Årgång 2011 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Årgång 2011 del 5

Hoppas det löser sig så du hittar någon som kan hjälpa dig :)

Jag har redan övertalat en tjej att rida min på kvalitén nästa år. Måste börja i tid :D

.. Vad är det för dag idag, är det en vanlig dag? Nej, det är ingen vanlig dag för det är Majas födelsedag, HURRA HURRA HURRA! :D Grattis!!

KL:

Calle har vilat i 8 dagar av sina 12. Han har förvandlats till flipperkula.. Så igår tog jag faktiskt på tömkörningsprylarna och så fick han ner och springa lite i paddan. SJUKT NÖJD häst efteråt. Idag får han vila igen. Kanske håller han sig på mattan nu fram tills på lördag..

Något annat kul är att jag just har bokat en gigg till Calle att köra med. Och att vi ska på kurs med körningen den 12:e april. Var som åskådare när en viss T. Eriksson höll kurs här i helgen som var. INSPIRERAD är bara förnamnet.. Jag vill också dressyra och köra precision. (Stavning?)

Nä är nog jag som är lost, tänkte på Styringe stall
Tyckte de staketen på dina tidigare bilder påminde om Styringes men är väl ute och cyklar som vanligt :p

Nej, det är det inte :)
Men jag har haft häst i närheten där också :p
Står du i närheten här neråt?

Aha okej
Typ, jag har mina i Laholms kommun :p men när jag tävlade ponny så far jag runt lite överallt i halland å tävlade, men var ett tag sen nu ;)

Aha :)

Det ligger kanske närmast för min del att gå med i Styringe sen. Blir närmare än Plönninge om jag ska rida i ridhuset eller boka in mig på lektion längre fram. Finns ett ridhus i närheten som man kan lösa årskort till men det går på 4000 kr och jag känner inte riktigt för det. Vi har ändå en fin paddock i stallet.
Finns inget direkt i närheten här annars.

:crazy::banghead::D:wtf::rage:

Ja, ungefär så har dagen varit ;)

Walle skulle INTE gå in i släpet idag.
Höll på i ca 45 minuter (själv)
När han väl insåg att jag var envisare så gick han in.
Resan gick bra trots att vi blev omkörd av en jättelastbil så han skuttade i släpet.

Han vara ganska spänd och på tårna när vi kom fram och jag fick lina honom en stund innan han slappnade av. Försökte med galopp i lina för första gången.
Han tog kommandot direkt (lärde sig det på löshoppningen :p) men orkade inte hålla den så länge. Film kommer.

Sen fick ryttaren sitta upp och vi fick även sällskap av en annan häst o paddocken (perfekt träning)

Han var cool men lite seg.
Skritt och trav och sen avslutade vi innan energin var helt slut.

1548046_441991562570735_1708085873_o.jpg

1970767_441991559237402_1914368310_n.jpg

1979552_441991555904069_908143096_n.jpg

Trilskades lite när vi skulle hem men var inne i släpet på 5 minuter.
Han är lika envis som han är snygg min gråa yngling :D

Nasse o gänget går från o med i måndags i sommarhagen om dagarna o på det sättet betas de in perfekt innan sommarens gröna gräs!
Världens sötaste

GRIS!!! :laugh:

:banghead: Calle skoddes i måndagskväll.. I går hade han en tappsko. Idag satt den andra på trekvart. Jag blir galen.. :arghh:

Tur även för honom att han är fin..
10153782_10203641937835418_1353648063_n.jpg

970932_10203641937395407_1829615193_n.jpg

Kl
Underbara bilder på fina hästar på denna sidan!

Jag ligger ju efter i träningen av min lille blivande treåring men håller på att vänja vid sadel och träns.
Ang tränset så är han väldigt skeptisk. Jag får hålla på en stund innan jag får in bettet men han får också massvis med beröm och godis då det är på plats.
Finns det något knep?
Min förra unghäst bara gapade och sen accepterade men han var ju iof mycket yngre när jag tränstränade?? Kan det ha med saken att göra?

Vill ju att det ska vara positivt men just nu känns det inte helt hundra...

Hur hade ni gjort? Fortsatt att traggla eller?
Ska nog nämnas att jag bara tränsat ca fem gånger än så länge, kanske är för tidigt att dra några växlar??

Jag har haft problem med min med tidigare. Jag gjorde en film om våra problem vid den tidpunkten, medan jag tränade honom. https://www.youtube.com/watch?v=TjpxxSkBRT8 ;)

Nu för tiden har jag inga som helst problem med tränsning, men min medryttare/skötare som är betydligt kortare än jag har haft problem, då han gärna höjer huvudet efter att bettet kommit i munnen, så nu har vi klickat att hålla ner huvudet vid tryck på nacken. Jag brukar även dra fingret i hans goda slicksten (i burk) och dra kletet över bettet så att det smakar gott så fort det kommer in i munnen. Allt för att han ska bli så lätt att tränsa som möjligt.

KL.
tittar in här ibland och håller koll på er :D kul att se utvecklingen!

Min kompis treåring har vi tagit det väldigt varsamt med, och efter min semester, är vi igång igen. Men inga problem i skritt och trav på lina, nästa steg blir släppa och "rida" fritt :)

En bild från senaste tillfället innan jag satte upp.

10149985_10152038285391344_1862108061_n.jpg

*kl*

Munkorg 24/7 för Ai-chan börjar visa resultat :D Red henne lite på banan igår, och andra gången med bett. Var en väldigt tjurig liten dam när man började ställa lite krav som att gå kvar på ytterspåret på ena långsidan som hon hatar eller när man ville svänga åt ett håll och hon ett annat XD
Så behöver nog träna lite oftare på banan med lydnad och inte bara ut och ha kul :p Sitter som en kratta så skäms, men vi har en clinic inbokad sista dagarna i maj, så då ska vi få ordning på en annan med :angel: Har en snäll häst iaf, när hon tjurar och protesterar så stannar hon och viftar med ena frambenet, som mest kan det bli lite spansk skritt ett par steg. I normala fall rider jag alltid med hjälm men tog på mig hatten igår för bildernas skull men den blåste av ganska snabbt ^^

Ai-chan älskar att springa in i vattenpölar och plaska i dom :love:
DSC_8600.jpg

DSC_8676.jpg

DSC_8710.jpg

*kl

Har löshoppat i nytt ridhus idag. Hon är lika seg som vanligt och hoppar bättre ju högre det blir. Får hoppas att hon hittar gasen innan treårs men jag tror bara hon tar sig igenom med mediokra poäng. Plus för psyket idag igen :)

I förrgår tömkörde jag en sväng på egen hand.

Min har också varit lite svår att tränsa.
Jag började snällt med godis och gullande,
men han är som han är och försökte så klart komma undan :p
Backar, höjer huvudet eller vägrar öppna munnen.
Så sist när vi åkte till paddocken för att rida så tränsade jag i släpet, där kom han inte undan och då gick det huuuur bra som helst.
Mitt tips är att börja med ett träns utan nosgrimma så det är lätt att få på det och så är du bara lugn och metodisk.
Håll om nosryggen, placera bettet utanför munnen och stick in ett finger i mungipan så han öppnar munnen å så in med bettet.

Min är i alla fall sån att man får vara en lugn och tydlig ledare för att han inte ska stimma eller försöka komma undan.
Om det är Warsteiner-gener eller unghästfasoner i största allmänhet vet jag inte ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Piaff
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
9 345
Senast: Enya
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 543

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka