Årgång 2011 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Årgång 2011 del 5

Vilken dag jag haft idag!
Orkar inte skriva om det utan jag tar det från bloggen;

Var iväg på löshoppningen idag igen, samma tränare som förra gången och han kände igen honom. Dunder hoppade några gånger och sedan började tränaren prata lite om att Dunder har en sådan utstrålning, naturlig resning och superfin galopp. Sedan tog han några fler hopp och idag höjde han lite mer och tränaren gillar hur Dunder hoppar.

Efteråt så säger han hela tiden hur fin Dunder är och sen klämmer han ur sig att dom ska ha en clinic där på lördag när han och några andra tränare/domare ska ha en clinic över hur treårstesten går till och dom ska visa några varmblod men ville gärna ha med en ponny också, och frågade om jag inte ville visa Dunder för han är så fin så han borde verkligen vara med på det.

Shit!

Så vi är alltså inbjudna dit för visning på lördag inför en massa domare och publik.

Jag håller på att dö av nervositet, och L med som var med idag och som ska vara den som visar honom på lördag. Trodde ni verkligen jag skulle fixa det själv :p

Fan vilken ponny jag har!
Han flög över hindren idag.

img_20140331_212846_5339ce55e087c355f73a3e2d.jpg

img_20140331_213700_5339ce679606ee64fac99197.jpg

img_20140331_214228_5339ce75ddf2b363caad0e20.jpg

img_20140331_214417_5339ce879606ee6485c70ae8.jpg

img_20140331_220001_5339ce9b2a6b228ff807e007.jpg

åååå Fina Abbe, hoppas allt löser sig. Vi har undrat över finingen här i tråden, så kul att han verkar vara så livsglad och jag hoppas verkligen han kan bli helt frisk och kry! :)

Vad roligt, grattis!
Passa på att suga åt dig av all positiv kritik.
Var stolt och glad över din fina ponny!
Han hade inte hoppat så bra utan rätt träning av dig...:)

På söndag bär det av med Camaro till E.J som ska förbereda honom inför 3-årstestet.

*håller tummarna för Abbe*

--

Min prins är guld värd! (som vanligt :D )
Har vilat nästan 2 veckor och igår red jag ut ensam och han sköter sig kanon! Kommer ut på fälten och han tar galoppfattningarna direkt!?!?
Jag bröt av och fattade fyra gånger

Ja hon är väldigt säker på foten, man lär nog aldrig behöva oroa sig för att hon går omkull vid hoppning etc. Den här kvällen var hon full av energi och sprang i nästan 20 minuter ända tills hon kom fram till mig.

Duktig liten gul!

Min gråa yngling var dyr idag.
Lastningen gick lysande åt båda hållen, men däremot har han blivit rädd för lastbilar. Både dem man möter och om det kommer en bakom.
Jobbigt när man alltid måste köra på E22an där det kryllar av lastbilar.
Han skuttar och hoppar i släpet så jag får hålla hårt i ratten :crazy:
Hoppas det går över SNABBT för det är riktigt obehagligt.

Ridningen gick också alldeles perfekt.
Vi skippade longeringen innan.
Det är tredje gången han rids "på riktigt" utan lina och nu sitter verkligen styrningen och tempoväxlingar skritt-trav. Vi väntar lite med galoppen tills han är starkare.
Det var lite läskigt att gå längst staketet men jag gick med honom ett varv och sen gick det bra. Hålla handen liksom :p

10155337_443488989087659_1992104528_n.jpg

Så otroligt lättlärd häst!!
Gillar honom väldigt mycket idag trots alla hopp för lastbilarna.

ps. Ryttaren frågade när jag skulle sitta upp.... jag fick hjärtklappning bara av frågan så jag väntar nog lite till ;)

fia-lisa: Vad fin han är Abbe! Håller tummarna för både din och hans skull!

Quimero: Vad fin Calle är :love:

Vimsan: Åhh snygging han är!! Kul att det går så bra för er, han kommer bli en riktig stjärna!

Tänkte höra med er hur ser eran veckoplanering ut ungefär? Hur många dagar går era hästar?

Ninja och jag kör på i lugn tackt, rätt så skönt att inte ha nån press på oss.. Va ute och galopperade EFTER en annan häst vid åkrarna och hon skötte sig galant. Kunde sakta av till skritt fast hästen före for i väg i galopp! Stolt mamma!!

Tömde mobilen på senaste korten så här kommer några på min röda :)

DSC_0141.JPG

DSC_0172.JPG

DSC_0197.JPG

DSC_0102.JPG

Sorry för bildbomb :)

Fin som alltid!

Jag kör sedan ett par veckor 3 pass i veckan. Ska nu ta tag i ridningen! Förra veckan blev det faktiskt 3 korta ridpass. Annars har det kanske blivit 2 tömkörningspass och 1 ridpass eller inget ridpass. Denna vecka har hon vilat mån, tis, idag lektion för AE:), löshoppning bokad på söndag, sedan ska jag se till att rida 1 gång. Börjar bli dags att ta första galoppen, om jag vågar;)

även jag har funderat över hur det gått för er.. härligt att höra att han mår förhållandesvis bra och finns kvar! Jag fortsätter att hålla tummarna!

Jag vet för väl vad du går igenom, alla funderingar, att pendla mellan hopp och förtvivlan... det tar på en. kram på dig!

Intressant! Förra veckan blev det 3 styckna uteritter var av en var väldigt kort. Dom andra veckorna har jag bara ridigt 2 ggr i veckan, ibland byter jag ut nått pass mot tömkörning istället :)

Brukar också köra på 3 dagar i veckan och kanske någon promenad utöver.
Jag är ju promenadidiot så vi går endel :D

Ridning har jag faktiskt hållt mig till 1-2 dagar i veckan.
Tömkörning älskar jag men vill inte nöta för mycket på banan så de blir 1 gång i veckan med ca
Sen lägger jag in vila när jag börjat lära in något nytt och så blev det lite nu när jag va sjuk. I sommar blir det väl när jag har semester en månad

knapplån light.

Våra 11or är ju i uppträning inför vårsäsongen. Några är mer på gång än andra såklart, då vissa startar om en vecka :)
Ivy, Lukas och Bosse är de som ska ut i lopp och förhoppningsvis ska Nanook kvala.

Bilder:

Bonnie:
http://stallmalmborg.se/bilder/2014-03-25 (1).JPG

Archie:
http://stallmalmborg.se/bilder/2014-03-29 (3).JPG

Lukas och Ivy (något skymda av gigantiska Boven)
http://stallmalmborg.se/bilder/2014-03-29 (5).JPG

Nanook
http://stallmalmborg.se/bilder/2014-04-01 (1).JPG

Ivy och Bosse
http://stallmalmborg.se/bilder/2014-04-01.JPG

Jag har ingen planering alls. Jag gör det jag har lust med när jag vill. Vill jag rida i skogen en dag och tömköra dagen efter så gör jag det. Sen kan det hända att han står i tex fyra dagar och bara blir borstad och bortskämd.
Det funkar för oss :)

Jag själv klarar inte av några måsten och tvång genom att ha ett schema pga problematik med det så det stressar mig bara med att ha veckoplanering. Jag är hellre spontan.

+ Quimero

Tack :)

Jag suger åt mig allt tränaren säger. Han är en av dom bästa så jag vet att han menar det han säger.
Men nu är jag såå nervös inför lördag.
Det enda jag verkligen vill är att hästen sköter sig prickfritt, sen är jag nöjd :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Piaff
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
9 345
Senast: Enya
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 544

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka