Årgång 2011 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Årgång 2011 del 5

Va fin han är din Walle!! :love:
Håller tummarna att allt går toppen på 3 årstestet.
Du kan få komma och visa min för hand, för jag lär väl aldrig hinna med min i traven :D

Det är bara älga på :rofl: Försökte springa med min igår. Jag kände mig som en skenande shettis intill för hinna med ;)

Nya bilder från mig och tjockis idag! Njut av dem för de gjorde jag! Så jävla härlig häst <3

1277401_10152336482463094_7472526080163807017_o.jpg

1966339_10152336482408094_5761746535582340135_o.jpg

Tack alla!

Din Walle är så jäkla snygg ;)

Och som Ackio säger, det är bara att älga på. Första träningen inför treårs fick vi kommentaren att det var bra, men både jag och hästen måste öva kondis. Så vi har promenerat och sprungit i skogen. Väldigt nyttigt både för mig och Walle ;)

jäklar vad maffig han är :d

Passade på lastträna när fd stallägaren var på besök för att rida ut i skogarna och hade ställt sitt släp på ridbanan. Detta var vår andra lastträning och fick in henne i släpet lös om det var brett och om jag gick föst. Skicka in henne går inte riktigt än, men vi har ju heller inte tränat så :)

http://youtu.be/JLyZHkB1NJo

Quimero; Tack så mycket, kul att andra ser mer än vad jag ser! Jag tycker bara han blivit FET xD haha men lite har han vuxit och jag såg i stallet att han fortfarande är bakhög om än ännu mer, men självklart glömde jag ju mäta honom sen -.-'

Urkella: Tack så mycket! Men ja jag håller med om att ordet Maffig passar honom :love:

Fragile: Hej hallå! Ja men han har säkert vuxit, även om jag tycker de mest är på bredden. Men enligt Tinker/irish cob ägare så bör han bli 155, sedan vet jag inte hur mycket fjordningen håller nere på den fronten ;) haha hoppas fortfarande i alla fall! Och ja jag har varit borta, sammanlagt har jag inte ridit eller pysslat med pållarna på 3,5 vecka. Först åkte jag till sälen 4dagar, sedan åkte jag till österrike 1 vecka och var efter de dö sjuk 1 vecka..(kunde inte gå ut) och sedan åkte jag till Gran Canaria och solen! Så jag har varit frånvarande ;)

Ja han kanske bara breddat sig men han ser större högre ut med
Jaha! Skönt o komma bort ett tag, då blir iaf jag mer taggad att rida och pyssla!
Också varit jättebajssjuk 1vecka.. gran canaria låter väääldigt trevlig :love:

Oja, alltså jag har varit så hästsugen så det är helt galet! Så idag har jag börjat med 09.an, fint träningspass med hoppning på slutet och skogskortis tur, sedan fick WallE ta sig en kortis tur där vi i stort sett bara tränade lite lite trav och sedan resten galopp. Men mycket mys i stallet till det, sedan nu på kvällen fick även 12.an uppmärksamhet! Känns inte som jag får nog nu :love: Hästar är för underbart!

Hur är det med Nasse nu för tiden, vet att jag läste någonstans att han hoppat ut från paddocken? eller har jag fel?? ;)

Vad kul att se och vad duktig han är på genrepet.
RebeccaJolie jätte fina bilder och vad fin han är!
Vimsan kul att se dig rida och så nöjd di ser ut.
jag har galopperat imbra för första gången. 3 korta galopper på uteritt efter morsan
hon bockade litet, men jag satt kvar:d

Någon som har tips på bra bubbelplast? Min Fjant är lite väl på kompisen i hagen och varje dag (nästan) lyckas han få ett nytt litet sår nånstans. Kompisen är inte elak på något vis, han säger ifrån (äldre herre) men Zacke står så nära så han blir träffad. Jämfört med förra hagkompisen som gjorde stora köttsår på min häst :(. I alla fall så denna helg fick Zacke ett 3-4 dm långt rivsår på bogen. Börjar bli trött på det. Vill ha honom fläckfri och ärrfri på 3års så klurar på att rulla in honom i bubbelplast :D

Känner igen det där.. Fast min blir biten.. (Han är absolut inte oskyldig själv, det är riktigt unghästbus i hagen, alla tre är lika dryga...)

Dock är det ju inte så himla roligt att han ser ut som om han har fläcktyfus eller ngt, så jag har faktiskt haft ett tunt täcke med antibit på de dagar som det har varit ok. När jag tog av täcket fick han genast blessyrer, främst och störst vid manken, så då drog jag på lite smaka bläh där med, och nu har faktiskt manken fått vara ifred.. Men detta hjälper ju dock inte vid sparkar..

*kl

Kommer inte kunna rida min förrän tidigast om två år, så jag funderar på att betäcka henne i vår. Har redan sett ut en make till henne, en gulbrun snygging :love:

Min ser ut som han är en skabbräv eller nått :p huvud, hals och bog. Suck..

Idag tog jag ut och longerade honom. Han har varit så bråkig hela helgen. Fre-sön så idag satte vi in lite noll tolerans på honom. Han skulle stå still när skydden skulle på. Han skulle stå still när jag borstade honom osv. Han var lite anti där men han skötte sig idag riktigt fint så nu är han värd pengar igen :D Min älskade lilla Fjant!

Ackio: Tack :D blir så glad att andra tycker han är snygg när jag tycker han är en smidig tjock luns xD

Vilken härlig film, vad fin han är Nasse! Såååå sockersöt <3 och jätte duktig ju, har en film på lilla WallE med när han tar galoppen, men den måste klippas först eftersom vi står å pratar 10 min mitt i filmen ;) haha Nasse ser så himla lugn och trygg ut, väldigt härligt att se :)

Ja precis 12.an ska sittas in antingen i Augusti eller i höst, beror på hur de blir för mig med Högskola osv. Kommer jag in så gör jag det i Augusti och stannar jag hemma och jobbar för att jag inte kommer in så blir det senare :) Jag har redan lärt honom parkera vid pall/ställa upp sig rätt och klängt lite med armarna över honom så han kommer vara väl förberedd ändå, om de blir i Augusti ist :)

Tack :) Han är så lugn och duktig att jag skulle kunna sälja honom till en ridskola

Jaha va kul! Han är lite större va? Tror han kommer bli riktigt läcker när han börjar sätta lite muskler

Haha ja men det skulle du säkert kunna! Tror WallE också skulle passa där när han väl är fullt inriden faktiskt :)

Ja 12.an är 160cm både fram och bak just nu, så vi får väl se vad han landar på ;D Jag tror också han blir rätt snygg faktiskt i alla fall av vad jag sett av honom både igår och idag. För nu börjar han se ut som en häst och en mycket vacker sådan :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Piaff
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
9 345
Senast: Enya
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 554

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka