Årgång 2011 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Snyg
På torsdag har vi genrepet inför 3 års =) Magnus och Roxi var båda anmälda, men Magnus har fått 2 små sår på ena frambenet så han får stanna hemma.
Roxi blev idag badad och igår och idag har jag tränat på att springa bredvid henne. Igår gick hon i passage hela tiden.. ( får man pluspoäng på 3 -års för det ? ;)) Idag gick det bättre och jag fick också några foton på henne när hon var nybadad =)

10325226_10152141861938460_8946529736341901091_n.jpg

10150658_10152141862838460_5170318707849266343_n.jpg

10299076_10152141863258460_7026807726433130217_n.jpg

10311140_10152141863433460_5857836195952880420_n.jpg
10252068_10152141863443460_8532210720129015199_n.jpg

Och mina knoppar ser bedrövliga ut :P
Snyggare än mina knoppar ;)

Fick kompisen att ta lite bilder på oss när vi tränade på banan igår :) Ai-chan skötte sig super som vanligt.
Har även fått tag på hennes uppfödare, paint/nordsvensk som säljaren sa stämmer inte alls.
Tinker mamma och pappan ska va någon hingst vid namn Pascal.

DSC_9359.jpg

DSC_9356.jpg

Sedan lite galenskap :p

DSC_9485.jpg

DSC_9491.jpg

X ska få ett nytt pannband till alla visningar i år.

Men hur kombinerar man ihop grönt vitt och orange med lite bling? Tre stora fält? Var tredje pärla?

Hjälp!

Åh det blir löshoppning imorgon ändå!
Jag är hemma och är sjuk (feber och hosta så troligen övre luftvägsinfektion, alternativ två är infektion i livmodern efter missfall men det är rätt osannolikt) men jag behöver inte göra något på löshoppningen mer än stoppa henne i korridoren :D Husse är hemma också så han får sköta det lilla springandet som är.

Instruktören smsade precis och frågade om vi skulle komma imorgon :love:

Idag fick min grabb skor på sig! Han skötte sig exemplariskt. Imorn blir det lite ridning igen och fortsätta moment styrning. Tömkörde ute i skogen i veckan och då verkade poletten ha trillat ner för det gick iaf att styra på ridbanan sen :)
Söndag blir det löshoppning igen på de "riktiga" hindrena som är på treårs. Nästa helg är det genrep så det är väl dags att göra något åt manen ;)

Btw, Vad har ni för träns när ni visar era hästar samt schabrak?

KL
Balder fortfarande JÄTTEhalt. Han i princip hoppar fram på tre ben. :( Det gör så ont i mig att se honom så... Ringde hovis idag och rådgjorde lite mer. Ingen feber, god aptit osv, men så satans halt. Idag har han äntligen ont ovanför kronranden, så nu hoppas jag verkligen att den satans skiten spricker och kommer ut... Hovis sa ungefär samma sak. Går inte att göra så jättemycket när det fortfarande är så väldigt ont, men eftersom att det gått framåt nu så hoppas vi på att den spricker snart.

Idag fick vi vinter igen, jättekul
IMG_20140430_194034_zpsd6z1h1ts.jpg

Så hästarna får sova inne. De fick komma in redan vid halv åtta, Balder åt upp sitt hö och sen har han legat ner. Kom ut och skulle ge kvällsmat och då kravlade han sig såklart upp men det syns verkligen att han INTE vill sätta ner foten... :(

Magnus kommer att få ha detta träns som Nixi ( Roxis storasyster) hade förra året.
312221_10151484624188460_1434238135_n.jpg

Och Roxi tror jag får ha ett remont även om det inte är så snyggt, har inget som passar hennes stora huvud. Imorgon är det Genrep för Roxi! =D

Ja! Vi slipper eländet :D

Vet du hur det ska vara med welsh partbreed? Jag har inte kollat upp det, men misstänker att Nangijalas långa man inte kommer anses fin haha. Därför vore det bättre om WP måste vara knoppad, då kan jag åtminstone göra en fläta av en :p Egentligen riktigt tråkigt att ha lång man för jag äääälskar att knoppa (tur syrran vill ha det på sin ibland)

Maja_kandi: stackars Balder :( och tråkigt med snö! Våra går ju typ på bete. Nangijala ska få byta hage imorgon. Hon har gått hela vintern med sin mor och shettisen, men de två ska äta magert så därför ska hon gå med min mammas och systers ponnyer från och med imorgon. Hagen de är i har så mycket gräs att vi typ skippat höet till dem :)

Oanki: Vad tråkigt att Magnus inte blir visad!

Urkella: Hur har förra ägaren kunnat blanda ihop raserna så? Men vilken tur att hon inte hade den där hingsten som pappa som du trodde :)

Btw, Vad har ni för träns när ni visar era hästar samt schabrak?

Schabrak behöver jag ju inte oroa mig för men träns :eek:

Det lutar åt att jag köper ett brunt "hunter" från Hööks för jag gillar modellen på nosgrimman. Men inte helt säker. Förut visade jag alltid utan nosgrimma men fick bassning av en engelsk domare, satte på nosgrimma och ponnyn blev BIS :rofl: Så numer alltid nosgrimma.

Jag är mest bekymrad över hur jag ska klä mig själv så jag syns så lite som möjligt och är SJÄLAGLAD över att jag får henne visad av JB :love:

Jag har fått för mig att man ska ha en nummerlapp på var sida om tränset.. Är det så eller min hjärna som fått fnatt? Ska iväg och handla småsaker idag nämligen. Börjar bli nervös.. en vecka kvar och jag kan fan inte få ro i kroppen :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Piaff
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
9 345
Senast: Enya
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 548

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Stora shoppingtråden III
  • Letar hovkurs