Årgång 2011 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Årgång 2011 del 5

Ja, hon är energisk, det gillar jag också, massor! Hon utnyttjar dessutom än så länge inte energin till att tappa matte heller - det gillar jag också massor! ;) :D

Nej, det sitter som tur är alldeles ovanför sidostycket på vänstra sidan. Stort som en spelkula ungefär. Hoppas att det minskar lite med tiden, men har fått tipset att frysa det.. Dock känns det inte aktuellt om det inte stör mer än utseendemässigt..

Men Calle då!

Jag skulle dock råda att testa frysning (om ni inte har anledning till att låta bli) har erfarenhet av en häst som hade " överben" på huvudet och han slog och skrapade sig mer än nådigt. I boxen, i hagen, allt. Även om det för honom aldrig var något akut är det ju trist att behöva ta ut vet för att sy stup i kvarten...

Åh, den aspekten har jag inte tänkt på.. Han har haft det här sedan januari, och än har det iofs inte skadats ytterligare. Men jag ska kolla vad veterinären säger. :)

Ja, fast himlans onödigt kan tyckas..

Ni kan se hur det ser ut på filmerna när han lägger sig på kommando, kom jag på nu. :)

*kl

Red ut med X på släp. Idag blev hon trööööött redan efter halva vändan. Sist var det fullt ös hela vägen...

Passade på att tvätta svansen och är man trött står man still :love:

Mysigt! Bra med äldre, rutinerade som kan agera stöd på utepromenader.

Själv passade jag på att testa att rida ut på egen hand i en kvart. Blev en jättemysig tur i skogen i enbart skritt.

Görel Vilken otur med Ceila men ändå skönt att det är sådan bra pronos på dessa skador.

SaraMaria Ja det är kul med energi så länge den används rätt;)

Quemero Vilken hoppkanon du har!!!

Idag har Imbra och jag kört till ridhus och tagit tömkörningslektion igen för AE
IMG_3360_zps29d326d0.jpg
[/URL][/IMG]
IMG_3363_zps6898e97c.jpg
[/URL][/IMG]

Åh vad tråkigt med Celia! Skönt att höra att hon kommer bli bra iallafall!

lil-sis: Ser härligt ut :) hade gärna själv haft Nangijala som handhäst, men vi har bara slingriga skogsstigar, om man inte tar sig 45-60min bort :mad:

Quimero: Har aldrig träffat/hört om en häst som haft överben på huvudet :p Trodde Nangijala fått ett överben efter en spark i somras på ena benet även om jag varit väldigt tveksam hela hösten då den saaakta blivit mindre. I samband med ryggröntgen kollade vet på den och sa att det bara var mjukdelarna och att det skulle försvinna så småningom - och nu märks det knappt alls :)

SaraMara: Kul med galopp!

tengstrom: fin bild!

Kl
En tickande bomb går i hagen just nu. Allt sammanfaller så väl att jag först var bortrest hela helgen. I måndags hann jag bara låta henne busa av sig lite på ridbanan, igår jobbade jag sent + föräldramöte och idag hade jag kvällskonferens efter jobbet, suck. Hyperpigg så jag släppte henne igen på ridbanan och så sprang vi runt och hoppade och rusade tillsammans tills hon lugnat sig lite. Jag hoppas vi hinner hitta på något imorgon men vanligtvis hinner jag inte med henne torsdagar och fredagar :(

*KL*

Görel: Tråkigt med Celia men skönt att det kommer bli bra!

Quimero: En bekant hade häst med överben på huvudet. De kylde det har jag för mig för det satt lite tokigt till med så hon slog i det :/

Ekedal: Fina fuxen :D *fuxälskare*

Själv kom dagen D för Zacke idag:

20140306_090728.jpg

20140306_090737.jpg

20140306_091406.jpg

Och en bonus för han är så söt:

20140306_091539.jpg

"Titta mamma jag kan!"

Jättestolt över honom :) Trodde inte vi skulle ha honom uppsutten idag. Tanken var longera med sadel så han får bralla (gjorde han inte) och hänga på honom men det slutade med att ryttaren satt upp :) Han var cool som fan. Inte något tjafs alls. Hon satt av från rygg direkt ner på marken och allt utan att han ens ryckte örat åt det. Mattes fina :love: (inte jag på bilderna. Tjockisen stannade utanför bild ;) ). På lördag blir det löshoppa igen och ryttaren återkommer på måndag så får vi se om han tycker om henne fortfarande ;)

*kl*

Vi har besökt ridhus för första gången idag. Åkte dit med Walle men försökte få hem Waldemar (berättar mer om det sen :D)

1897702_435747386528486_2063287777_n.jpg

*kl

Hur har ni gjort med avmaskning på era?

Min avmaskades i november men nu gjorde jag kolla masken igen i söndags o då har han mer än i november :crazy:

Aj då.. ( I hate worms..)

Min kollades i våras. Då hade han MYCKET (Över 1500). Så han har avmaskats med rätt intervall för just det medlet under förra sommaren, så att effekten skulle vara tills i november. (Testade dock igen innan avmaskning i augusti, då visade han 0, men det tydde ju bara på att avmaskningsmedlet tagit. Egentligen var han ju inte maskfri då. Man ska ju helst ha 6 månader mellan avmaskning och test.) Men nu har vi då testat igen. Han har fortfarande mycket (960), men det har helt klart sjunkit sedan förra året. Inväntar svar på odling och hoppas att det bara är lilla även i år. Dessvärre hade en av kompisarna spår av stora förra året, och därför kommer vi att testa/avmaska noggrant även i år.

*kl*

Ai-chan har blivit helfjollig. Från att vara som en sengångare och inte bry sig om något ute till att hoppa i lyften för ett par löv som blåste framför fötterna på henne XD Vilket är lite jobbigt när man rider ut endast med en barbackapad och repgrimma. Men är oxå kul att hon blivit så pass pigg och frammåt. Idag tog vi eller ja Ai-chan tyckte det var på tiden att testa galoppera fort.. riktigt fort upp för en grusbacke. Känslan av att sitta barbacka och känna hur hästen tar i med hela kroppen är underbar. Eter dagens tur som bestod till 80% av skritt i skog eller samhälle var Ai-chan nöjd. Hon svettas en hel del främst under padden och sadelgjorden så har varit i tankar på klippa henne lite men vet inte om jag vågar då hon fäller som attan så är rädd att sommarpälsen blir ful då >__<

20140306-175544.jpg

20140306-175616.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 024
Senast: Piaff
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
9 344
Senast: Enya
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 036
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈