Sv: Årgång 2011 del 5
Dööh, här är det numera bara blankis överallt igen.
Ska det nu tina får det banne mig tina ordentligt så att grusvägarna kommer fram, för sånt här underlag är värdelöst!
Fragile: Jag förstår precis hur du känner! När Koronn togs ifrån mig kände jag att jag skulle uppfylla en annan dröm, en som tydligen många tycks dela, den om en "riktig" häst, en tvättäkta bruksnordis. Nu vet jag inte riktigt om Balder var den fullträffen jag hade önskat, men han blir väl förhoppningsvis äldre och klokare han också. Jag har tänkt tanken många gånger på att sälja, men ändå tjurat på. Jag har hunnit ångra mig måååånga gånger att jag inte köpte en färdig vuxen häst istället, men samtidigt är det ju som du säger, unghästar är så roligt! Man vet all historik från grunden och man kan ta dom dit man vill själv. Den allra första grundridningen är ju ändå bara en kortare fas, snart är du framme i det roligare arbetet med vidareutbildning, träningar och tävlingar. Tänk om några år när ni hoppat er första riktiga tävling och du kikar tillbaka på er resa, vad himla stolt du kommer vara när du kan säga att du faktiskt gjort jobbet själv.
Som du säger är han ju underbar att hantera, är fantastiskt söt, och jag tror som flera andra att energin kommer komma med konditionen.
Så stämmer kemin, vilket den ju verkar göra, så kommer resten falla på plats så småningom. Styrkekram!
Vimsan: Vad SNYGG han är!
Kul att det går så himla bra för er!