Årgång 2011 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Årgång 2011 del 5

Saken är att de behöver ju ha tuff kärlek och uppfostran, men inte fan blir resultatet snyggt ;)

Nämen oj vad det har hänt mycket med WallE! Vad han har grovnat till sig sedan du visade bilder sist :D

*KL*

Glömde att uppdatera från senaste löshoppningen, nu var det roligt :D

Film:http://youtu.be/iGcG14rWA8Y

Och vi kommer att nöja oss med detta eftersom det inte kommer bli något 3:års test :) Ska kämpa på med inridningen av detta trollet... :p

Fint troll :D

Jag har precis anmält oss till Nybro den 25 maj så i morgon ska jag träna på att springa :p

Ojjj ojj, inget jag märkt av, bara att han blivit fet och har mkt vinterpäls kvar ;) Men de är nog som ni säger! Kul att han utvecklas i alla fall och att andra ser det! :D

Och så ska jag rida oxen imorgon igen så får vi se hur det går :D

Vad söt...
Kunde inte låta bli att skratta.
Det är inte lätt när man inte riktigt vet var man har benen :D.
Pigg och glad är han iaf :).

Fick ta bort ljudet ;) Vi garvar allihop :D När han bockar hör man E ropa "Ih bommen bet mig i benen" :rofl:

Gud så söt!! haha :)

*KL*

Känslan är otrolig, suttit på min lilla ulltuss två dagar nu! Han har dessutom lärt sig galoppkommandot när man longerar. Stopp kommandot är det lite sämre med dock ;)

1014458_10152128911743789_8922564544717309163_n_zpse459095f.jpg

10171174_10152128911813789_925656833783733434_n_zpsec8970b2.jpg

10153821_10152128911873789_4098593540686016285_n_zps5323167c.jpg

ser inte så glad ut på bilderna men vi speglar oss ;)
Har bestämt mig för att, om det går bra att löshoppa, så anmäler jag honom till 3års!

Btw, hur många av era har skor?

Vilken sötnos!

Min har skor fram nu från att han började ridas mer på allvar. Första gångerna vi satt på honom var han barfota än. Först nu när han rids som han fick skor för det började belasta lite på hovarna :) Men han skulle nog kunnat gå barfota än för bra hovar. Men han får ha skor fram till 3 års. Sen ryker de till sommarbetet ;)

Och söt? :p Mer tafatt skulle jag kalla den stilen han hade idag :D :rofl:

Han kanske inte är snyggast, men han är förbaskat söt! Som sagt är han ju född sent också, 30juni. Så jag har hopp om att han växer i sitt huvud ;)
Funderar på att sko honom då han är lite hovöm (mycket sten utomhus) och sen ta av dem igen till betessläppet.

Haha, ja! Jättesöt ju med sitt rallydamp när han river hindrena ;)

Happyface: Okej :)

Ömmar han på underlaget ute osv kan det vara värt sko. Min har inte ömmat alls så därför jag ens tveka sko fram men samtidigt kände vi att nu när han faktiskt rids-rids så fick han ha skorna. Mer tillfälligt :)

Hej hopp. Här går det undan!!
Han ser lugn ut.
Ser att du och även någon annan i tråden väljer att sitta upp själv i grimma.
Jag som inte jobbat med unghäst på många år har inte sett detta innan så jag undrar ju varför? Fördelar/nackdelar?

Min är oskodd nu men hovis tycker att han ska skos innan 3 års för att få fram gångaterna.

Min fotograf ledde runt mig i grimman, därav longerlinan. Däremot ville jag ha en bild och då håller jag själv :) anser att han var tillräckligt stabil för att sitta upp på fast han bara har grimmma och därför gjorde jag det. Han får inte ha bett för vi har dragit ut vargtänder.
Hade han blivit nervös när jag hängde på honom hade jag väntat tills han får ha bett igen och även hängt mer innan jag satte mig upp.

Nu ska lilla Calle vila tills tisdag förutom lite löshoppning på fredag! :)

Vi hade grimman över i början med tyglarna i grimman. Detta för att om de rycker till eller far iväg så drar man dem inte i munnen utan i grimman i stället. Vilket i sin tur är mer skonsamt mot hästens mun. Sen bytte vi och satte tyglarna i nosgrimman på tränset, då kändes förhållningen lite mer men ännu inte i munnen. Så han lärde sig hålla igen :)

Aha! Då är jag med :)

Har sett en film från en uppfödare och hingsthållare vars beridare red in treåringarna med grimma o grimmskaft utan att någon höll i. Det känns som det kan gå väldigt fel om man inte reder ut det :crazy:

Ackio: Vi hade också grimma med tyglar till en början.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Piaff
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
9 345
Senast: Enya
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 554

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka