Årgång 2011 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har jag hälsat på min häst hos inridaren.
Fick se honom ridas i alla gångarter. Fantastiskt kul! Han sköter sig toppen!
Lite orolig i munnen stundtals men annars otroligt cool!

Men det bästa av allt:

Jag som sitter på!! :banana::bump:

Åh va roligt!!
Han har verkligen vuxit till sig sen du köpte honom.

Idag har Dunder trimmats. Klippt skägg och svans och tofsat mannen. Han vet att det är något på G när jag tofsar manen numera. Märks direkt på honom. Så nu hoppas jag han laddar lite mentalt inför söndag.

Sedan tränade vi på att springa lite. Uppställningsträning senare i veckan.
Jag vet, skitpraktiskt att springa i sandaler :p

img_20140701_141609_53b2a9d2ddf2b34bacca8a76.jpg

img_20140701_141800_53b2aa862a6b223bd67c69f2.jpg

img_20140701_142016_53b2ab2de087c3636e239d8a.jpg

Lime och jag har varit på Gävletravet och skaffat mätintyg. 124.6cm över havet och nöjer hon sig med trav behöver hon inte mätas igen.

Lätt att lasta både borta och hemma och uppförde sig jättefint vid mätningen!

Imorgon kör jag tillbaka henne till fodervärden.

Nu på morgonen har jag varit på sista kollen på Tummen och det ser fortfarande väldigt bra och och ett litet hjärta fick vi se! =D Den 2:a Maj 2015 väntas det föl om allt går som det ska vilket jag verkligen hoppas att det ska göras den här gången!

Red Magnus och Roxi på en äng igår och jag vet inte men varje gång man hoppar upp på dom får man världens största flin och man kan bara sitta och njuta, Dom sköter sig perfekt helt enkelt! =D
Hade planer på att sälja Magnus till hösten men jag har istället bestämt för att min -99:a ska få sluta som tävlingshäst och bli skogsmulle/läromästare istället så har jag kvar alla hästarna och jag hinner tävla både Magnus och Roxi nästa år. =)

@Nepenthe Snygg färg!

@oanki Jag fattar fortfarande inte hur du hinner med alla hästar, jobbar du aldrig? ;) Ska bli spännande att följa alla tre

@lil-sis Behöver man bara mäta en gång för att tävla i trav? :crazy:

@Vimsan Grattis ;) jag har stått och försökt skrapa väck skiten med ryktstenen och muttrar surt över äggen som läggs i manen för den vägrar jag röra för att inte slita på den

@Matmissbrukaren heja er på söndag!

Nangijala har vila från ridning fram till augusti vilket hon fick förra veckan. Dessförinnan reds hon väl 2ggr på 2 veckor så det blev ju nästan vila då med ;) Men i med att hon inte trivs med vila kommer vi koncentrera oss på tömkörning och löshoppning istället. Longeringen sitter bra nu och hon kan kommandonen. Bäst är halten som hon gör direkt från alla gångarter :D

@Nepenthe Snygg färg!

@oanki Jag fattar fortfarande inte hur du hinner med alla hästar, jobbar du aldrig? ;) Ska bli spännande att följa alla tre

@lil-sis Behöver man bara mäta en gång för att tävla i trav? :crazy:

@Vimsan Grattis ;) jag har stått och försökt skrapa väck skiten med ryktstenen och muttrar surt över äggen som läggs i manen för den vägrar jag röra för att inte slita på den

@Matmissbrukaren heja er på söndag!

Nangijala har vila från ridning fram till augusti vilket hon fick förra veckan. Dessförinnan reds hon väl 2ggr på 2 veckor så det blev ju nästan vila då med ;) Men i med att hon inte trivs med vila kommer vi koncentrera oss på tömkörning och löshoppning istället. Longeringen sitter bra nu och hon kan kommandonen. Bäst är halten som hon gör direkt från alla gångarter :D

Eftersom hon är under 125cm behöver hon inte mätas igen, det är osannolikt att de växer mer än 5cm efter att de blivit tre.

Men när hon slutmäts för ridsport så tar jag såklart ett travintyg också, kostar typ en hundring extra bara.

@Exotizc Haha ;) Många som undrar ifall jag jobbar eller är rik.. Jobbar gör jag, heltid som personlig assistent (7 dygn i månaden ) Alltså börjar jag 10.00-10.00 nästa dag :) Jag har helt enkelt dom bästa arbetstiderna man kan tänka sig. Rik är jag verkligen inte :P

Men sen jag var liten har jag alltid lyckats ha minst 2 hästar i fullkondition samt någon unghäst på sidan av =)
Planerar man dagarna så går det ofta väldigt bra =) Jag tycker det är avkopplande att hålla på hästar, så jag tycker nästan aldrig att det är jobbigt =)
Sen finns det dagar då man funderar på att sälja alla och flytta till en lägenhet i stan. Men det ångrar man tänker på hur mycket man får ut av varje häst :)

Titta bara vad söta dom är ;)

Magnus morgongymnastik på Roxi..

@oanki låter som ett perfekt upplägg när man har flera hästar.
Jag tänker som så att när barnen är utflugna ( om ca 10 år) då är jag fortfarande ung (allt är ju relativt :angel:) och då skaffar jag en häst till.
I dagsläget med heltidsjobb, tre barn och fler djur hinns det bara med en (+ dotterns ponny förstås).

Men jag kan inte se dina filmer....:(

Walle är hemma!!
Hämtade honom igår och fick rida honom innan hemfärden, i alla gångarter!
Jag svävar på moln idag och är, om möjligt, än mer ridsugen.
Äntligen är vi här... kan rida min egen häst.

Tog bort min gamla för snart ett år sen så det har varit en lång väntan....

@Exotizc Grattis till den svarta skönheten!

Nasse sväller ut o idag kunde vi inte spänna lika många hål som jag brukar på sadelgjorden :crazy:
Men fetto.. ehm, Nasse va pigg! Blev mycket galopp, 6 intervaller (korta) och skritt mellan och han bjöd själv varje gång.
Duktig kille!

Har följt er andra här i tråden ett tag med har bara inte fått tummen ur och skrivit något själv. Dino har sommarlov, går i hagen och käkar gräs typ 06-21 dagligen, vågar inte ha honom ute nattetid då han tidigare år fallit ur så otroligt så nattetid får han komma in och äta ordentligt. Han börjar successivt gå upp i vikt, men är en bit kvar tills han är så som jag önskar i hull, höjdmässigt ligger han på ca 166cm nu vilket känns väldigt lagom. Han gick treårstestet i början av juni och pga massa strul med avhoppad visare så blev inte resultaten i närheten av förväntat tyvärr men får väll glädjas åt bl.a. Klass 1 i hoppning trots att det var massa strul i hoppningen. Min lille dressyrkille hoppar alltså fantastiskt fick vi veta på treårs och med en "bakbens teknik man sällan ser" enligt domaren. Måste ju säga att jag faktiskt blev lite ledsen, känns som om jag egentligen borde ge honom chansen att utveckla sin talang där och någon hoppryttare är jag inte... Får nog suga på den karamellen ett tag och hoppa in stjärnan i höst och därefter ta mig en funderare på framtiden ihop. Nu väntar fortsatt vila ett bra tag framöver, planerar att sätta igång honom igen i september. Nästa stora anhalt i på vägen är rådgivande i Strömsholm den 18 November, ska bli spännande att se hur det går där.

Sen måste jag ju berätta att det blivit ett litet tillskott i familjen. Den 3juni fick Dino en liten lillebror på mammas sida och såklart kunde jag inte hålla mig.. Så efter årsskiftet kommer en liten fix hingst hem, ojoj tre hästar är en del haha. Men min ponny är ju tillsalu så får hoppas han blir såld, känns som om två hästar i stallet räcker alldeles lagom faktiskt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 024
Senast: Piaff
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
9 344
Senast: Enya
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 034
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar