Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ett lysande exempel är Mustafa som seglade igenom SFI på tre månader. Jag var övertygad om att han var akademiker. Det visade sig att han köpt sig två års privatundervisning i tonåren för att lära sig läsa. Han hade haft ett av mångmiljonerstaden Mogadishus största varuhus när han flydde. Hans dröm är att driva en affär i ICA Maxi-storlek. Jag tvivlar inte på att han kommer att lyckas. Han är inte 30 än.
Bra där, tanten - se människan! Individerna är alldeles för osynliga i debatten om invandringen. Men var och en av dem är en unik människa, precis som vi.
'Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.'
Och på vilket sätt tror det svaret kan belysa problematiken vad det gäller behovsprövad invandring?Varför svarar du på så gott som vartenda inlägg i de trådar där du skriver?
Det blir ett väldigt ensidigt fokus på dig, som ingen diskussion är särskilt betjänt av.
Allt beror på hur man räknar, beträffande invandrarna.
Vad betyder det t.ex. att man föder barn i landet? Vi har en trist befolkningskurva som i mångt och mycket räddas upp av att vi får in människor i fertil ålder.
En riksdagsman i länet säger att det tar i genomsnitt 5-10 år för en invandrare att komma i egen försörjning. Men å andra sidan, en nykommen svensk är inte i egen försörjning förrän efter 20-25 år. Vi slipper alla utbildningsåren, dagisåren och fri sjukvårdsåren.
"är du lönsam lille vän"
Fast det har tycker inte jag riktigt om tror jag. Det ar samma fraga de staller i mellanstadiet. Ska du radda en manniska som star framfor dig? Eller en miljon nagon annanstans. Det ar sa jakla svart att veta. Ibland ar jag radd att man maste ha ett stenhjarta for att verkligen kunna gora battre skillnad.
Och du dröjde tills nu?Du behöver inte följa upp. Alla trådar som på något vis kan kopplas till SD brukar alltid kapas av ett visst nick.
vad ska de göra när den muslimska sjukdomen blir starkare där de kommer i från
muslimska sjukdomen ska göra vad när vem kommer varifrån?vad ska de göra när den muslimska sjukdomen blir starkare där de kommer i från