Årgång 2011 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Årgång 2011 del 5

rätta mig om jag har fel, men visst är det Imbra som har Flamingo bakåt? Vad fin hon ser ut och kul att du rider!

Våra är då släkt och faktiskt lite lika med den blonda manen (min 12:a alltså) ! Jag tror dessvärre att den kanske växer bort på min iaf...

Han börjar verkligen bli snygg, gråingen! :love: Hoppas stelheten är snabbt övergående också!

*kl*

Ännu en premiär avklarad för lillpricken: red första gången i dagsljus och under utsläppstid i paddocken. Liiiite spänt kan man säga, men hon sköter sig ändå föredömligt bra tycker hennes fega dressyrkärring till matte... :D

Blev ett litet sammanbrott när helt plötsligt en gul ponny dök upp i ena hagen bredvid (fångades dock inte på film, sambon som är med har bara nerver att filma korta sekvenser hävdar han :D ), men rätt skönt att känna att även om hon hoppar till, jag tappar balansen lite och blir bryskare än vad som är optimalt i handen, sadeln flyttar sig lite osv så stillar hon sig ganska fort och pejlar av läget. Rätt skönt att ha känt på första lilla "buset", är lätt att jag målar upp en bild annars av hur det kan bli (har ju sett galenpricken lös och på lina liksom :rofl: ).
Stärkt av denna upplevelse red jag därmed ut första gången också och tog ena hållet på vår "travbana", med trav sista biten uppför backen, premiärernas dag liksom.

Kan lugnt säga att hon var Väldigt trött efteråt, ledde henne hem sedan och hon var heeelt slut. Stod mest i hagen och småmullrade lite efter "storebror" när hon såg att jag kom ut med honom för ridning, men orkade inte ens pipa och bocka när han väl kom ut i hagen igen utan tittade mest på honom som "vaktar du så sover jag resten av dagen"... :D

http://https://www.facebook.com/photo.php?v=10152307579966908

Åh vad snygg hon är, jag är ingen fux-människa, men fuxar med flax är något särskilt alltså! :love: Älskar uppsynen dessutom, hon ser skönt alert ut!

Haha, jag drabbades också av shoppingdjävulen i år. Förra året gick jag mest runt och muttrade över mässan och tyckte att "jag har allting" - i år med ny häst så verkar shoppingbehovet ha fyrdubblats på ngt konstigt sätt... Hittade dock inte så mkt av det jag var ute efter inne på mässan så den stora shoppingturen blev till Hööks igår där jag fyllde på med nya Ariat-skor och leggings (vet inte om det riiiiiktigt gick hem hos sambon att "all extra ridning på Pricken gjort att jag behöver ytterligare en uppsättning" dock :D ), nytt Amigo-täcke osv.

På mässan blev det mest K9-prylar - Pricken måste ju vara fiiiin och lukta gott. :love:

Trött eller inte, men han är verkligen bedårande söt! Snacka om skillnad i lynne på din och min, bara tanken på att min lilla skulle koppla av länge nog för att ens tänka tanken att rulla sig är helt omöjlig... :rofl:

Ser rätt behändigt ut med lite "lugn och ro" vid löshoppningen måste jag säga, han ser ut att ha en alldeles lagom inställning och kommer nog hoppa rätt käckt sen tror jag? Ser så ut. :)

Tack! Ja, so far so good uppförandemässigt. Inget behov av Herr Grankvist än alltså (Gud, den bilden kommer jag ha i hjärnan länge :rofl: )! :)

Trött eller inte, men han är verkligen bedårande söt! Snacka om skillnad i lynne på din och min, bara tanken på att min lilla skulle koppla av länge nog för att ens tänka tanken att rulla sig är helt omöjlig... :rofl:

Ser rätt behändigt ut med lite "lugn och ro" vid löshoppningen måste jag säga, han ser ut att ha en alldeles lagom inställning och kommer nog hoppa rätt käckt sen tror jag? Ser så ut. :)

Hehe, finns fördelar med ponny. Sen har han ju fått promenera runt i 45 minuter utanför innan, och landa. Men han har absolut ett fantastiskt fint grundtemperament, men är pigg och vaken ändå - även om det inte syns på filmen.

Inställningsmässigt så hoppning kanske inte är hans grej, han tycks ganska neutralt inställd till det hela, men får se efter lite fler gånger. Hoppa kan han ju i alla fall utan minsta problem. Så jag tror också att han kommer hoppa rätt trevligt sen, kapaciteten finns ju. Men det gäller ju att poletten ang "det här är kul" trillar ner med. Nu känns det som han gör det, men för hans del skulle han lika gärna kunna vara utan hinder. De gör honom inget men de ger honom inget.

Men sånt kan ju ändras, min äldre älskar att hoppa - men var tämligen ointresserad som liten

Synd det är så sent på säsongen, annars skulle jag klippt lite på undersidan av halsen på honom, ta bort värsta vinterkostymen så han slipper svettas så och flåsa så (och torkar på mindre än två dygn)

Haha, ja, verkar ju så... :D Båda mina är ju High Chaparall vid löshoppning, Battisen hoppade ju ur paddocken som ung i rena yran över att få hoppa (så han fick löshoppningsförbud) och Pricken, ja, hon är ju minst sagt road... :crazy: I vårt fall är det jag som blir genomsvettig och inte hästen. :rofl:

Åh täcken hade varken hon eller sn bror innan heller ;) erkänn att det smet ned tio schabrak, några grimmor och ett par lindor också ;)

Vimsan: Haha vilken klantig vurpa! Känner igen mig med min donna hon gick omkull fyra gånger i höstas -.- Unghästar..

ekedahl: Men snygg fux!

Hoppas ni inte blir trötta på mina bilder, men vem kan motstå den här blicken (inte så fint kort med armen men men..)

finaaa.jpg

mattiz,charlotte, Sara Maria , Tengström Tack för fina ord om Imbra:D Ja visst har hon Flamingo som morfar. Jag gissar att hon är rätt unik bland dagens undghästar med att ha det. Pigg och glad är hon och mycket attityd att tas med också:d Hennes mamma har inte alls den attityden. Om Spanska Ridskolan hade behövt ett fuxsto av fel ras som påläggskalv så hade hon varit en kandidat. Levad, Corbette och Levad har hon gjort några gånger. Säger som Sara Maria man är ju lite skraj att hon ska köra sina trix som man sett mycket av när man sitter på.

Senast ändrad:

Händelserik helg med Göteborgs-besök. :) Lite shopping, men blev aningens besviken på att alla täcken i Calles storlek i princip var slut.. Hur som helst. Calle vilade sig under söndagen i form till måndagens löshopping. Hann med att åka och ta in honom under fm, för att han skulle få vila lite innan hoppningen. Och vips, så saknades inte energi till hoppningen på em :)

1.20 klippte han till med igår. Två lätta rivningar, men tredje språnget så fanns allt där, och han flööög över oxern :D Efter det så fick han komma en gång med den bakre bommen nedlyft (till ett räcke) och sedan fick det räcka för dagen. Han var så himla positiv och duktig! Jätteroligt!!

KL

Vad avundsjuk jag blir på er som kommit så långt med era treåringar. Min Celia fick lymfangit för en månad sen, och när svullnaden vid hasen aldrig gick ner helt började jag misstänka en skada. Jag misstänkte griffelbensfraktur och idag blev hon röntgad och jag fick mina misstankar bekräftade. Tur i oturen så sitter den så bra den kan och det har redan börjat läka rätt. Hon slipper boxvila men ska inte göra annat än att gå i hagen. Om fyra veckor kommer veterinären tillbaka, då får jag veta om jag kan fortsätta inridningen av henne.

Prognosen är att hon kommer att bli helt bra och inga andra men än att hon kan se lite ful ut vid hasen.

Men nej.. Vilken himla otur.. Men samtidigt tur i oturen då.. :(

Jag känner mig lyckligt lottad som bara går och ojjar mig över ett överben som min dragit på sig på ena sidan av huvudet.. Men det är ju bara ett skönhetsfel..

Men nej så synd! :( fantastiskt skönt ändå att det verkar vara en riktigt bra prognos, jag håller tummarna för att lilla "släktingen" (för visst är det Lambo-tjejen?) snabbt är kry igen och kan fortsätta ridas in!

Stämmer, hon är Lambo - Ceylon.

Jag är glad över att jag kollade upp det så fort jag insåg att det inte skulle försvinna, trots att svullnaden är kall och hård och hästen går rent. Jag vet inte om hon haft ont av det, men hon har varit på lite dåligt humör den senaste månaden. Lambo-barn brukar vara bra på att tala om när de har ont och tycka synd om sig själva, det har hon gjort tidigare och det gjorde även hennes helbror, men den här gången har hon inte kinkat alls.

Hoppas jag kan galoppa på Celia inom en inte allt för lång framtid!

Quimero överben på huvudet låter inte kul även om det bara är ett skönhetsfel. Kan det bli problem med att passa till utrustning?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 024
Senast: Piaff
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
9 344
Senast: Enya
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 034
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30