Asvh´s "Unga avlare", någon som är med?

Sv: Asvh´s "Unga avlare", någon som är med?

*knapplån*

Det där med åldersgräns är ju bara dumt...om man är "ung avlare" borde snarare syfta på att man är ganska ny inom området avel och inte personens åldersgräns.Där finns både yngre o äldre som är nya på området och som kunde haft nytta av det...det hade gett ett bredare spektrum.

Dock tror jag att Unga Uppfödare är menat som en ungdomssektion, det finns ju massor med kurser man kan gå och även engagera sig i lokalföreningar trots att man är äldre.

*knapplån*

Det där med åldersgräns är ju bara dumt...om man är "ung avlare" borde snarare syfta på att man är ganska ny inom området avel och inte personens åldersgräns.Där finns både yngre o äldre som är nya på området och som kunde haft nytta av det...det hade gett ett bredare spektrum.

Hej, kände att det var dags att jag som är projektledare för detta projekt "la mig i" lite.

Anledningen till åldersgränsen är att vi jobbar på projektpengar från Hästsportens Ungdomssatsning. De pengarna är öronmärkta till ungdomsprojekt och får alltså inte användas till att finansiera aktiviteter för personer äldre än 25.

Jag har förstått att det finns ett stort behov av "nybörjaraktiviteter" även bland uppfödare över 25. Vår förhoppning i framtiden är att vi ska kunna erbjuda aktiviteter som även "äldre nybörjare" ska kunna delta i i mån av plats. Men att de då får betala fullt pris för dem till skillnad från ungdomarna där vi kan subventionera.

Om jag förstått rätt ät det väl en middag på fredagen, som man fick anmäla sig till mot en liten extrakostnad, plus en middag på lördagen endast för kick-off deltagare som inte kostade extra!

kl

Har ni fått någon bekräftelse eller nåt liknande?
Jag anmälde mig sista dag (vadå i god tid :angel: ) men har inte hört ett pip så jag undrar om ni hört nåt mer så mitt mail kommit bort eller om det är likadant för alla..

Jag skickade in i god tid men har bara fått ett mejl där det stog att alla som skickat in var nu anmälda!

Men har inte fått något mejl ang rummen som man skulle få!

Jag fick ett mail med program och en enkät som man skulle fylla i och skicka tillbaka. Jag fick även en bekräftelse på att enkäten kommit fram och att jag var välkommen till träffen.
Skicka iväg ett mail och kolla läget. Jag har fått svar mycket fort!

Hmm jag har inte hört ett ljud så jag får nog skicka ett mail och fråga ja, det är ju rätt bra att veta om man ska dit eller ej :grin:

Jag har inte fått nått alls ifrån dom så det betyder väl att jag inte är anmäld då..

Jaja shit happens

Mejla och fråga? I mitt svar stog det att dom tog bort middagen på lördagen för att alla 60 som var anmälda/skickat in skulle få komma med!

Ah, jag har inte hört nåt iaf, men nu hade jag fått ett PM men nu har jag gjort lite andra planer för den helgen eftersom jag trodde jag inte var anmäld. Går väl att ändra på visserligen men nu känner jag inte riktigt för det :grin:

Nåja, hoppas ni får en super trevlig dag därnere och jag ser framemot en sammanfattning och få höra vad ni tyckte om det sen!

Jag anade att det handlade om "öronmärkta" pengar i projektet...jag nämnde det mest med tanke på en del "nya" men "av äldre generation" uppfödare där ute som ofta nämnt och önskat att det fanns något liknande för dem.(inget av egenintresse men kanske för andra).

KL
Vad många anmälda det var!!
Synd att det itne blir någon lördags middag!

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 084
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 576
Senast: ildiko
·
Hästvård Vi har blivit med arbetshäst! I alla fall är det så det känns. :confused:O_o:cool: Damen i fråga är ca 140 cm hög på det stället där...
2
Svar
20
· Visningar
1 837
Senast: Capybara
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 458
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tvillingar!?
  • Uppsättning
  • Mens