Sv: Årgång 2011 del 5
Fragile: kan tänka mig att det är svårt att veta hur man ska göra. Nu köpte du ju Nasse, för oss sm fött upp våra hästar har det ju varit ett överraskningslotteri ifall hästen skulle passa oss eller inte. Du har ju ändå kunnat välja lite mer, men jag kan förstå att enbart kemin inte är det viktigaste. Jag var alltid orolig att jag skulle få en seg/halvseg häst då stoet inte har så mycket framåtanda normalt sätt. Jag gillar pigga med humör så jag hade verkligen tur och fick vad jag önskade mig
supercassie: Vad roligt med Ivy!
Alexandra_W: Duktiga Wiskey
Ackio: Haha, jag gillar filmen
KL
Jag släpade ut ett hinder till vår torra (!) ridbana och byggde en halv löshoppning innan jag släppte in Nangijala och Lady (mammas ponny). De är båda pigga damer så jag tänkte att de nog kunde ha kul
De har inte fått umgås fritt på ett tag men varit ute på turer i skogen, och det första trollet gör är att försöka dia
Konstigt nog gick Lady med på det, men å andra sidan har de gått ihop Nangijalas första 2år. Nåväl, släppte båda på ridbanan och smackade på. De fort runt en lång stund, Nangijala bockade och gjorde flera sträckor där hon bytte galopp i vartannat steg sisådär 3 grr. Vid en tidpunkt fick båda nån knäpp och bara galopperade runt, runt och hoppade hindret medan jag stod och tittade i mitten.
Jag plockade ut Lady och tänkte börja på hindren när jag såg Nangijalas mor stå och titta vid staketet. Hon gör ju typ ingenting sedan hon blev triangelmärkt så jag tänkte att hon väl kunde få komma in och hoppa och springa lite. Hon blev väldigt glad
faktiskt så mycket att hon härjade på bästa Nangijalavis så plötsligt stod jag där i kvällsmörkret (med lampa på ridbanan förstås) och hade stora svårigheter att se vem som var vem. Nangijala hakade ju glatt på och deras kroppar och gångarter är fruktansvärt lika