Årgång 2011 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Årgång 2011 del 5

Vilka underbara bilder på er Vimsan! :love: Vad roligt med sådana fina på båda djuren samtidigt också!

Samma här och jag har fortfarande öga för den jobbiga hingstiga Archie ;) tihi men ja drömmen om ett fullblod finns där iaf för de är ju så fina! :)

Kl
Igår gick det liite framåt med min W. Testade kapson och linade honom faktiskt några varv i fin trav. Behövs inte mycket för att matte ska bli lycklig :).

Samma här och jag har fortfarande öga för den jobbiga hingstiga Archie ;) tihi men ja drömmen om ett fullblod finns där iaf för de är ju så fina! :)

Ja det vore perfekt med en lite mer explosiv häst och sen Nasse :D

----

Just nu vill jag bara rida, rida varje dag!!!!!! :arghh: :meh:
Känns som jag tappat allt sen jag slutade rida medryttarhästen. Då red jag ordentligt 3-4 dagar i veckan.
Men Nasse är seg och omotiverad när man gör något med honom så han ska få vila från matte nu 1 vecka till eller så...

Härlig!!

Vi ska strax åka och löshoppa för första gången.
Gissa om jag är nervös :p

Det går säkert jättebra :)

Löshoppade min här hemma igår. Lite uppvärmning inför måndag när han ska iväg och hoppa. Fixade 90 cm bra men var lite lat. Han var lat sist med. Funderar på att kanske slänga till något kraftfoder som ger lite mer energi och se om det kan få lite fart på honom, men vill inte ha en tossig häst.
Just nu får han bara hö, krafft muskel för extra protein och mineraler och det är bra med energi i höet. Den är uträknad åt honom men man kan ju testa att slänga till något mer och se om det hjälper.

Det gick kalasbra!!
Han var mest upprörd över getterna i hagen och tränarens lila mössa som hängde på ett hinderstöd.

Det vet du väl att mössor är livsfarliga, precis som brevlådor :D

Vad roligt att det gick bra :)

Vad kul :) Då får vi hålla kontakt om vilken tid osv så vi kan hejja på varandras lite och hälsa :) !

Ja det får vi göra :)
Min tar det lugnt nu ;) vilar sig i form
IMAG0534_zpsefe38b42.jpg

Trodde allvarligt ett tag idag att han va dö. De andra hästarna låg också ner men de reagera när jag kom närmre. Inte min. Han stensov. Först när jag kalla på honom som han reagera men då for han upp rätt fort :p

Tog och gav honom lite mat - han verka frisk för han ville gärna äta äta musli
IMAG0535_1_zps966719ea.jpg

Jag velar lite om jag ska visa i Flyinge eller hos Nordöstra Skånes Hästvänner (vet ej var de ska ha sin visning). Flyinge är närmare, men man måste anmäla typ nu om man ska få en plats, och jag vet ju inte om han kommer vara redo. Sen får jag för mig att konkurrensen är hårdare i Flyinge oxå... :P

Har du bestämt var du ska visa :)

Nangijala är med en ponny och planen är att visa antingen i Bollerup eller i Nybro. Har inte bestämt var än, men har efter en snabb titt på kartan konstaterat att jag nog ligger mitt imellan med typ 2h bilfärd dit... Men det är lite nervöst för jag har aldrig varit med om nåt liknande innan, men samtidigt vore detverkligen kul att testa :p det som oroar mest är att hon ska få dåliga poäng så att jag känner jag får skämmas för att ha släpat dit henne :o

Fragile: Känner igen det med att tappa formen ;) Min första ponny dog 2010. Bestäckte då Nangijalas mor för att få Nangijala och hade då stoet på foder tills hon fick bli mammaledig. När stoet sedan reds igång var det syrran som hade henne (sedan länge bestämt) så då red jag kanske ett par, max tre gånger i veckan när mamma eller min syster ville ha hjälp. Ridkondisen var inte på topp alls, man orkade ju inte mycket och red sämre :p Men sen kom jag hastigt och lustigt in som ryttare på en nyinriden 5-årig ponny så nu rider jag som "förr" sen 1,5år :)

Vimsan: kul att det gick bra :)

Hunter: haha, han ser verkligen ut att sova gott :D ser aldrig min sova

supercassie:
lite nyfiken, varför har man en typ "mössa/huva" på hästarna? För vilket syfte menar jag? :)

KL
Nangijala växte till i manken nån centimeter så nu ser hon helt okey ut igen. Så idag sadlade jag och gick över en bilväg till en skog (innan dess fick jag dra ut en halvmeter grimskaft ur munnen på henne hela tiden för hon orkade inte stå still). Gick in där en bit och hoppade sedan upp och skrittade iväg ensam 5min. Hoppade av, gick 10min och red sedan de sista 5min hem igen. Jätteduktig var hon :D känner hur all ensamtid vi haft i skogen på promenader under dessa år lönar sig nu. Hon är ju van vid att gå både först som sist, så när matte hoppar upp på ryggen så traskar hon bara glatt på. Travade en liten bit och hon sprang och ruskade på huvudet och ville gärna öka farten, men hon har blivit duktig på att lyssna till tygeltagen.

Kl
Idag har Balder haft ryttare för andra gången nånsin! Första ridturen. :) Gick med honom första biten, syrran höll i när jag hoppade upp och sen skrittade vi vidare. Han skötte sig långt över förväntan! Pigg som en tokig och laddad. Han ville springa, det kändes lång väg, och ibland kändes det som om det var väldigt nära till nåt skutt, men han höll sig i skinnet. :)

20140322_133633_zpsmqblmwlw.jpg

20140322_134255_zpsa6exjadm.jpg

Senare kom hovis på besök. Duktig kille stod snällt. Har fortfarande riktiga stålfötter! Som tur är så verkar det bli vår nu så jag hoppas han slipper skor iaf.

Mätte honom när han var nyverkad. 143,5 fram och 147,5 bak! :eek:

Ja herregud, på sovbilden ser han ju död ut :nailbiting:.

Maja kandi: oj är det sån skillnad på fram och bak. Var brukar de hamna som fullvuxna? Är det som små hästar eller D? Vilket är vanligast?
Hur som helst så var han ju himla duktig idag!

Kl
Jag körde faktiskt en repris idag. Longering med kapsonen och det gick bra idag med :).

La även på sadeln idag för första gången utan att spänna fast dock..
Jättecool, ville mest bita i den :)

Ja det är tanken!
Han fick mycket beröm för teknik och vilja.
Var framåt och vaken men inte spänd.

1959828_440573819379176_1602666005_n.jpg

Film kommer ev i morgon

Skönt o höra att de är fler 3åringar som är trötta!

Maja_Kandi Va kul! Glad han ser ut lille Balder "I was born to do this!!" :D

Exotizc Det blir ju lite segt att ändå åka till stallet varje dag men ingen ridning... men imorgon ska jag tröstshoppa! ;) ridbyxor förhoppningsvis
Ska bli kul o se bedömningen av Nangijala. Hon är sockersöt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Piaff
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
9 345
Senast: Enya
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 540

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka