Årets tävlingssäsong!

Sv: Årets tävlingssäsong!

Är jättenöjd med min o hästens tävlingssäsong. Den första "riktiga" (året innan hade vi bara tävlat en lättklass).

Vi har tävlat öppna och regionala tävlingar. Vi kvalade b-klass i fyrgång på våren men kom sedan på att vi ville tävla femgång istället ;), så efter knappt 2 mån av "pass-träning" tävlade vi femgång 3 ggr på hösten. Det gick väldigt bra för att ha tränat så lite. Bl a så vann vi en gång med poängen 5.0. Det var jag jättenöjd med!
Men ibland trasslade han till det och trodde det var fyrgång igen och så blev det lite ökad tölt istället för pass ;) Men vi kommer igen till våren :D

I T2 har det mestadels gått bra men ibland har han varit alldeles för tittig och ibland för passig, men vi jobbar på det. Bästa resultatet var iaf 5.84 (med bl a en 7a för lösa tyglar-momentet!), supernöjd med det!

Till våren hoppas jag först och främst på att kvala till b-klass (eller helst a-klass såklart ;)) i femgång och T2. Femgången beror helt på hur han utvecklar passen. Får vi till den, så klarar vi nog SM-gränsen och det har han kapacitet till i T2 också. Så det är våra mål till våren!

Bilder som ni sett 100 ggr ;)
Kort tölt (från i våras när vi tävlade fyrgång)
Trav
Trav igen
Skritt
Galopp
T2
T2 igen
Tölt
Tölt igen
Galopp

soft mee islandshästar skrev:
var med på Stormur Vår och Vårlätt....någon annan som var med där:d

//loddie den glade

Jag var med på Stormur Vår! :D V1 och T2.

Jodå, det är på stenholmen!

Hon har bara nosgrimma för att vi släppte henne i hagen efter klassen och hade grimman i bilen längre bort, men jag ville inte ha henne helt lös medan jag hämtade den.:angel:

Han är efter Ótur frá Sauðárkróki :)

Tävlade den här kusen lite:
mariaundrivalborg.jpg

med varierad framgång. Får väl säga att jag är nöjd men att säsongen fick ett snöpligt slut, med en häst som helt plötsligt bara tyckte det var tråkigt att tävla :crazy:
Jag är egenltigen ingen tävlingsryttare men eftersom jag fick möjligheten att rida den här hästen som har mycket kapacitet ställde jag upp lite, bara för att få lite erfarenhet.

Vi tog hem en firmakeppni (lätt klass) i våras, kom topp tio på Islandshästens dag Helsingborg, fyra/tölt, femma/fyrgång på ofeigur kval, och nu på km på sensommaren gick det som sagt trögt och vi hamnade väl runt tiondeplats i båda grenarna tror jag...

Vad kul med alla dina framgångar, att vinna Firmakeppni är ju jätte bra gjort :). Synd att han inte tyckte det var roligt , längre. Vet du någon anledning till att det vart så , eller har det alltid varit så ?

Det tänkte jag också på, vad är anledningen?

Jag vet inte riktigt om min häst tycker att det är kul och tävla men jag tror och hoppas det. Han har i alla fall inte visat något teckan på att inte gilla att tävla, så det är ju bra.

Min första häst gillar inte att tävla, det märker man tex på att han vill inte riktigt gå in på banan mm. Men finaler älskar han, eftersom det är så mkt hästar och folk på banan. Oftast går vi upp flera placering när vi rider final, vilket är kul :).

Vad säger ni om den kommande säsongen?

Den ser jag verkligen fram emot :), nu ska jag äntligen börja tävla "på riktigt".

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 214
Senast: Bison
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 983
Senast: QueenLilith
·
Ridning Vi har haft vår D-ponny i tre år, en irländare som var rätt nyimporterad när vi köpte henne. Hon är (har varit?) en väldigt lättsam häst...
Svar
12
· Visningar
2 648
Senast: TinyWiny
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv