Årets tävlingssäsong!

Sv: Årets tävlingssäsong!

Sprettur skrev:
Vi var så fina båda! :)
jag ser också himla koncentrerad ut.. var nog rädd att han skulle slå upp i tölt.. ;)

/Emma

är vi inte på väg ut??:smirk:

marijaa skrev:
är vi inte på väg ut??:smirk:
hehe, inte helt omöjligt.. kommer inte ihåg, var allt för koncentrerad på allt annat...

Den här tävlingssäsongen var min och min hästs första. Första tävlingen var Vallfari Lätt Vår på Hemfosa. Jag tävlade då i Lätt Fyrgång och Lätt Tölt, båda i ungdomsklass. Det gick ganska dåligt:mad: (eftersom jag inte kom till final.) men fick 3,83 på Lätt Tölt.:smirk:
Därefter blev det Stormur Vår Lätt, i Lätt Fyrgång YR där vi kom till A-final och hamnade på 4:e plats. Har aldrig varit lyckligare än då.:)
Lätt Tölt slog vi personbästa och fick 3,87 som tyvärr inte räckte till final.
Därefter var det Vallfari Lätt Höst där vi kom till B-final i Lätt :smirk: Fyrgång, men jag fick stryka mig eftersom jag skulle med min gymnasieklass på utbytesresa till Danmark.:(
För att vara vårat första tävlingsår har det gått ganska bra. Ser fram emot nästa!

Svalan skrev:
Den här tävlingssäsongen var min och min hästs första. Första tävlingen var Vallfari Lätt Vår på Hemfosa. Jag tävlade då i Lätt Fyrgång och Lätt Tölt, båda i ungdomsklass. Det gick ganska dåligt:mad: (eftersom jag inte kom till final.) men fick 3,83 på Lätt Tölt.:smirk:
Därefter blev det Stormur Vår Lätt, i Lätt Fyrgång YR där vi kom till A-final och hamnade på 4:e plats. Har aldrig varit lyckligare än då.:)
Lätt Tölt slog vi personbästa och fick 3,87 som tyvärr inte räckte till final.
Därefter var det Vallfari Lätt Höst där vi kom till B-final i Lätt :smirk: Fyrgång, men jag fick stryka mig eftersom jag skulle med min gymnasieklass på utbytesresa till Danmark.:(
För att vara vårat första tävlingsår har det gått ganska bra. Ser fram emot nästa!

Okej!..vad kul!..ja, det var min första säsong också..=D..o det ska bli sååå kul att tävla nu i vår igen^^..Lycka till i framtiden!=)

Vad har ni fått för poäng ? Nu har vi mest pratat tävlingar , jag vill prata poäng :D

Men man pratar ju ändå om tävlingssäsongen :angel:

hehe..jag tävlade mitt bustroll för första gången..Min "vinst" var att bara komma in i transporten, och jag kan inte söga att jag var särskildt väl förberedd för själva tävlingen..:angel: ..men jag fick 4.98 tror ja..:crazy: ..hehe..inte vidare bra, men jag kände själv att det inte gick så super, och jag hade bara mi själv att skylla, så jag är ändå jättenöjd!!..sj då?:rofl:

Vad tävlande ni i för gren? Tölt/4gång, Lätt/Öppen ?
4,98 det är ju jätte bra poäng när man tävlar för första gången tkr jag :) Det ska du vara nöjd med!

Jag tävlade första sässongen förra året med min nya häst Snarfari (http://www.fotogalleriet.se/arkivet/synligt_3/01110000-01119999/big/1116860.jpg). Han kom till Sverige förra hösten, och innan det har han aldrig tävlat eller varit in på en ovalbana ens. Så vi har nu från början bara tävlat lätt klass tävlingar , fast det har faktiskt blivit två FIPO tävlingar också. Våran allra första tävling kom vi trea (4-gång) och tvåa (tölt), med poängen 4,7 och 4,9 eller nått sånt. Sist vi tävlade nu i höst var på en FIPO tävling och då fick vi faktiskt hela 5,0 (i fyrgång) och det är jag jätte nöjd med. Så till nästa år ska vi försöka kvala in till B-klass först och främst men även SM hägrar ju :). Vi får se hur det går . .

heeh..jo ja e nöjd^^...trodde inte att d skulle gå så bra!. Jag tävlade henne bara i LF, tölten vågade ja mi inte på. Skulle skämma ut oss totalt..haha..Ska tävla Lättklass i vår också, men i höst ska jag försöka mig på öppna klasser, för nu går hon så himmla mycket bättre än i höstas..hehe..har du bestämt när du ska tävla första gången i vår?:rofl:

Svíþjóð skrev:
Bilder fungerar inte ;/

gör så att du klickar på länken, sen tar du bort ett ")" som är i slutet av adressen..då funkar bilden!..^^

Aha, det är bara jag som är trött :p

Poplan skrev:
Jag tävlade första sässongen förra året med min nya häst Snarfari (http://www.fotogalleriet.se/arkivet/synligt_3/01110000-01119999/big/1116860.jpg). Han kom till Sverige förra hösten, och innan det har han aldrig tävlat eller varit in på en ovalbana ens. Så vi har nu från början bara tävlat lätt klass tävlingar , fast det har faktiskt blivit två FIPO tävlingar också. Våran allra första tävling kom vi trea (4-gång) och tvåa (tölt), med poängen 4,7 och 4,9 eller nått sånt. Sist vi tävlade nu i höst var på en FIPO tävling och då fick vi faktiskt hela 5,0 (i fyrgång) och det är jag jätte nöjd med. Så till nästa år ska vi försöka kvala in till B-klass först och främst men även SM hägrar ju :). Vi får se hur det går . .

Han såg flott ut! Bara att fortsätta jobba på så når ni säkert det stora målet!

Sammets_rosa skrev:
Han såg flott ut! Bara att fortsätta jobba på så når ni säkert det stora målet!

Tack så mycket, :)
Vi lär ju inte komma lika långt som hans bror
(Snarpur som vann VM i tölt 2003) Men vi
ska kämpa ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 214
Senast: Bison
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 983
Senast: QueenLilith
·
Ridning Vi har haft vår D-ponny i tre år, en irländare som var rätt nyimporterad när vi köpte henne. Hon är (har varit?) en väldigt lättsam häst...
Svar
12
· Visningar
2 648
Senast: TinyWiny
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv