Asvh´s "Unga avlare", någon som är med?

Sv: Asvh´s "Unga avlare", någon som är med?

Nej jag valde att betäcka min fyraåring istället:)
Men ska kika på två st av hästarna från mitt gamla jobb så måste ju hejja fram dem:bump:
Men ska du på middagen på fredagen då?

Knapplån

Det här stod i ASVH:s nyhetsbrev som gick ut till dem enskilda medlemmarna:

" ASVH satsar på ungdomar!

Den 18 oktober har ASVH kick-off för sitt ungdomsprojekt ”Unga Uppfödare”. På Flyinge under pågående
Svenskt Sport och Avelschampionat träffas de ungdomar som anmält sig till Unga Uppfödare för att lära känna varandra, få en guidad visning av Flyinge och följa de fantastiska tävlingarna. Detta är upptakten på ett långsiktigt arbete för att få ungdomar intresserade av avel och uppfödning.

ASVH vill delta i det internationella samarbetet där ungdomar träffas och tävlar mot varandra. Ungdomarna tävlar lagvis i att hantera och bedöma häst och dessutom prövas ungdomarnas teoretiska hästkunskaper.

Nästa år går tävlingen på Irland och vi hoppas kunna skicka ett svenskt ungdomslag dit. Naturligtvis bygger detta på att vi även i Sverige har någon typ av utbildning för ungdomarna i avel, uppfödning och hur man visar och bedömer häst. Under 2009 är det tänkt att i liten skala kunna påbörja en sådan utbildning och då
gärna i samarbete med bla Svensk Ridponny."

aha, smart tycker jag!

Jo jag hade tänkt det, men jag vet inte rikitgt hur jag kommer hem sen bara och så, men det går nog lösa

lånar min egen knappp!

Är det någon mer än jag som har problem att öppna filerna i mailet? kan inte få fram anmäln så har lite problem:crazy::D

Deltagare:
Kickets 2 döttrar
xaheena
Rebecca_R (fre-sön)
Behati (förmodligen fre-sön, men kan ändra sig)

vart ska du bo då?
för jag tar antagligen bilen o är det i närheten så går det ju att lösa:)

kl

Jag har skickat in en intresseanmälan så ev. kommer jag ner:)

Har mailat nu, så får se om jag får komma! Iaf så kommer jag ju vara på championaten hela veckan, så jag skriver in mig sålänge:

Deltagare:
Kickets 2 döttrar
xaheena
Rebecca_R (fre-sön)
Gabby_Ossi (på championaten hela veckan, ev kick-offen)

*knapp*

Jag har skickat intresseanmälan men inte fått svar än... Hoppas jag får vara med! :p

Kul !
Verkligen jätteskoj att dom vill satsa, intresse måste väckas hos många ungdomar, många har det redan men har inget "forum" att träffa likasinnade.

Rebecca R - Går gärna tillsammans, vill som sagt inte vara helt ensam & vilsen.

Då jag har relativt nära kommer jag nog vara där en hel del under helgen.

Deltagare:
Kickets 2 döttrar
xaheena
Rebecca_R (fre-sön)
oxo (fre- sön, med en kompis)

Jag har anmält mig:bump:

Deltagare:
Kickets 2 döttrar
xaheena
Rebecca_R (fre-sön)
oxo (fre- sön, med en kompis)
Siekan
Thekid (lör-sön, med kompis)

vart ska du bo då?
för jag tar antagligen bilen o är det i närheten så går det ju att lösa:)
Vet inte om jag bor med kompisen i lastbilen, eller om jag lyckas hitta något annat, får se.....

Hade ju varit skönast med hotel, men jag hare ju svårt att tro att det finns något i nörheten om man säger så:D
Men det vore supergulligt om jag kunde snika mig in i bilen isåfall:angel::bow:

kan nån lägga ut en länk till nån sida där man kan läsa om det? Har varit inne på ASVH, men hittar inget om det

Här finns mer bilar med plats i! Dottern är med i projektet, så vi passerar Växjö fredag morgon och stannar i Flyinge tills på söndag. Jag hade redan bokat rum innan hon fick reda på att hon var med, så vi bor på Scandic i Lund. Annars hade ni ju erbjudande om väldigt billigt boende..... Men det finns plats i bilen även från Flyinge till Lund.

ok, tack :) Kan nån berätta mer om det? Det stod inte så mycket...

Jag är också med, dock blir det nog ingen kick off under championaten för mig. Hoppar omkring på kryckor :crazy:

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 084
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 576
Senast: ildiko
·
Hästvård Vi har blivit med arbetshäst! I alla fall är det så det känns. :confused:O_o:cool: Damen i fråga är ca 140 cm hög på det stället där...
2
Svar
20
· Visningar
1 837
Senast: Capybara
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 458
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vaginal vs kejsarsnitt
  • Vad gör vi? Del CCIX
  • Remisser 1177