Årgång 2011 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
@lil-sis Jobbigt med graviditeterna. Jag har själv haft ett helvete med försöka bli gravid och det gått i skiten totalt så jag valde aktivt ta en paus från att ens försöka nu. Fokuserar på min träning och kost samt Zacke istället. Sen får man se vad som händer i framtiden. Har ju en jättebebis i stallet att trösta mig med. Låter som du har en bra plan för din med :)

Va kul att så många är igång och rider och kör! Tror vi lägger en jättebra grund med varierad träning på våra hästar :)
Vädret gör allt med stallet ännu roligare också tycker jag. Sitter o planerar på jobbet vad jag ska göra med min lilla gris nästan varje dag.

@Fragile visst gör vädret skillnad :o Jag tycker det är så mysigt dona och fixa där när solen skiner, det blåser lite lätt och man blir ju själv på bättre humör tack vare kicken av D-vitamin solen skänker en :)

@Ackio

Har remiss till IVF som slår in så fort jag väger lite nog, att jag blev gravid nu var eg "omöjligt". Har nästan ingen äggreserv kvar så det är lite bråttom och har prio på operationen för det.

Operationen är också nyckeln till att kunna rida Xanadu och så småningom den andra elvan också men hon är ju rätt liten, russ :D

Känns bra med en plan :) En månad kvar till treårs nu :eek: En löshoppning kvar bara.

Igår testade jag rida ut på Ai-chan med bett, har bara ridit henne med det ett par gånger på banan innan. Har aldrig haft så dålig kontroll på henne som jag hade igår :eek: I normala fall så kan jag rida henne på lång tygel och lyssnar hon inte räcker det att ta lite lätt i henne. Nu lokade hon på bara att när jag tog i henne så var det inte minsta antydan till sakta ner utan var bara gapa och in med näsan. Så tror vi får träna med bett på banan ett tag till och ta det bettlösa ute :p

@lil-sis Då är vi två som ska ner. Själv har jag odds emot mig med. En äggledare, dåligt med ägg och övervikt :( Så ska i alla fall gå ner och se om vi får hjälp sen. Tröstar mig med mitt hjärta :) Här är det TVÅ veckor kvar :o

@lil-sis Då är vi två som ska ner. Själv har jag odds emot mig med. En äggledare, dåligt med ägg och övervikt :( Så ska i alla fall gå ner och se om vi får hjälp sen. Tröstar mig med mitt hjärta :) Här är det TVÅ veckor kvar :o
Jo bara en hör också men den tycks ju fungera om inte kroppen har lyckats skölja ut ett utomkveds på egen hand.

Jag är SÅ glad att connemaran ska visas av ett proffs. Jag är definitivt inte i form och husse har ingen koll :D På vanliga utställningar får han visa men treårs känns ju lite större, typ.

Igår testade jag rida ut på Ai-chan med bett, har bara ridit henne med det ett par gånger på banan innan. Har aldrig haft så dålig kontroll på henne som jag hade igår :eek: I normala fall så kan jag rida henne på lång tygel och lyssnar hon inte räcker det att ta lite lätt i henne. Nu lokade hon på bara att när jag tog i henne så var det inte minsta antydan till sakta ner utan var bara gapa och in med näsan. Så tror vi får träna med bett på banan ett tag till och ta det bettlösa ute :p

Jag rider också in och startar bettlöst. Sen rider jag med dubbelt ett tag :D

Fatta vilken underbar dag vi haft idag. Ridit vid havet och Dunder skötte sig helt fantastiskt. Min fina fina ponny :love:

img_20140425_174448_535a916a2a6b2239133a0a3a.jpg

img_20140425_181414_535a919c2a6b220897b0bbfa.jpg

img_20140425_183224_535a91ace087c346df2e57ae.jpg

img_20140425_183539_535a91ba9606ee56bafe0998.jpg

Idag har vet kollat munnen på min Walle.
Han hade en liten vargtand som satt illa till så den är borta nu.
Känns väldigt bra att äntligen få munnen genomgången...

Miljötränade Ai-chan igår. Hon hade inga problem med att gå omkring med en presenning omlindad runt sig :D Parasollet var lite otäckt i början då det blåste på bra men vid slutet stod hon och betade med det över huvudet :)

DSC_9111.jpg

DSC_9109.jpg

• Gilla
Reactions: MM
@Matmissbrukaren
Vad alldeles underbart det ser ut! :love:

@urkella
Nyttig träning!

Kl
Här har inte Balder gjort nånting alls, men så hade jag äntligen planerat att idag skulle jag rida med en tjej och ponnyn. Men när jag kommer hem från jobbet på eftermiddagen låg grabbarna helt utslagna och sov som stenar. Och sen står pålle på tre ben... Han höll på att skrämma mig rejält, var alldeles genomsvettig på insidan av benet (höger bak), men bara där, ingen annanstans på kroppen. Vi har haft jättevarmt och han har kvar mycket päls, men att det var så lokalt gav mig lite onda aningar. Det torkade dock snabbt så måste haft nåt att göra med att han legat på den sidan eller nåt.
Hittade en mycket misstänkt böld i foten, han ryckte åt sig snabbt som satan när jag klämde med visitertången, så jag karvade och spolade och tätade. Duktig pojke skötte sig fint men hade ont även efter. Såg ut som om han kanske klivit på nåt. Har försökt få tag på hovis men ingen framgång än.

Är det inte bara sååå typiskt att sånt här blir just när man för en gångs skull är peppad och ska göra nånting med hästen? Suck...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Piaff
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
9 345
Senast: Enya
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 550

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka