Årgång 2011 - Del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ni skall icke tala om sadlar! Ni skall icke...

Min ser ut som en boll. Han har två sadlar varav en var för vid i höstas. Jag är inte säker på att nån funkar nu... Han kommer INTE få nån ny sadel damnit.

Däremot skulle han behöva en rockard... :S

Min är inne på sin 4e dressyrsadel på 1 år. Han möblerar om kroppen :o tror jag snart får byta igen :(

Vad fin han är!
Ser ut att ha riktigt fin bjudning!
Vad är det för stam på honom?
Är han visad på treårs?
Vad har du för planer för er?

Välkommen till tråden!
Åh tack!

Stam: Saigon-Martini
Japp, visad på treårs med, i mina ögon, bra siffror. 7-på skritt, 8,5-på trav och 7,5 på galopp, 8,5-på typen. Ålning medels hasning på löshoppningen gav en 5:a i hoppteknik. :)
Planen är absolut dressyr. Måste bara vänja mig först, min förra var som en byrå i stuket, trygg, rakt fram inga överaskningar.
Den här är som att sitta på en ål, rätt vad det är går det åt andra hållet, eller så knäppte det till nånstans och han är så jäkla snabb.
Lite kul grej är att han är reggad som fux. :)

Känns som flera av oss börjar dyrt. Sen får man väl hoppas på spara pengar under resten av året.

Jag vill bara ha min hel och fin så man kan börja matcha honom för kvaliten :(
Hur tänker du inför kvalitén?
Alltså vad är det du gör redan nu, vad väntar du med och så? Hur mycket vill du att den ska vara riden, hoppad?

Hur tänker du inför kvalitén?
Alltså vad är det du gör redan nu, vad väntar du med och så? Hur mycket vill du att den ska vara riden, hoppad?

Just nu gör jag inte ett skit :devil:
Han hade vila nov-dec pga växtfas. Sen har han varit skadad 3 ggr efter det. Sparkad, sträckt sig osv osv.
Så han går och väntar på ÅB till kliniken den 27e.

Sen är tanken att sakta rida igång honom om han är UA. Mest skritt och travarbeten. Börja bygga upp alla muskler samt vänja in honom på bett då han föredrar bettlöst så vi går igenom en djungel av nosgrimmor och bett godkända för dressyr för se vilken kombo han accepterar :rofl: Så han inte går runt och knockar piloten.

Sen får han nog vila en sväng i början av sommaren igen just för han är växande än. Sen rida 2-3 v innan kvaliten.

Sådär var min 06a. Det gick inte över, han fortsatte bygga om och ändra hit och ändra dit... Dyrt skit :S

Blä :yuck: Säg inte så. Jag har väl tur som fyndar till rätt bra priser ändå men har ju en dröm om en dag köpa en sadel som är the final one haha :angel: Önsketänkande!

Blä :yuck: Säg inte så. Jag har väl tur som fyndar till rätt bra priser ändå men har ju en dröm om en dag köpa en sadel som är the final one haha :angel: Önsketänkande!
*får något konstigt i blicken. Försöker behärska sig. Bryter ihop i en skrattande hög på golvet. Jodåsåatte, och rödluvan i skogen hon gick ;P*

Jag köpte en bomlös (nej, läderbom men same shit) dressyrsadel åt honom. Ser ut som och känns som en engelsk - men flexar för hästen. Iofs hade han säkert ålat sig ur den på nåt vis med om han blivit kvar i livet.

*får något konstigt i blicken. Försöker behärska sig. Bryter ihop i en skrattande hög på golvet. Jodåsåatte, och rödluvan i skogen hon gick ;P*

Jag köpte en bomlös (nej, läderbom men same shit) dressyrsadel åt honom. Ser ut som och känns som en engelsk - men flexar för hästen. Iofs hade han säkert ålat sig ur den på nåt vis med om han blivit kvar i livet.

Hate you now ;) :love:
Älskar min sadel jag har nu så får väl byta häst i stället ;)

Hate you now ;) :love:
Älskar min sadel jag har nu så får väl byta häst i stället ;)

Hehe. Jag sa det till min sadelmakare att nästa gång köper jag häst efter sadeln. Han erbjöd sig att åka med på spekulantresan ;)

Jag hade en sadel jag älskade såååå... Men tror du kräket kunde ha den mer än tre månader? Nä... Enda fördelen var att när det var sadlar jag inte tyckte så jättemkt om - så visste man att det är bara sådär 3, absolut max 6 månader, du behöver stå ut.

(Min sadelmakare har ett inbytessystem, så jag blev inte heeeelt ruinerad. En gång gick jag 4' plus tom)

Hehe. Jag sa det till min sadelmakare att nästa gång köper jag häst efter sadeln. Han erbjöd sig att åka med på spekulantresan ;)

Jag hade en sadel jag älskade såååå... Men tror du kräket kunde ha den mer än tre månader? Nä... Enda fördelen var att när det var sadlar jag inte tyckte så jättemkt om - så visste man att det är bara sådär 3, absolut max 6 månader, du behöver stå ut.

(Min sadelmakare har ett inbytessystem, så jag blev inte heeeelt ruinerad. En gång gick jag 4' plus tom)

Det är typ därför jag nig åker dit...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 619
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 739
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 391
Senast: ako
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
11 701
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar