Årgång 2011 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Årgång 2011 del 5

Otroligt vackert uttryck!

Min häst är lite som dr Jekyll och mr Hyde... Ibland står han som ett ljus på gången och ibland är det lite mer rörelse om man säger så :D.

Låter lite som hans halvbror :D

1973489_439522486150976_453642116_o.jpg

alla borde ta uppställda bilder från sidan på sina elvor och sen har vi de o jämföra med om ett år :)

Bra idé!
Här kommer mitt bidrag..
Iof spänd häst men, men....

Hmm, kanske inte var så bra trots allt. Ser ju inte halsen...
Får se om jag kan fixa bättre bild.

Nu har jag anmält Dunder till en utställning i juni :)
Vi var iväg på samma förra året. En bild därifrån.
Kul att en ny bedömning på honom. Han missade poäng förra gången då han var lite spänd, men så var han bara två fyllda och första gången han var iväg.

img_20130914_122813_5329b88ee087c36e769232c2.jpg

oanki: åååh, vilka fina bilder! Både den första och så på den snygga hästen :D

Matmissbrukaren: Dunder har typ alla vita tecken jag önskade att Nangijala skulle få, liiite avundsjuk här ;)

Fragile: Jag försöker ta uppställningsbilder med jämna mellanrum, nu i efterhand skrattar man ju nästan åt de gamla bilderna och undrar hur man kunde tycka sin kantiga lilla unghäst kunde se så "fin" ut ;)

422756_2850591504984_688413367_n.jpg

398317_3826975353970_797816611_n.jpg

316153_4942804729007_1935747382_n.jpg

1900041_10201606636428812_513006024_n.jpg

Första bilden, vilken söt en :love:

Ja, han fick fina tecken min. Han har fler än vad som syns. Han har en stor vit fläck mitt på benet på höger bak, halva svansen är vit/silver, höger fram är brunt enligt passet men det är en massa vita hår där och det syns ju lite på bilden, och även uppe på ryggen på honom är det vita hår. Å så syns det inte så bra på bilderna men han har vit underläpp och han är vit under käken med på ena sidan en bit upp.

Matmissbrukaren: Jasså? Lever hen? Va kul att du gillar henne :)
Vilken snygging din Dunder!! :love:

Vimsan: Haha ibland undrar jag om hon har en djävul sittandes på ena örat och en ängel på de andra ;)
Jäklar va snygg han är din kille!! Hur hög är han? Och som sagt fina bilder!

oanki: WOW vilken pampig häst! Like!

happyrider: Låter som våra små har nått gemensamt isåfall! Ibland kan man tro dom har nån personstörning som kan va guda snäll sen dra till med massa hyss :D
Så fin din lilla fux! :d

Fragile: Men så vacker! Jag har själv ägt en haflinger för 10 år sen, så har lite förkärlek till dom :)

Här kommer mitt bidrag som ni säkert sett förut. Dock tagen i höstas, tror inte jag har någon nyare. Hon är nog mer bakhög nu och lite mer osammanhängande O_o

j1_528c832f88e59d51a691a8f1.jpg

Är inte så aktiv alls i tråden eftersom det inte händer ett smack med Balder. I helgen kommer syrran hit igen så då kanske jag får hjälp så jag kan hoppa upp på honom igen. Han har legat och vilat väldigt mycket nu, även ute i snön, så jag misstänker att han passat på att växa IGEN.

Bidrag till uppställda bilder.

Här är den senaste, tagen i februari
IMG_20140222_183147_zpsv8tkkmib.jpg

Från i somras, augusti 2013
_DSC0329_zpsc4e30204.jpg

Och från december 2012
DSC_0063_zps2c675543.jpg

Tack :)

Nej, tyvärr lever hon inte längre.. Sålde henne till en vän när jag skulle lägga ner hästarna, fick lösa benbitar efter en spark av en annan häst i hagen, opererades men blev aldrig ohalt igen. Fick ett föl och togs bort ett år senare.

Sen började jag med hästar igen och det var då jag köpte Dunder, sådär fem år senare. Så glad över min lilla kille :love:

Tack :) Ja så länge de inte är för feta gillar jag dem. Han har lite arab i sig med men det syns knappt
Din ser ju vuxen ut på bilden, jättefin!

Är han en nordsvensk?
Jättefin iaf :) Tycker han har ett fint uttryck i ögonen!

Nu har jag anmält Dunder till en löshoppningsträning nästa vecka. Hoppas bara på att det finns platser kvar men dom hör väl av sig sen och bekräftar anmälan, och besvarar samtidigt alla mina frågor :p

Lyckades fixa barnvakt och en tjej från stallet följer med och hjälper mig. Samma som ska visa honom på utställningen.

Det fanns platser kvar på löshoppningen så det blir på måndag. Ska bli kul :)

*kl*

Köpte ny sadel till Ai-chan idag... vilket senare visade sig va fel sätes strl mot vad säljaren sa så jag kan typ inte rida i den >___< Hon sa att hon kan ta tillbaka den nu vilket jag hoppas då jag redan hittat en annan sadel som jag vill köpa om den passar XD Då ska jag dock provsitta den med så det inte bara är hästen den passar :p

Fin han är ! Men vad han har ändrats i färgen, vår Nanook (som han ju var så lik i färgen ett tag, är mkt mkt mörkare och jämnare...typ som stickelhårig i färgen).

Våra då:
Bosse (Der Blaue Reiter)
Snart har vi sålt slut rikshästen Bosse (1000 andelar) vilket är kul.
Vi planerar att starta honom på premiären på Täby den 9/4.

Nanook
Skulle kvalat idag (göra som ett test som visar att hon är redo att starta) men vi väntar då hon var liiite liiite skenbensöm efter senaste snabbjobbet, inget farligt och det var egentligen borta igår, men det är dumt att chansa.

Lukas (Glück Zurück)
Ser helt fantastisk ut, vilken aktion han har (som jag säkert sagt tidigare så såg man det redan när vi började rida in honom... han såg otroligt bra ut även i korsgalopp O_o ) Kul story från första gången jag red honom: Vi red på ett inhägnat område, typ som en oval med staket på båda sidor som ligger längs med vägen där de andra hästarna skrittas av. Lukas var då seg som sirap i skritt, man fick verkligen jobba med omslut och driva på för att han skulle skritta åtminstone lite sportigt, traven var lite bättre men man fick jobba varje steg. En kollega till mig skrittar av en vuxen häst och rider förbi oss utanför det inhägnade området när vi just börjat trava. Hon till mig " Nu har du fått jobba va? Visst är han en liten snigel i skritten?" Jag " OM!?... känns ju nästan pleggad!" Hon " Du får valuta för jobbet när ni börjar galoppera sen, det lovar jag!"
Och jag kan inte annat än hålla med, jag satt och log och skrattade, så bra galopp!

Bonnie (Hearts and Bones)
Sätts just nu igång, ser bra ut, behvde nog vilan.

Archie (Push Play)
En till som ser mycket bra ut. Det enda jobbiga är att han verkar få fortsätta vara hingst. varken tränaren eller ägarna vill skära...

Ivy (poison Ivy)
Rejäl och fin, på uppgång, tror hon kommer visa mycket i år.

Milly (Yajamila)
Har ju varit väldigt snabb och lovande sen hon kom från England. Dock lite vinglig och svår att få rak och dessutom ge jämnt stöd i munnen. Fick ju sin förklaring av att den superduktige tandläkaren vi hade hittade allt möjligt i munnen på henne :crazy: Hans kommentar " I don´t think anyone in England even thought about opening her mouth to take a look, she looks awful". Nu är hon dock korrigerad helt.

Bilder:

Bosse och Lukas snabbjobb
http://stallmalmborg.se/bilder/2014-03-18 (4).JPG

Ett annat jobb för samma hästar (denna gång med min kamera, lite skillnad ;) )
http://stallmalmborg.se/bilder/2014-03-17 (10).JPG

Ivy och Milly
http://stallmalmborg.se/bilder/2014-03-17 (11).JPG

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Piaff
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
9 345
Senast: Enya
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 530

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka