Sv: Årets tävlingssäsong!
Är jättenöjd med min o hästens tävlingssäsong. Den första "riktiga" (året innan hade vi bara tävlat en lättklass).
Vi har tävlat öppna och regionala tävlingar. Vi kvalade b-klass i fyrgång på våren men kom sedan på att vi ville tävla femgång istället
, så efter knappt 2 mån av "pass-träning" tävlade vi femgång 3 ggr på hösten. Det gick väldigt bra för att ha tränat så lite. Bl a så vann vi en gång med poängen 5.0. Det var jag jättenöjd med!
Men ibland trasslade han till det och trodde det var fyrgång igen och så blev det lite ökad tölt istället för pass
Men vi kommer igen till våren
I T2 har det mestadels gått bra men ibland har han varit alldeles för tittig och ibland för passig, men vi jobbar på det. Bästa resultatet var iaf 5.84 (med bl a en 7a för lösa tyglar-momentet!), supernöjd med det!
Till våren hoppas jag först och främst på att kvala till b-klass (eller helst a-klass såklart
) i femgång och T2. Femgången beror helt på hur han utvecklar passen. Får vi till den, så klarar vi nog SM-gränsen och det har han kapacitet till i T2 också. Så det är våra mål till våren!
Bilder som ni sett 100 ggr
Kort tölt (från i våras när vi tävlade fyrgång)
Trav
Trav igen
Skritt
Galopp
T2
T2 igen
Tölt
Tölt igen
Galopp