Årgång 2011 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Årgång 2011 del 5

Blir myskalas då? ;)

Min kille hade sin 3e lektion idag. Trav :) Älskar hur hon rider honom bettlöst så hans mun ännu inte rörs :) Funderar på köpa bettlöst åt honom :p

*kl*

Jag hade tänkt jobba Ai-chan lite löst på banan idag... vilket hon inte alls kände för :p

wpid-dsc_00062.jpg.jpeg

*KL*

Red min skrutt 15 minuter sammanhängande idag, ute efter grusväg i skogen. Tog första traven med. Duktig liten skrutt skötte sig exemplariskt.
Dock vill han fortfarande inte äta som han ska =(

Har tömkört Imbra i kväll igen och hon är nog ett litet tömkörningsgeni :) Det trillade ner en rejäl polett om att inte sparka mot tömmen efter AE lektionen sist. Idag har jag gjort fina voltombyten i trav, hyfsad form i traven, galopp på volt, super lydig för rösten, testat ryggning och det gör hon ett par steg. Någon skrev om hennes löshoppning att hon håller balansen med svansen, jag har aldrig tänkt på det så. Men jag har ett berg i rasthagen som hon med lätthet kan galoppera nedför sedan klippa diket och galoppera över den släta delen av hagen och avsluta med att parera stenarna i andra delen av hagen. Det är/blir en stenget av henne med denna tuffa uppfostran:D
Sara Maria: Vad duktiga ni är!
Quimero: Calle är verkligen både duktig och mogen!
Tengström: Usch vilket jobbigt beslut och bra gjort av dig att inte låta henne lida mer. Stor kram! Hoppas du orkar få kraft att visa din fina 3 åring.
Urkuella: Coolt att lägga sig ned så där! Märks att våra hästar är olika i psyket för detta skulle aldrig inträffa hos min häst. Jag ser henne nästan aldrig ligga ned det kan hända om jag morgonfodrar tidigare än vanligt att hon ligger när jag kommer men aldrig annars.
Sona: Jag tycker det är häftigt med Phaeton x i stammen. Hur gammal är mammahästen?
Vimsan: Hoppas han kryar på sig den lilla balansslarvern.

Senast ändrad:

*KL*

Min lilla Amaranthe har fått testa på att löshoppa, två gånger :D
Bara skrittat över bommar en gång innan. Tyckte att hon fixade det riktigt bra och fick många lovord från han som höll i löshoppningen :love:

Film från båda gångerna: http://youtu.be/EWs5DApbwKc

Bild från första löshoppningen
1513714_762385043771962_159573558_n.jpg

Börjar se vuxen ut :love:
1800123_765979620079171_1416763688_o.jpg

Fin häst :)

Tror jag känner igen stället, var det på P med H som är domare?
Kan vara ute och cykla :p

Var inte helt säker på ridhuset. Det lilla på P ser inte exakt lika ut därav var jag inte helt säker, men jag var inte helt ute och cyklade då :p
H dömde min ponny på en utställning förra året :)

Tack, kul att höra folk brukar rynka på näsan åt Phaeton ;) Hon är 21 år nu, men väldigt fin och fräsch för sin ålder :) Tyvärr inte dräktig i år, men fick en unge efter Hip hop förra året

Bild från maj förra året, fölungen vid sidan är ca 1 vecka :)

Senast ändrad:

Påminner om att det inte passar i denna tråd som handlar om hästar födda år 2011.

Pmar dig så vi inte kapar tråden :)

I övrigt: Killen njuter av att få gå naken ute :p Rullar glatt i solen. Min arma frusna dressyrhäst går utan täcken, skor och skydd ;)
Är en elak matte som bara låter honom vara :o Däremot ska jag få till en tid för att sko om honom inom närmaste veckan. Behöver snygga till fötterna på honom då han fortfarande har lite sprickor i bakhovarna.

Är det så här fint väder i morgon blir det promenad för oss :) Första gången vi ska gå ut och gå i skogen. Letat fram min repgrimma åt honom.
Igår fick han byta box. Grannen äter på honom. Undrat var tusan hans sår kommer ifrån. Haft vid mungipan, ganaschen osv. Då går han ensam dessutom och utan grimma ute. Aldrig sett honom klia mot något. Men igår hade han fult märke och svullen på halsen :( Är väl nackdelen med öppet mellan boxarna. Vi har betongväggar och sen öppet över så de kan kika över. Blä. Så nu fick han hörnbox (klagar inte) med en liten ponny intill :) Se om märken försvinner ;) Vill ju ha fläckfri häst på visningen :D

En häst i min killes hage äter på honom med. Han fick stora eksem av det i vintras. Såg inte klok ut :crazy:
Men det har börjat läka ihop nu. Trodde han fått regnskållor eller något men veterinären som kollade på honom sa att det är bett, och någon vecka senare såg jag hur den andra bet på honom där. Dom leker lite för hårt ibland för sitt egna bästa!

Fick rådet att tvätta med jodopax varje dag och det gjorde susen :)

Kollat upp lite löshoppningsträningar nu så ska anmäla honom till några tänkte jag. Han löshoppar fint hemma men det är bra att åka iväg och öva lite med, och så har han aldrig varit i ridhus och det vore bra om han fick testa på :)

Från senaste löshoppningen.

img_20140225_141423_530c9ce19606ee622527a31b.jpg

han ser ut att gilla det :D

Vi har nästa löshoppning om prick en vecka. Sen är tanken 2 ggr i April + genrep på Grevagården om vi kan få en tid :) Är där han ska visas med så vore ju toppen om man kan komma dit på genrep så han får se stället innan :)

Han älskar det. Ska se om jag får upp en film när han tränar lite gymnastik :p

Vad bra att det blir på samma ställe. Det blir det inte för oss.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 031
Senast: Piaff
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
9 344
Senast: Enya
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 529

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka