Årgång 2011 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Årgång 2011 del 5

Bilden ville vrida sig. Men klicka på mitt namn och besök min hemsida så finns bild :)

Suddig sådan. Hade inga vittnen så fotade från hästryggen haha :rofl:

Va roligt! Vilken duktig kille du har :)
Precis så reagerade min syster första gången på Nasses rygg också, började gråta och han fick en massa berömm :love:

Hoppfilmen var ju bara för söt :D haha!

Mest glad han inte höll på som på hoppfilmen med mig ;)

Jag skratta, skaka, grät och darrade på hans rygg. Fnissade och hade halvt panik. Han skötte sig som en :love:
Helt ärligt! Trodde inte jag kunde sluta krama honom efteråt.

Åh, jag blev helt lycklig av att läsa ditt inlägg!! Underbart!! Det måste ha känts hur stort som helst!

Jag är helt salig! De i stallet skrattade när jag grät av lycka och var helt skakig i benen :D

*kl

Har varit iväg och löshoppat för annan instruktör som så att säga kickade igång turbon på X. Tusen gånger bättre än i söndags!

Hämtade russet också, hon är som kanonkula!

Inga problem att lasta båda, russet vare brötig på plats.

X stod som ett ljus när vi lastade av russet och lämnade X i släpet :)

På instruktörens order så hoppar vi inget mer innan nästa tillfälle som är en dryg vecka innan treårs. Han kommer visa henne då också :D

Nu har vi inte skrivit här på ett tag. Vi har fått på skor och ridit ut med vår lilla. Hon traskade på så snällt men gillade inte vattenpölar :eek:
Eftersom det var blött överallt var det bara att acceptera.;)
Vi har även hoppat henne i paddocken med ryttare. Dottern fick lite fart på henne och hoppade små hinder på ca 30 cm. Hoppade gjorde hon glatt men inte bjuder hon i paddocken inte. Får rida ut ett tag så hon får mer bjudning och lite bättre kondis.

Skoj med alla som skall visa sina på 3-års test. Vi gör inte det då vår är för liten för att få några poäng alls.:crazy:

Nu har vi inte skrivit här på ett tag. Vi har fått på skor och ridit ut med vår lilla. Hon traskade på så snällt men gillade inte vattenpölar :eek:
Eftersom det var blött överallt var det bara att acceptera.;)
Vi har även hoppat henne i paddocken med ryttare. Dottern fick lite fart på henne och hoppade små hinder på ca 30 cm. Hoppade gjorde hon glatt men inte bjuder hon i paddocken inte. Får rida ut ett tag så hon får mer bjudning och lite bättre kondis.

Skoj med alla som skall visa sina på 3-års test. Vi gör inte det då vår är för liten för att få några poäng alls.:crazy:

Jag har varit lite tveksam till treårs med min på sista tiden men efter igår när jag såg skillnaden med RÄTT människa så tänker jag åka, hon blir ju kvar hos mig oavsett men det är ju onekligen roligare om man iaf har chans på bra poäng. Jag har även "lovat" uppfödaren att visa, den förra jag hade från de staplade diplomen på hög som treåring så det finns vissa förväntningar :eek:

Jag var helt inne på att visa, men har börjat tveka. Inte på grund av hästen så, han rör sig fint och är trevligt byggd osv. Men jag är ganska nojig att det ska skapa en ny vända med problem med magen. Även om han tycks ta bortaplan med ro osv, så treårs blir ändå ganska mycket stress (positiv eller negativ stress spelar ju ingen roll, "systemet" reagerar lika ändå) och så lång resa på det. Så som det känns just nu kommer han inte gå treårs, men jag har ju tid på mig att ändra mig om så är.

Själv har jag lastat giggen i trailern och åkt med den genom hela stan, för att lämna den på platsen där vi ska köra i morgon. :) Ska strax ta på mig stallpaltorna och åka och fixa i ordning hästen med. Dessvärre ska det regna här i natt, så han ser väl ut som självaste Shrek i morgon.. Men vad 17.. Han har det bäst ute med kompisarna, så jag får ta att han blir lerig. Ett täcke ska han dock få på sig för att minimera träsktrollssyndromet..:idea:

Du skulle haft min rockard. Den fäller man bara ihop och stoppar in bredvid hästen i släpet :idea:
Hoppas det går bra i morgon och att du har en någorlunda ren häst!

Vi red ut en runda igår med massor av galopp.
Walle sprätte ganska bra med bakbenen. Både ett i taget och med båda i luften, är väldigt glad att jag satt på den gamle.
Innan vi var hemma så bytte vi så fick jag skritta hem honom genom skogen.
Å jag var inte ens nervös när jag satt upp :banana:

Du visar hos RPAF?

Jag var lite kluven om jag skulle vänta tills dess ändå men att ha möjlighet att få henne visad av JB avgjorde saken till Öknas fördel.

Det var/är tanken ja, så finns ju tid att ändra sig som sagt. Nu i vår är ju visa helt uteslutet, dels står han ju fortfarande på magsårsmedicin som jag kallt antar det är karens på, dels så har han inte riktigt hämtat igen allt sen viktraset heller

Idag hade jag en väldigt pigg liten häst. Vi var ute på en lägre runda i dag (7 km men gick bredvid 3) Red ihop med en annan häst från stallet än den vi brukar rida med och detta är ett yngre fullblod som blir till sig om den får gå bakom. Så 2 pigga pållar och ingen av dem vill gå sist :p Så idag tog hon galoppen direkt från skritt bara på pussljud :D Men tror inte det är något jag kan räkna med varje gång än så länge. På måndag blir det rida för tränare som ska hjälpa mig med lära henne... och mig grunden rätt. Är själv grön inom western och vill ha det rätt och riktigt så blir ett par gånger nu innan betet vi ska träna för henne hoppas jag :)

wpid-dsc_01072.jpg.jpeg

KL.
kul att läsa i den här tråden nu, händer massor med era fina 3åringar!

Vill bara flika in en liten notis om min Zolero eftersom vi hängde i denna tråd under en längre tid, det är hans födelsedag idag 18/4 :( Livet är orättvist, inte så att jag ältar vad som skedde längre, men det gör fortfarande ont att minnas honom. Antar att alla som mist sin vän känner igen sig.

10268440_10152075543686344_6582251078436676083_n.jpg
10170725_10152075543856344_3103591622598768625_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Piaff
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
9 345
Senast: Enya
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 554

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka