Årgång 2011 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det någon här som ska till Vetlanda sista helgen i september och kolla på treårsfinalen?

Jag ska ju dit med min men hon som skulle med mig kan tydligen inte hjälpa mig så nu måste jag åka dit själv. Och även till utställningen i augusti uppe i sthlm men Cirkus här på buke har lovat boende för både mig och hästen och agera hästskötare så där löser det sig :love:
Men att köra hästen själv 60 mil enkel väg.. Känns inte roligt.

Bukemaffian finns väl längst vägen uppåt om det krisar med något :)

Å nu Vetlanda. Dit blir jag helt själv om ingen kan tänka sig att agera hästskötare och ge mig en örfil om jag börjar banga ur :p

Så jag raggar folk här, typ :p
Kan ju alltid checka läget iaf :)
Vet inte ens vart Vetlanda ligger och vart du åker ifrån :p har inte tänkt åka dit iallafall

Red Nangijala idag ihop med shettisens och dennes ryttare (mamma dör väl lite av skräck när hon får höra detta, men hon är fjantig) och det gick bra. Den tjejen hjälpte mig i våras och hade lite koll när jag red korta stunder på ridbanan och runt gården, men senaste gången hon var med så höll Nangijala på att stegra och bocka med mig på ryggen, då flickan hade en morot i fickan :rofl: Jag vet inte vem som har mest roligt i galoppen av mig och Nangijala men hon bockade glatt den första biten. Det är så mjuka och lätta bocksprång så jag far tillbaka till året innan hon föddes. Då hade jag och Nangijalas mor liknande ridturer på vintrarna :)

Vet inte ens vart Vetlanda ligger och vart du åker ifrån :p har inte tänkt åka dit iallafall

Red Nangijala idag ihop med shettisens och dennes ryttare (mamma dör väl lite av skräck när hon får höra detta, men hon är fjantig) och det gick bra. Den tjejen hjälpte mig i våras och hade lite koll när jag red korta stunder på ridbanan och runt gården, men senaste gången hon var med så höll Nangijala på att stegra och bocka med mig på ryggen, då flickan hade en morot i fickan :rofl: Jag vet inte vem som har mest roligt i galoppen av mig och Nangijala men hon bockade glatt den första biten. Det är så mjuka och lätta bocksprång så jag far tillbaka till året innan hon föddes. Då hade jag och Nangijalas mor liknande ridturer på vintrarna :)

Det är en småstad mitt i Småland så det är inget att känna till kan jag lova :D
Hade jag inte varit uppväxt i Småland hade jag inte heller vetat vart det ligger :p

Idag blev det premiär tur i ridhuset med Amaranthe. Pigg och vaken var hon och det var mycket att titta på , speciellt speglarna :p
Voltigetjejerna hade träning i andra änden av ridhuset, bra miljöträning :D
Det som jag fokuserar på är att hon ska gå framåt, inga krav på formen än, så huvudet hamnar lite där det vill:laugh:

Liten ridfilm:

984158_828862227124243_587317584704840826_n.jpg

1513659_828862240457575_6598616460866247991_n.jpg

10397981_828862303790902_3024141596216385257_n.jpg

Idag gick på ett minilitet äventyr ut på stora vägen en sväng och mötte bussen när vi som tur är var på en gräsplätt bredvid vägen. Inte för att hon reagerade men ändå. De är bra här ute, buss och lastbil saktar alltid ner. Bilisterna hyfsat men inte alla...

Russet ska förresten till Solvalla på lördag och träna :D

Hon har ett nästan extremt tävlingshuvud och försöker ligga före stortravarna i stallet där hon står. Så kan hon bara hålla traven och iaf lyssna lite på kusken så kan det bli roligt.

Tyvärr har fodervärden fallit för åldersstrecket men att hitta någon som vill tävla ett lovande russ torde inte vara så svårt!

Min lilla förhoppning är ett prestationsbevis från SPAF i år. Det krävs lägst 38p exteriört på sommarpremiering och under 2.20 på en kilometer i ett officiellt lopp, vet inte om kval räknas.

Vi visar för samma domare som på treårs och han gav henne 40 så hoppet lever :D

Ja jisses... Wiskey har drabbats av den stora kärleken... Intet ont anande gick han i hagen med 06:an, när det vackraste som gått i ett par järnskor dyker upp. En näpen liten ponnyfröken f 2010. Kärleken slog ner som en blixt, och de är som två klisterlappar på varandra. Dessvärre brunstar hon så det står härliga till, och unge herrn är helt till sig av hormoner. Jag hoppas det ger sig på nån dag, att det är tillfällig sinnesförvirring...

Dunder har fortfarande semester. Enda som händer just nu är massa shopping till honom :p

Rosa reflextäcke :love:
20140625_122056_53aacbe22a6b226ecc6b7d79.jpg

Och det efterlängtade Micklemtränset. Så kan vi börja rida igen när hans semester är slut :)
20140627_191935_53aee65f9606ee3d89187b34.jpg

Det börjar bli dags att tofsa mannen på höger sida igen för som synes på bilderna så har han skaffat mittbena igen :meh:
Utställning på söndag nästa vecka!

Hon var alldeles ensam på banan stackarn men stretade på 3.5 varv i lugn och ro. Ovanligt mycket galopp men så var hon såklart lite spänd.

Tränaren körde både doserade kurvorna och uppe där det är plant. De har doserade kurvor på banan hemma men inte alls lika mycket som Solvallas så det blev svårt för henne.

Jättefin när hon hittade rytmen i traven och husse kunde tom hjälpa till att käka på efter två varv :D

En dusch och sen hem igen, testade att lasta genom fronten, vek undan mellanväggen, gick in, vände och så backade in i spiltan, skitsmidigt når man är själv :angel:

Nu är hon hemma ett par dagar för hon ska mätas i Gävle på tisdag. Det är världens brunstvrål från hagen fortfarande men alla fyra är rätt så nära varandra. Det är eg bara min valack som är ny för henne men hon har ju varit hemifrån ett helt halvår :eek:

Blir nog hos fodervärden hela nästa år också så hon får komma igång och tävla och sen kanske lånas ut till kusk.

Hittade Nangijala gulprickig i mängder häromdagen, blä. Brukar inte styngflugorna komma senare? :yuck: Jag önskar jag hade kunnat prata flugspråk för då hade jag frågaat styngflugorna varför de lägger massa ägg på min häst och knappt ingentig på fuxkompisarna...

Hittade Nangijala gulprickig i mängder häromdagen, blä. Brukar inte styngflugorna komma senare? :yuck: Jag önskar jag hade kunnat prata flugspråk för då hade jag frågaat styngflugorna varför de lägger massa ägg på min häst och knappt ingentig på fuxkompisarna...

Jo. Men de flyttar också längre norrut än förr.

Än så länge inget på mina, vi hade förra året. Massor.

Idag fick jag och Obi sällskap ut av Nepenthe och Nasse i ett försök att få honom i galopp, något som han inte alls ville vara med om när vi var ensamma häromdagen. Efter en lagom lång runda anfallna av svärmar med flygfän så tog vi en liten galopp längs ett fält och han skötte sig jättebra bakom Nasse, förutom första steget som blev mer åt en bockning än galopp ;) Första galoppen uppsuttet är alltså avklarad och matte är supernöjd med sin lilla grishäst.

Alla tar såna fina bilder på sina hästar, men Obi vet inte hur man beter sig framför kameran ;)

10492402_10152230454712483_5847461144776112439_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 024
Senast: Piaff
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
9 344
Senast: Enya
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 034
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar