Sv: Årgång 2011 del 5
Nangijala är med en ponny och planen är att visa antingen i Bollerup eller i Nybro. Har inte bestämt var än, men har efter en snabb titt på kartan konstaterat att jag nog ligger mitt imellan med typ 2h bilfärd dit... Men det är lite nervöst för jag har aldrig varit med om nåt liknande innan, men samtidigt vore detverkligen kul att testa
det som oroar mest är att hon ska få dåliga poäng så att jag känner jag får skämmas för att ha släpat dit henne
Fragile: Känner igen det med att tappa formen
Min första ponny dog 2010. Bestäckte då Nangijalas mor för att få Nangijala och hade då stoet på foder tills hon fick bli mammaledig. När stoet sedan reds igång var det syrran som hade henne (sedan länge bestämt) så då red jag kanske ett par, max tre gånger i veckan när mamma eller min syster ville ha hjälp. Ridkondisen var inte på topp alls, man orkade ju inte mycket och red sämre
Men sen kom jag hastigt och lustigt in som ryttare på en nyinriden 5-årig ponny så nu rider jag som "förr" sen 1,5år
Vimsan: kul att det gick bra
Hunter: haha, han ser verkligen ut att sova gott
ser aldrig min sova
supercassie: lite nyfiken, varför har man en typ "mössa/huva" på hästarna? För vilket syfte menar jag?
KL
Nangijala växte till i manken nån centimeter så nu ser hon helt okey ut igen. Så idag sadlade jag och gick över en bilväg till en skog (innan dess fick jag dra ut en halvmeter grimskaft ur munnen på henne hela tiden för hon orkade inte stå still). Gick in där en bit och hoppade sedan upp och skrittade iväg ensam 5min. Hoppade av, gick 10min och red sedan de sista 5min hem igen. Jätteduktig var hon
känner hur all ensamtid vi haft i skogen på promenader under dessa år lönar sig nu. Hon är ju van vid att gå både först som sist, så när matte hoppar upp på ryggen så traskar hon bara glatt på. Travade en liten bit och hon sprang och ruskade på huvudet och ville gärna öka farten, men hon har blivit duktig på att lyssna till tygeltagen.