Årgång 2011 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad fin Roxi är :love:

Min skrutt har fått vila sen katastrofen med löshoppningen och mig som provsatt honom. Så idag var han pigg och på köpet glömde ryttaren ta av sporrarna efter ridit sin egen så idag fick han känna en ryttare med sporrar. Tur att hon rider så lätt men man märkte att han var lite fundersam. Idag fick han prova på skutt för lära sig lyfta fötter och sen drog de plötsligt ut i skogen :o

@Ackio

Är han dressyrstammad? (har bara kollat tråden nyligen för att få nys på om någon(några) skall visa på 3-års) Ser väldigt stadigt och fint ut, och ser ut att ha bättre bjudning än de flesta har i början.

Det är han :) Lingh - Solos Carex.
Han har blivit riktigt stadig och börjat hitta sig själv nu. I början var han en bambi ;)

Kommer att visas på 3 års om 3 v. Matte nervös ;)

Idag åkte Dunder ut på bete. Lycklig ponny!

img_20140422_150139_53567750ddf2b3391b6d6b53.jpg

img_20140422_160520_535677c4ddf2b33852e24f68.jpg

@Ackio

Tack :)

Åh, jag är så nervös nu!
På fredag ska jag och några tjejer köra iväg med pållarna till havet för att rida på stranden. Känner att det här kommer bli väldigt intressant :p

Va fin han är Ackio! Det kommer gå kalasbra på 3 årstestet!!

Mitt spöke har varit på äventyr i dag.
I grannbyn finns det två ridbanor precis bredvid E 22an.
Vi tänkte ta dagen som miljöträning och galoppträning eftersom den ena banan är gigantisk.
Det enda som gick bra var lastningen....
För övrigt verkar han ha glömt allt annat.
Fick lina honom en bra stund innan S vågade sig upp.
Han tyckte dessutom att underlaget var för jobbigt att springa så det blev tvärstopp.
Vi provade att gå in på den mindre banan, där var ju allt farligt så S satt av och så linade jag honom igen.
Avslutade med att gå bakåt steg och linade med ryttare, men då kom i alla fall framåtbjudningen tillbaka...
Vila i morgon och uteritt på torsdag.

För övrigt så löshoppade vi i påsk!
Han stökade där också, ha ha
Vände, stannade, rev och blev jättearg. Slog mot bommarna!
Spännande, men nu har vi gått igenom det också innan 3 årstestet.

Låter som han hade ett bakslag så som Zacke hade för nån vecka sen. Man får lite fnatt då :p

Jo vi tror nog bra om 3 års bara han slappnar av, han har vissa dagar då han bara vill gasa och inte tänka :rofl:

Dålig uppdatering från vår sida... Fia kommer gå 3-års test i slutet av maj, och jag är nervös.. Löshoppningen går bra nu, igår var vi på nytt ställe, hon var lite spänd utanför. men när hon väl kom in hade hon 100% fokus på hindren. Tyvärr var batteriet i kameran dött så blev inget filmat.. Nu väntar 2 veckors vila från löshoppningen och bara lite ridning.

Mitt största bekymmer är vad jag ska ha för träns på visningen, hon ser ut som en dinosaurie i ansiktet... Långt huvud, lite konvex nosrygg och en sned bläs.. Har provat smala remmar, pullarnosgrimma och bredare nosgrimma. Och ja med smala remmar ser hon helt missbildad ut :o

@Ackio Har funderat på det! tror en kompis har Dyons WC, modellen med bred nosgrimma.. Ska kolla med henne om man kan få testa och se hur dino ser ut i det :angel:

Gör det :) Ville ha det på min men han är rätt nätt i huvudet i stället :p Så velar vad han ska få ha för finträns :D

men nätta hästar passar ju i allt :D Tycker det är så fint med lite smalare remmar, gärna med vita sömmar på. Har ett superfint JW träns, brunt med vita sömmar och hoppades på att Fia skulle kunna ha det.. Men hon såg verkligen för j*vlig ut i det..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Piaff
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
9 345
Senast: Enya
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 554

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Födda 2024