Årgång 2011 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Årgång 2011 del 5

OK. Hur påverkar det poängsättningen om man stannar vid 1 m. Innebär det då att man bara kan få 5 p på teknik och temperament, eller hur funkar det? :confused:

Hej! Tack för länken men har redan läst där och förstår inte helt. Rent logiskt tycker man ju att just teknik och temperament inte borde ha med höjd att göra och att hästen således borde kunna få mer än 5 p där ändå. Men vad är det då som blir 5 p?

Så som jag tolkar det är det i princip (näst intill) omöjligt att få 45 p om man då stannar vi godkänd höjd. Har jag rätt eller fel?

/Från en helt oinsatt (som försöker bli lite insatt...)

Hej! Tack för länken men har redan läst där och förstår inte helt. Rent logiskt tycker man ju att just teknik och temperament inte borde ha med höjd att göra och att hästen således borde kunna få mer än 5 p där ändå. Men vad är det då som blir 5 p?

Så som jag tolkar det är det i princip (näst intill) omöjligt att få 45 p om man då stannar vi godkänd höjd. Har jag rätt eller fel?

/Från en helt oinsatt (som försöker bli lite insatt...)

Det går ju om du får om du får 3 st 9 or och en 8 på betygen innan , men jag kan ju tycka att det är ingen hopptalang med 5-5 i hoppningen och strävar du efter klass 1 på hoppningen får du helt enkelt ge din häst mer träning oavsett om den ska bli en dressyrpålle ;)

Ja du har rätt.. Även om det är dressyrhäst i första hand hade det varit kul att se hur han står sig i hoppningen jämfört m andra hästar. Men givetvis ska han inte utsättas för något han inte är tränad för. Vi kom ju, av olika anledningar, igång sent m löshoppningen men det går ju inte att göra så mkt åt nu... Får se om vi provar på godkänd-höjd då! :) Tack för svar!

Maja_Kandi: Han är ju så söt :)

Vimsan: Vilka fina bilder på er!!

Just nu håller jag på med mycket hanterings träning med Ninja då hon kommit på att hon kan stå och trycka mot linorna i gången tills dom går av.. SUCK! Så nu har jag fått bundit upp henne med vanliga grimskaft med säkerhetsknut så hon inte kan ta sig loss.. Hon är faktiskt blivit mycket lugnare sens dess tycker jag, nu är det bara det där jävla skrapandet i gången man får lyssna på istället :meh:. Kolla den oskyldiga blicken "jag är så snäll så mamma!".

Screenshot_2014-03-17-00-31-51.png

*kl

Mina ridskolebarn som ska rida in X har börjat kolla på stallplats :D De ska även låna gamling i sommar. Jag hoppas att det går att tajma så de har båda när jag är sjukskriven för min GBP men så lätt lär det inte gå :p

Russet har jag skickat in anmälan till, hon ska gå treårs i maj på Ökna och fodervärden visar.

Hon är verkligen fantastiskt fin! Så välformad hals och underbart uttryck! :love: Hoppas du på nåt sätt får möjlighet att visa henne. Tröstkram till dig för din förlust, jag vet så väl hur det känns!

På ungponny.se så finns det råd och anvisningar för ponny, vi hoppar inte på samma bana osv :)

Maja_Kandi: Tack snälla du!! Hennes hals är fin ja men va glad för att du inte ser hennes kagge på bilden, den är inte o leka med tror hon snart rullar fram :p

På ungponny.se så finns det råd och anvisningar för ponny, vi hoppar inte på samma bana osv :)

Kollade där men det står bara avstånd mellan hinderna och höjderna för d-ponny. Jag hade velat veta för c.
Vet att det är olika mellan ponny och stor häst, men är det skillnad mellan ponnykategorierna med? :)
Jag kanske är blind och inte hittar på sidan.

Din häst är jättefin. Påminner om min gamla fux efter Rambo. Samma fuxfärg och strimbläs.

Igår red jag och en av tjejerna ut i skogen en kort runda bara i skritt. Inte världens bästa dag att ge sig ut på, halv storm här :p
Men det gick jättebra :)

Han är väldigt kvick i benen min. Den vi var ute med lunkar på i lugn takt medans min tycker det är skitroligt ute och kör ökad skritt men ändå i ett lugnt tempo. Riktigt framåt ute.
Tog lite i paddocken efteråt men han gillar inte alls att vara där. Tycker nog det är tråkigt för när vi travar så stannar han och börjar skrapa hoven istället.
Men vi tog några galoppfattningar och han har en så skönt galopp :love:
Körde lite "följajohn" för någon dag sen i paddocken och la ut lite bommar och så sprang jag före och han kom efter mig i trav :)

Bus i blicken skulle jag vilja säga :D
Hon är verkligen charmig!

*kl*

Vi tog en tur till ridhuset igen.
Skritt och trav UTAN lina denna gången.
Det gick kalasbra, nu måste vi öva lite mer på styrningen och framåtbjudningen :p

http://youtu.be/zF7OkgKCQ98

ps. det är fortfarande inte jag som rider ;)

Ett tag sen jag skrev nu =) Alla mina unghästar sköter sig och har fått börja galoppera i paddocken under ryttare, och dom tycker det är jättekul ;) Magnus har en otroligt härlig galopp! Stor och lätt :)
1978361_10152060304208460_1940603526_o.jpg

Trevlig utsikt vid frukostbordet för unghästarna ;)

Har också varit och ridit min 4:de inridnings häst som jag också har fotat. Hon är verkligen den snyggaste 3 åringen jag sett! Och 3 riktigt bra gångarter + utstrålning.Jag försöker dock övertala ägaren att visa på 3 års innan hon säljer ;) Jag är helt 100 att denna häst tar ett Dressyr-Diplom!
1901245_10152056560683460_1807968540_n.jpg

1922377_10152056559423460_336463042_n.jpg

1911675_10152056560068460_1359508206_n.jpg

1235085_10152056560393460_1580994990_n.jpg

Stammen är : Zuidenwind - Florestan =)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Piaff
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
9 345
Senast: Enya
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 530

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat