P
Poplan
Sv: Årets tävlingssäsong!
Du får vara min medhjälpare
Du får vara min medhjälpare
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Svíþjóð skrev:Lycka till
Det var nu på sensommaren och pälssättningen tog nog hårt på honom. Det är en kompis som äger honom och hon pratade med förra ägaren som berättade att han varit så på sensommaren/hösten i alla år, så där har vi nog förklaringen, vi blev bara lite överrumplade.Poplan skrev:Vad kul med alla dina framgångar, att vinna Firmakeppni är ju jätte bra gjort . Synd att han inte tyckte det var roligt , längre. Vet du någon anledning till att det vart så , eller har det alltid varit så ?
Svíþjóð skrev:Vad säger ni om den kommande säsongen?
marijaa skrev:Tävlade den här kusen lite:
med varierad framgång. Får väl säga att jag är nöjd men att säsongen fick ett snöpligt slut, med en häst som helt plötsligt bara tyckte det var tråkigt att tävla
Jag är egenltigen ingen tävlingsryttare men eftersom jag fick möjligheten att rida den här hästen som har mycket kapacitet ställde jag upp lite, bara för att få lite erfarenhet.
Vi tog hem en firmakeppni (lätt klass) i våras, kom topp tio på Islandshästens dag Helsingborg, fyra/tölt, femma/fyrgång på ofeigur kval, och nu på km på sensommaren gick det som sagt trögt och vi hamnade väl runt tiondeplats i båda grenarna tror jag...
Tack!mazarein skrev:ooh!fin häst! =)..ska du fortsätta tävla den i vår?
marijaa skrev:Det var nu på sensommaren och pälssättningen tog nog hårt på honom. Det är en kompis som äger honom och hon pratade med förra ägaren som berättade att han varit så på sensommaren/hösten i alla år, så där har vi nog förklaringen, vi blev bara lite överrumplade.
Han har hämtat sig igen skulle man kunna säga, men han har blivit lite till åren och vi har bestämt att han inte ska ut på tävlingsbanan igen, kanske nån firmakeppni men inget avancerat...
Svíþjóð skrev:Turapor kan alla behöva.
Vad är det för apa?
Michis skrev:Jag är supernöjd med min tävlingssässong.
har ridit tränarens femgångsvalack, som enligt mig är världens vackraste pålleplutt
På våran första "riktiga" start (Stormur endagars) så kvalade vi till A-klass i F3, och efter det rullade det bara på.
Kom delad två i F3 på Vallfari Öppen.
Nästa tävling var Járnhestur Regional, där kvalade vi till SM i T2, Femgången gick käpprätt åt helvete...
Sen bar det iväg till Norrland och nationell på Wången, Norrländska Mästerskapen. ¨Där kom vi 4a i F3 A-klass (MKT NÖJD RYTTARE!) och vann T2 B-klass YR. (Är han inte duktig )
Sen efter det bar det iväg till SM på Margaretehof. Där fegade jag lite i T2n så i den gick det inte så super, men i Femgången gick det destobättre
Kom till B-final och slutade i den på en tredjeplats
Så man kan ju inte vara annat än VÄLDIGT nöjd med lilleprinsen.
kommer tyvärr inte in på Fotogalleriet.se så här bara en bild.
Den är från SM på margaretehof, femgångsfinalen.