Årgång 2011 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Årgång 2011 del 5

Hur menar du med passiva? :)

Jag kan ju vara lite fräck och fråga en av domarna på Clinicen i helgen. Hon är godkänd för att döma Welsh så kanske hon har en aning, eller övriga av domarna. Dom är säkert hjälpsamma :)

Vilken flik i blå basen ska jag klicka in mig på om jag ska anmäla via den?

http://www.blåbasen.se/sh/anmalan/Anmalan

Men det är väldigt få evenemang som ligger ute där just nu, de brukar trilla in närmare datum.

SWF har valt att inte betala SH för att hålla register har jag för mig är anledningen. Man kan se hästen i blå basen men inte alla uppgifter om resultat och sånt.

Där han ska gå ligger inte ute än, men det var den 26 april på tdb så jag kan kika in senare igen. Han ska gå 10 maj och den ligger ju ute på tdb.

Alla har inte anmälan via blå basen som alternativ heller men det är sjukt smidigt NÄR de har det så man slipper skicka passkopior osv.

Helt lost känner jag, får läsa på lite :p
Men har en vän som säkert kan hjälpa mig :)
Fick ett telefonnummer när jag ringde föreningen med till en tjej som skulle vara duktig på det där, så kanske ska slå henne en signal. Det vore så roligt om jag missade något så han inte får starta :crazy:

Det står på propositionen vad de vill ha in för papper, bara att läsa den innantill :D

Ska göra det. Jag är alltid grymt nojig vad det gäller pappersgrejer. När vi ska ut och resa så packar jag ner passet ett halvår i förväg så jag inte glömmer det :p

Jo det vet jag. Det är den 10 maj där. Det är för stor häst den 20 och 21 maj på Plönninge :)

Precis samma som det är för mig, bara för att det känns bra inför så man har lite förhoppningar så lär väl ngt lurt hända så att man får skitpoäng!

Min går på lösdrift, det gör alla mina hästar! Och kommer få fortsätta med hela sina liv, tar endast in på stall på nyårsafton typ, och vid extrafodring såklart:)

Jag ska visa min skrutt :) Ryttaren och han har klickat fint och blir det skitresultat så blir det :) Han och jag ska ändå bli gamla ihop :p

Åttonde gången han rids nu och vi är båda lika imponerade hur bra han tar allt :)

10151941_10203680968214189_1490134645_n.jpg

10151983_10203680974014334_232316810_n.jpg

Sen fick han ha kul med:
1959398_10203680955253865_1211660147_n.jpg

Gud vad snygg han är! :love:

Jag har också tänkt visa, är anmäld iaf och kommer åka om det inte blir helt kajko någonstans innan treårs. Visar på Trollhättan 17 maj.

Jag har ingen som helst erfarenhet av visning så är duktigt nojjig över att hon inte kommer vara tillräckligt förberedd vad gäller exteriörbedömning och visning vid hand, jag kan liksom inte träna ngt jag aldrig gjort och inte har koll på känner jag. Har lejt in en kille som visar henne vid hand, ska upp till honom imorgon för att han ska få träffa henne och känna lite på hur hon fungerar.

Löshoppningen känns besvärlig också, inte för att hon inte hoppar bra, för det gör hon i mina dressyrögon, utan för att jag inte har koll på hur jag ska hjälpa henne. Lätt ångestladdat alltså...

Ridprovet är nog det jag är minst nervös över, det ska jag göra själv och känner att vi nog bör lyckas kravla oss runt.

Pricken går på gräs nu och njuter av nakenfislivet i solen. Upplever att hon haft en liten växtperiod (igen!) så hon har tagit det lite piano och vilat hela den här veckan. Ikväll blir det lite ridning och sedan en "tuff" helg med transportåkande både lördag och söndag. Imorgon som sagt var till visaren för träning och på söndag för löshoppning igen. På måndag tänker jag mig att ta en promenad i skogen och sedan får hon en veckas totalvila när jag är på semester. :)

Va fin :) hoppade han över vinterpälsen helt eller? Min ser ut som en björn i jämförelse

Jadu.. han hade nån form av vinterpäls för förra månaden tappade han massor :p Däremot var han aldrig lurvig. Trodde han skulle frysa i vinter men klarade sig fint på 200 g täcke :) Enda stället han såg lurvig ut på var ganascherna ;) Såg ut som skägg :D

Tack :) Han har blivit riktigt fin. Satt muskler och allt nu. Lite mer rumpa så är matte nöjd. Dock verkar han börjat växa igen för han är lite hög i bak så får väl se vad som händer sen på sommarbetet ;) Om det säger pang i sömmarna. Tanken är hålla igång tills 3års och sen får han gå 3-4 mån sommarbete.

Vad kul med fler som ska visa :) Kan vi följa varandra. Ridprovet är det som inte oroar mig. Han är klockren. Löshoppningen är lite sådär ;) Men vi hoppas hinna träna en 2-3 ggr till. Sen ska jag öva på visa honom för hand, eller han lära sig springa intill mer :)

Jag visar ju ponny och vi har inget ridprov.

Tanken är att min håller igång nu fram till treårs och sen efter det ska vi på en utställning. Ingen längre vila i sommar då jag föredrar vintervila och han hade sin långa på två månader nu i vintras.

Egentligen behöver vi inte göra ridprov heller.
Men vill man ha diplom måste man det och tror (positiv som jag är) att han lär få bra betyg och då vill man ha diplom med ;)

Låter som ett bra upplägg :) Själv blir det nog både sommar och vintervila här för han kommer ha en växtfas igen. Så tacksam över att en häst utan överben, korrekt benställning och allt. Så vill vara rädd om fjanten :)

Min får vila i sommar med, men kommer hålla igång lite smått, med tanke på hur fet han blev förra sommaren på betet :p
Han gick från en 115 gjord till en 100 nu under vinterbantningen :crazy:
Så det är för hans bästa att inte bara äta gräs hela sommaren :)
Vill inte riskera fång heller eftersom han lätt går upp i vikt.

Hehe.. sommarbete är farligt för magen :p Så ja kanske bättre med snålbete om det finns riske R:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Piaff
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
9 345
Senast: Enya
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 546

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka