Argument mot SD

Sv: Argument mot SD

Varför svarar du på så gott som vartenda inlägg i de trådar där du skriver?

Det blir ett väldigt ensidigt fokus på dig, som ingen diskussion är särskilt betjänt av.

Ett lysande exempel är Mustafa som seglade igenom SFI på tre månader. Jag var övertygad om att han var akademiker. Det visade sig att han köpt sig två års privatundervisning i tonåren för att lära sig läsa. Han hade haft ett av mångmiljonerstaden Mogadishus största varuhus när han flydde. Hans dröm är att driva en affär i ICA Maxi-storlek. Jag tvivlar inte på att han kommer att lyckas. Han är inte 30 än.

Bra där, tanten - se människan! Individerna är alldeles för osynliga i debatten om invandringen. Men var och en av dem är en unik människa, precis som vi.

'Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.'

Bra där, tanten - se människan! Individerna är alldeles för osynliga i debatten om invandringen. Men var och en av dem är en unik människa, precis som vi.

Ja, DET är en av de saker som gör mig mest förbannad. Att de ses som en enda grupp.

Jag som möter dem varje arbetsdag lär ju känna personerna.

Jag har haft utbildningar för svenskar också. Men föredrar helt klart att jobba med invandrare - just för att stämningen är bättre, de är gladare och jag lär mig så mycket. För att inte tala om alla fina bekantskaper som jag får.

Ska jag generalisera grovt... så hittar jag fler osympatiska bekantskaper bland etniska svenskar på kurs, än bland de invandrare jag möter.

'Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.'

Och det argumentet tror du är hållbart i en politisk diskussion?
Det är ju som att stoppa huvudet i sanden och låta den dummaste styra;)

Men som sagt är det din linje så...

Varför svarar du på så gott som vartenda inlägg i de trådar där du skriver?

Det blir ett väldigt ensidigt fokus på dig, som ingen diskussion är särskilt betjänt av.
Och på vilket sätt tror det svaret kan belysa problematiken vad det gäller behovsprövad invandring?

Allt beror på hur man räknar, beträffande invandrarna.

Vad betyder det t.ex. att man föder barn i landet? Vi har en trist befolkningskurva som i mångt och mycket räddas upp av att vi får in människor i fertil ålder.

En riksdagsman i länet säger att det tar i genomsnitt 5-10 år för en invandrare att komma i egen försörjning. Men å andra sidan, en nykommen svensk är inte i egen försörjning förrän efter 20-25 år. Vi slipper alla utbildningsåren, dagisåren och fri sjukvårdsåren.

"är du lönsam lille vän"

Ska vi ta och bena upp det hela.
1. Utbildning. Kommer du hit som analfabet så kostar det minst lika mycket att utbilda dig upp till samma nivå som jämförbara svenskar har
2 Sjukvården , det kostar nog lika mycket att operera blindtarmen på en nysvensk som på en gammalsvensk..
3 föräldrar till barn födda i Afrika har samma rätt att få 480 dagars föräldrapenning per barn som svenska föräldrar trots att man inte bott här eller bidragit till socialförsäkringssystemet..Det gör väl närmare upp till 290 000 per barn man har med sig.

Vi ska naturligtvis ha en behovsprövad invandring, det är det inte tal om annat. Men vi ska även vara medvetna om kostnaderna för denna.
En enkel lösning för att utöver de som av myndigheter får tillstånd, vore om privatpersoner och/eller organisationer övertar ansvaret(det ekonomiska) för dem som inte erhåller uppehållstillstånd....då får man även lägga handen där man tidigare bara placerat orden.....
Den invandring vi behöver av nativitets orsaker täcks av den vanliga invandringen

Finns det verkligen inga slagkraftiga argument mot SD som inte är baserade på enbart känslomässiga alternativ?

Jag ser i alla fall vårt medlemskap EU som positivt
Att vi har folk som kan och får komma till Sverige för att utbilda sig, skapa sig en framtid o familj och bidra till samhällets utveckling.

Att vi släpper in kulturinfluenser, mattraditioner från fjärran länder. Nya människor som bidrar med sina kunskaper etc etc.

*Svarar alla igen...*

Typiskt mig att slänga ut en fråga när jag inte har tid att följa upp tråden... :)
Det har skrivits en hel del och jag tackar för allt engagemang. Har hittills bara hunnit skumma igenom, men jag har hunnit se att det finns mycket bra skrivet, tack! :bow:

Fast det har tycker inte jag riktigt om tror jag. Det ar samma fraga de staller i mellanstadiet. Ska du radda en manniska som star framfor dig? Eller en miljon nagon annanstans. Det ar sa jakla svart att veta. Ibland ar jag radd att man maste ha ett stenhjarta for att verkligen kunna gora battre skillnad.

Fast det har tycker inte jag riktigt om tror jag. Det ar samma fraga de staller i mellanstadiet. Ska du radda en manniska som star framfor dig? Eller en miljon nagon annanstans. Det ar sa jakla svart att veta. Ibland ar jag radd att man maste ha ett stenhjarta for att verkligen kunna gora battre skillnad.

Måste alla göra allt?

Jag tänker att et borde vara staters och storaorganisationers uppgift att rädda många. Men min uppgift som enskild att göra gott där jag står. Och "gott" i den här bemärkelsen är att behandla alla som jämbördiga, vara välkomnande och öppen för nya människor?

Du behöver inte följa upp. Alla trådar som på något vis kan kopplas till SD brukar alltid kapas av ett visst nick.

Argument för att rösta på SD är egentligen svåra att finna.

SD vill ju enligt sig själva genomföra en gammaldags socialdemokratisk politik enl. folkhemsmodellen.

Den protektionistiska modellen är i dagens öppna samhälle förlegad och håller inte längre.

Man vill minska o tom. stoppa behovsprövad invandring så som asyltillstånd o familjeföreningar.

Vilket skulle kräva omfattande lagändringar och inte kunna genomföras förrän efter valet 2018. Då man för att kunna hålla sin budget redan räknar in de kostnadsminskningar en kraftig minskning av asyl hanteringen skulle innebära så håller ju inte deras skuggbudget inför detta valet ens...

Förklaringar varför så många hemfaller åt missnöjespartier av alla de slag.

En rädsla för att själva inte nå upp till dagens krav på arbetsmarknaden.
Därför, som under alla ekonomiskt turbulenta tider söker sig dessa individer till ytterlighetspartier såsom nationalister, o extrema vänstergrupper.

vad ska de göra när den muslimska sjukdomen blir starkare där de kommer i från

Kolla här, hela SD har drabbats av muslimsjukan! Både hen och hen och hen och hen och hen och ... :)

screen_shot+2013-12-16+kl.+15.36.24.jpg

vad ska de göra när den muslimska sjukdomen blir starkare där de kommer i från

Du, jag måste fråga,
Du använde ju uttrycket "Röd front kamrat" i en tråd härförleden.

Kan du förklara för mig varför stollen som sprängde och mördade i Norge hälsade med en Röd front hälsning?
För en lyft högernäve är ju knappast en fascistisk/romersk hälsning ej heller en hälsning till målarkludden???

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 479
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 288
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 018
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 502
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar