Årets tävlingssäsong!

Sv: Årets tävlingssäsong!

sofiie skrev:
fasen va sugen ja blev på att tävla efter att ha sett alla bilder :love:

Man blir alltid sugen att tävla när det är som minst med tävlingar ;), iaf jag :D. Men nu i Januari / Februari brukar det vara rätt så mycket
istölt tävling.

Nu har jag anmält till första tävlingen för i år! Det är gandurs vårtävling nu i april! Någon annan som tänkt tävla där?

Jag är anmäld till hbg med Glampi har dock inte fått något ryttarbrev än fastän jag anmälde mig för flera veckor sedan.

Har du fått något svar från dom?

Oj...såg just att du skrev i april. Jag tänkte på Gandurs firmakeppni.

Läste visst lite väl snabbt.

Senast ändrad:

Vala skrev:
Jag är anmäld till hbg med Glampi har dock inte fått något ryttarbrev än fastän jag anmälde mig för flera veckor sedan.

Har du fått något svar från dom?

Det är inte firmakeppnit i Helsingborg jag har anmält till, det är till Gandurs vårtävling på Margaretehof.
Men jag vet andra som har anmält till Helsingborg som fortfarande inte hört något.. :crazy:

Har också anmält mig till islandshästensdag och inte hört något....man börjar ju undra...:confused:

När är det då? Ryttarbrev brukar ju inte komma föränn sista veckan? Om de ens skickar ut nåt... många lägger ju bara ut på hemsidan! =)

Saken är ju den vad det gäller denna tävlingen är att det är så många som anmäler så att alla kommer inte med. Så därför känns det ännu viktigare med ett ryttarbrev eller iallafall ett meddelande om att man SKA tävla.. Man lägger ju ändå upp träningen lite annorlunda..

Aha, jo någon slags bekräftelse borde man väl kunna få innan ryttarbrevet kommer! Så fort anmälningstiden har gått ut ska de ju kunna svara! :)

Sprettur skrev:
Jag jobbade hela veckan på SM, jag skulle gärna vilja se dina bilder där ifrån om det går bra?
Jobbade som domarvärdinna..! :)

/Emma

har rensat lite bland allt och hittar dom inte just nu (är i skolan)
men jag har ett kollage med alla 5gångarter med som du kan få se :d
vet att min sits är USEL på dessa bilder, så det behöver inte alla kommentera :smirk:
SM.jpg

grejen är att dom brukar vara ganska tidiga med att sätta ut info på hemsidan eftersom så många anmäler sig.

Bara två veckor kvar och ingen som helst info :(

Jag har pratat med Charli som har hand om anmälningarna.

Ryttarbrevet ska komma idag fredag eller allra senast måndag.

Posten har dock inte kommit härute på landet än så jag vet inte om jag är med ännu.

Det är bara att hoppas.

vi fick vårt ryttarbrev igår (fredag)

Hmm...kanske skulle ta mig till min brevlåda och kolla om jag fått något. Anmälde mig i senaste laget så jag vet inte om jag och Glampi kom med!

Vem av er ska tävla? Eller ni ska tävla båda?

Så då har man suttit och anmält sig till några av årets tävlingar.

Det blev Gandurs vår tävling, Ófeigurs kval samt SSM.

Dvs alla dom här nere.

Funderar på att åka till Vesturs Regional samt den Nationella i april men har inte bestämt än.
Känner ingen annan som ska iväg upp dit och det känns tråkigt att åka helt själv.
För min sambo får jag aldrig med mig på tävling en hel helg.
Han vill inte ens följa med och titta på islandshästens dag i Helsingborg vilket innefattar en söndags eftermiddag.

I och för sig så kanske inte jag följer med honom på traktor auktioner heller.:angel:

det är jesper som ska tävla på vårt fuxsto glöð, de ska vara med i mellanklassen. hur går det med glampan egentligen, har han blivit en femgångshäst än?

Åh! Er häst är ju så fin! Henne borde ni sätta i avel bums, skulle ha massor att tillföra i aveln! Men förstår att det måste vara jätte kul att rida henne! Det är alltid ett dilemma det där med fina ston, tävling/ridning eller avel?! Ja, det är frågan! Såg hennes syster Embla på WM:love:

Die_Frau skrev:
Åh! Er häst är ju så fin! Henne borde ni sätta i avel bums, skulle ha massor att tillföra i aveln! Men förstår att det måste vara jätte kul att rida henne! Det är alltid ett dilemma det där med fina ston, tävling/ridning eller avel?! Ja, det är frågan! Såg hennes syster Embla på WM:love:

Menar du Embla från Ekhaga? Min mammas har en häst som är också hennes halvsyster, de samma pappa, Mökkur!

Stall Smedjan skrev:
det är jesper som ska tävla på vårt fuxsto glöð, de ska vara med i mellanklassen. hur går det med glampan egentligen, har han blivit en femgångshäst än?

Hmm...passträningen går faktiskt framåt.
Tyvärr så blir hans fina galopp mindre positivt påverkad.
Fast det har vi kompenserat genom att börja hoppträna.:D

Då ska jag och Jesper tävla i samma klass om jag kommer med vill säga. Står på reserv listan än så länge.

Är det någon mer än jag som ska rida på Gandurs vårtävling?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 213
Senast: Bison
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 983
Senast: QueenLilith
·
Ridning Vi har haft vår D-ponny i tre år, en irländare som var rätt nyimporterad när vi köpte henne. Hon är (har varit?) en väldigt lättsam häst...
Svar
12
· Visningar
2 648
Senast: TinyWiny
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar