Årgång 2011 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Årgång 2011 del 5

Vad duktig din häst är och så himla blank och fin i pälsen!:)

Fragile: svårt att råda angående sälja eller ej men jag hade nog ändå inte tagit hänsyn till andra utan tycker att du ska besluta utifrån hur du känner.
Hoppas det löser sig...

Hunter: Åhh spännande! Radisson är ju så jäkla snygg va i funderingarna och ta han på mitt andra sto i somras. Dock föll beslutet på Bravour i stället, men hon blev ej dräktig.

Ja han är fin :) ska visas en en Radisson-avkomma på årets bruksprov ska bli kul att se hur det går för den.

Min hingst har slimmat till sig och gått från köttbulle till...eh, ja... järpe? :p

Tack! Jo jag funderar fortfarande hur jag vill ha det
Det positiva (om de skulle bli) är ju att uppfödaren köper tillbaka honom och på så sätt behöver jag inte ha ångest inför att sälja honom till et bra ställe.

Kikar på lite annonser och det finns ju mycket att välja mellan nu.

---

Igår gick vi till sommarhagen och hoppade terränghinder!
Ligger lite stokar och sånt där de byggt upp och först hoppade vi tillsammans
(jag hade honom i grimma o longeringslina) han tyckte det va kul men lite lätt(?) han tog sig lätt över så sen kunde jag longera honom över dem :D
Då busade han lite också

*KL*

Satan vad jag fick läsa ikapp nu :o Kul och se bilder på uppsuttna hästar, löshoppningar osv :D Grattis till alla framsteg ni haft.
Ska leta upp gamla tråden med och läsa ikapp där för gissar på en hel del sidor där med.

Jag är rätt inaktiv pga min hälsa här och haft lite motgångar med Zacke med pga tappskor hit och dit men sakta igång nu.
Vi har tömkört för första gången i bett (= första gången han jobbades på bettet), longerat lite samt löshoppat för första gången.
Hans åsikt om att löshoppa var väl "jag är en skör dressyrhäst och vet inte hur man lyfter benen över svävande bommar".
Hoppas att han nästa gång förstår lite bättre hur han ska hoppa och vart benen ska vara :)

Övrigt.. han går oskodd nu och kommer göra det en månad till skulle jag tro. Letar sadel för full för börja sitta in och rida in.
Han mår bra, var lite smårund om magen en sväng men inte längre. Går ensam pga sparkskada mot halsen *suck*

Film från löshoppningen (tog bort alla bloopers ;) ) https://www.youtube.com/watch?v=YR3QEDwSudA

Och en bild på Fjant:
20140211_100745.jpg

Jag har suttit på Celia också, men vill inte lägga ut bild:D
Efter att jag slutade röka härom året väger jag lite för mycket så jag har bara suttit lite på henne i skritt så får någon annan rida henne i trav och galopp medan jag bantar.

Här är en till som är lite rundare för tillfället. Min tanke är att jag kommer vara den som sitter på honom först (ett måste för mig. Min bebis ju ;) ) men att sen ska en annan tjej få rida in honom. Ska även flirta med henne så hon visar honom åt mig :) Om han är i form tills dess. Vi stressar inte fram utan tar en sak i taget.

Men skönt se fler som är lite större och inte bara jag. :)

Hihi vad söt han är på filmen! :D

Hunter: :rofl: "Från köttbulle till järpe". :laugh: Kul att han gör framsteg iaf! ;)

Fragile: :) Ja du ser, han busade när han fick skutta, det kommer bli krut i honom också ska du se! Rätt vad det är har du fått för mycket av den varan. ;) Skönt ändå att uppfödaren vill köpa honom om du bestämmer dig för det, det är en trygghet i sig att veta vart dem hamnar. :)

*kl

Jag hoppades på sol idag men än så länge är det bara kallt och grått. Ska snart släpa mig ut i stallet och organisera lite där och sen leka lite med X i lina igen, se om hon kommer ihåg TRRRRRAAAAV :D

Maja: Du ska se hans bloopers ;) Bla där han stannar mellan hindrena med en blick som säger "na-ah tänker inte hoppa mer nu" :p

Haha! :p Bloopers är alltid lika kul. :p Kaptenen (min 10a) är lite lika som din på filmen. Fast han tvärvänder och springer åt andra hållet när han ser bommar. :angel: :D

Fragile: :) Ja du ser, han busade när han fick skutta, det kommer bli krut i honom också ska du se! Rätt vad det är har du fått för mycket av den varan. ;) Skönt ändå att uppfödaren vill köpa honom om du bestämmer dig för det, det är en trygghet i sig att veta vart dem hamnar. :)

Ja det är nog ingen fara, mest att han är ung och jag vill träna sen att han är så liten som gör att jag tittar lite på annat.. han är aldrig tråkig :)

Men lite så. Farliga randiga polkagrisar på marken ;) Blev inte bättre när man nästa gång får se dem i luften :o

Blir ingen resa till Gränna för honom ;) Min älskande långbenta fjant till Bambi :)

Hahaha! :laugh: Sätt upp en stor polkagris i boxen och se om han lär sig tycka om dom, nästa gång det är löshoppning springer han fram och börjar slicka på bommarna. :idea: :D

Hahahaha :rofl: Det vore en rolig syn ;) Får hoppas de inte har röd/vita bommar på 3årstestet då :D

Ja connemara, växer eventuellt över men verkar hålla sig som D i år.

Hon är rätt mycket sportponny i typen vilket är lustigt när båda föräldrarna är av den rejälare typen.

KL

Wiskey: Jag fick leda matte idag! Ja jick först å va jeteheftig! Fast ja undrar lite. Matte sa att hon ska åka efter mej sen, jag skulle dra nån låda på jul. Men asså, äre nå fel på bena på henne? Ska ja bära henne och dra henne - kan hon inte gå sjelv?!!

Mattes kommentar: Ska inget vara svårt med den där?!? Aldrig haft gjord, aldrig haft svanskappa, aldrig haft tömmar, aldrig styrts med bettet. Aldrig tömkörts. Nema problemas! Filmade med men det blev nåt fel så den blev svart.

1897956_575046169258027_748092380_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 024
Senast: Piaff
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
9 344
Senast: Enya
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 034
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar