Årgång 2011 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Årgång 2011 del 5

Tack! Han känns inte alls liten att rida faktiskt, och det är skönt! Men han får gärna växa liiite till! :P Ja han har mycket studs i benen, tror han hoppar 110-115cm ungefär. Är glad att han börjat tänka lite mer i löshoppningen, han var så forcerande innan, nu sköter han det mycket bättre! Den 5e ska vi till Flyinge och löshoppa inför treårstestet, och helgen efter är det samma sak i Yddinge, så får vi se om vi kan få lite mer hjälp :)

Red ju ut på honom idag, och han skötte sig så himla bra! Och som jag trodde hittade han gasen ute! Superfint framåtdriv men avslappnad och lydig! Skritt och trav, ingen galopp.

Min löshoppade i fredags hemma hos M Österlund så han har hoppat en del nu även "borta". Nu ska ha få ett break här i några veckor och ta det lugnt :)

Var ska du visa din?

Kl
Visar bara en bild på unge herrn. Balder använder som vanligt maten till allt annat än vad den är till för.

IMG_20140316_121520_zpsuhf4pedf.jpg

Tack! :) Är verkligen nöjd med honom, jag fick allt jag beställde! ;)

Hunter: Jag tror man har igen att låta dem vila, min vilade ju två månader nu, och han ska få en kortare vila innan treårs oxå. Jag velar lite om jag ska visa i Flyinge eller hos Nordöstra Skånes Hästvänner (vet ej var de ska ha sin visning). Flyinge är närmare, men man måste anmäla typ nu om man ska få en plats, och jag vet ju inte om han kommer vara redo. Sen får jag för mig att konkurrensen är hårdare i Flyinge oxå... :P

Här är förrstesten film från vår skogstur: http://www.youtube.com/watch?v=LwAlGA4faFU&feature=share

Och en bild!

1926907_10152297355866397_1183868207_n_5325e1222a6b2210dcb68699.jpg

kl
Liten film från förra helgen då min lille W löshoppades för allra första gången.

Klicka på bilden så hoppas jag att det funkar :).

Duktig han är :)

--

En bild från idag, skulle betas lite i sommarhagen men sprang omkring istället?
Gick ner o skulle tömköra i paddocken, ville inte springa :D
Nu får han vila denna vecka

Skulle vara kul o köpa en bättre kamera, tycker det är kul o fota

En bild med nya tränset också

Senast ändrad:

Jag har också tänkt putta in en kortare vila nu. I 12 dagar ska Calle få gå och vara häst i hagen. Sedan kör vi på till 15 maj igen, då beräknar jag att han ska få sommarvila i 9 veckor.

Tänk, tiden går så himla fort!!! :o

Vi smyger fram så försiktigt så jag har inte planerat in någon längre vila innan sommaren. I lördags tog vi en skogsrunda i skritt och trav, med säkerhetslina.
Walle skötte sig utmärkt! När han stannade och tjurade så hade vi ett litet spö denna gången och det motiverade honom att gå framåt igen.

Å igår var vi "modeller för en dag" :D

1926169_438946916208533_341895163_o.jpg

1981902_438947249541833_1569224643_n.jpg

Det var allt annat än lätt :p
Han skulle bita, slicka, dra, gräva, busa osv osv HELA TIDEN! (medans den gamle sov)
Stackars fotograf hade 623 bilder att gå igenom sen ;)

Jag passar på med en veckovila innan de går upp i en hage full med gräs ;) för då vill jag hålla igång han.
Även sen på betet kommer jag hålla igång i början pga fång risk och sen låta han vila i september

Vimsan Va kul med lite proffsiga bilder! den andra va jättefin på er tre :)

Vimsan Jätte fina bilder!

Här kör vi så lugnt att ingen vila är inplanerad, utan jag måste istället försöka planera att komma igång med ridningen. När man som jag står själv är det ett himpla pusslande med att få dit någon som kan vara med för jag vågar och vill inte rida Imbra själv.

Vad kul :) Då får vi hålla kontakt om vilken tid osv så vi kan hejja på varandras lite och hälsa :) !

KL

Måste säga att det är så kul se alla olika raser, storlekar och modeller :love:
Ska nog testa gå ut en promenad med Zacke i skogen idag. Se vad han tycker om det :) Har inte kommit iväg tidigare för jag envisas slita upp min stukade fot konstant men nu börjar den göra mindre ont igen så värt att försöka :)

Knapplån... Är inte så aktiv själv i tråden men följer era 11: or med stort intresse.. :) Hur tänker ni med löshoppning? Var iväg på första löshoppningsträningen nu i veckan och det gick verkligen hur bra som helst. Han fattade på en gång vad han skulle göra och hoppade jättefint. Kom upp till 90 cm innan vi avslutade. Är det rimligt att vara med på treårs i maj även om vi kommit igång såhär sent? Givetvis har han småskuttat lite hemma över stockar (för hand) och i longeringen.

Hur många gånger tycker ni att de MINST behöver hoppa inför treårstestet? Tränaren tyckte 4 ggr till. Jag har lite svårt att få ihop det eftersom de som har löshoppning här i krokarna har lagt tillfällena ganska nära varandra och jag vill inte åka 2 ggr på samma vecka etcetera. Datummässigt kan jag åka 2 ggr till + genrepet inför testet. Är det för lite? Vi har en ridbana hemma men vågar inte ställa för höga hinder på den, men lite småskutt går att ordna.. =)

Eller ska jag skippa tanken på treårs och bara köra på i vår egna lilla takt (lååångsamt)? Tänker först och främst på att bygga upp en stark och positiv häst som håller i många, många år...:)

Är det en hopphäst eller dressyrhäst?
Är det dressyr kan du välja att stanna efter godkänt prov, det klarar de flesta.
När de börjar trycka upp höjderna efter behöver de rutin för att inte tappa modet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 031
Senast: Piaff
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
9 345
Senast: Enya
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 530

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat