ju tycker att han måste äta pga skolsituationen så blir det lite av en kamp om vem av oss som vinner. Jag som vill att han äter och han som vill äta på sitt sätt och det han vill.
 
Sv: Att äta frukost.

Funkar alldeles utmärkt att göra dagen innan. Det blir två glas av mitt "recept", så jag brukar dricka ett direkt och låta det andra stå i kylen över dagen/natten och ta när jag kommer hem från jobbet/till frukost

Vad bra! Jättebra! :)
 
Sv: Att äta frukost.

Det är det som är problemet. Klart han kan få lite socker, alltså en helt normal mängd. Men då vill han inte ha det. Hans sätt eller inget. Och eftersom jag ju tycker att han måste äta pga skolsituationen så blir det lite av en kamp om vem av oss som vinner. Jag som vill att han äter och han som vill äta på sitt sätt och det han vill.

Ajdå. Vad jobbigt.
 
Sv: Att äta frukost.

Min sambo har samma problem och han läste att magen behöver kickas igång. Det är tydligen det som är problemet när man har svårt för frukost. Ett glas vatten hjälper till att starta igång på morgonen men det kan ju innebära lite tidiga mornar. Prova ett glas vatten en halvtimme-timme innan frukost så kanske aptiten kommer!
 
Sv: Att äta frukost.

Oj, hade jag druckit vatten på nattfastande mage hade jag spytt direkt. Nu har jag i o f s inga problem med frukost, men jag hade lätt valt juice just för den lättillgängliga sockerformen.
 
Sv: Att äta frukost.

Oj, hade jag druckit vatten på nattfastande mage hade jag spytt direkt. Nu har jag i o f s inga problem med frukost, men jag hade lätt valt juice just för den lättillgängliga sockerformen.

Oj, det gör jag jätteofta! Men det ska inte vara iskallt utan lite rumsvarmt :)
 
Sv: Att äta frukost.

Min sambo har samma problem och han läste att magen behöver kickas igång. Det är tydligen det som är problemet när man har svårt för frukost. Ett glas vatten hjälper till att starta igång på morgonen men det kan ju innebära lite tidiga mornar. Prova ett glas vatten en halvtimme-timme innan frukost så kanske aptiten kommer!

Jag tror inte det funkar på mig, men får testa på honom.
 
Sv: Att äta frukost.

Ajdå. Vad jobbigt.

Ja det är ju det. Han är en speciell unge, envis som en åsna och vet vad han vill och backar inte i första taget. Mycket tid går åt till att få honom åt samma håll som jag så att vi i hela familjen funkar. Får man med honom är han jätteduktig, får man honom mot sig blir det jobbigt! Just med maten är det trist, men det har inte alltid varit så så jag hoppas och tror att det är en fas lite grann. Jag tror att det kan ha lite att göra med skolsituationen, han sa i höstas att om han uppför sig illa kan han bli utslängd och får börja i sin gamla skola istället. Funkar ju inte riktigt så men det var hans plan i alla fall.
 
Sv: Att äta frukost.

Hur gick det med äggen imorse då?

Det gick bra! Blev ägg, gurka och en mugg fil med bär och musli! Han tyckte om det :) Han åt förresten dotters ena ägg också för hon blev mätt på ett, så han åt tre ägg i stället för två. :D
 

Liknande trådar

Mat Jag vill börja med att den här tråden har inte med mina kollegor att göra och deras gränslösa kommentarer. Jag undanber mig därför alla...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 398
Kropp & Själ Det här tar emot att erkänna och jag känner mig misslyckad som slarvar med maten. I grund och botten har jag inga ätstörningar är bara...
8 9 10
Svar
189
· Visningar
13 684
Kropp & Själ Jag har en fråga hur jag ska bete mig mot just gällande hennes förhållande till hennes kropp och på bästa sätt stötta min allra bästa...
2
Svar
22
· Visningar
3 339
Senast: Qelina
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 548
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp