Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror aldrig Omman kommer få den där vita färgen... *suck* *avundsjuk*
/Lavinia
Hahahahaha, Kimmis, och möjligen en tvåa framför trean.... Kan säga att jag inte var ansvarig för förvandlingen till vacker vit lady, jag lämnade glatt och lyckligt över det hela till dem som kan det bättre än jag!
Det är så härligt att läsa om att du och din fina tjej är på rätt väg nu, Lavinia!
Hoppas det fortsätter så!
Helt vit häst är kul nu, kan jag säga.... Jag har BILDBEVIS på att Plannja kan vara alldeles kritvit, men mycket lera har gnuggats in i hårrötterna sen dess....
Här är hon i alla fall vit ....
Ja, jag tror också att det handlar till stor del om att de lär sig att lita på sina människor. Araber tänker mycket och känner mycket!
Det är så härligt att läsa om att du och din fina tjej är på rätt väg nu, Lavinia!
Hoppas det fortsätter så!
Helt vit häst är kul nu, kan jag säga.... Jag har BILDBEVIS på att Plannja kan vara alldeles kritvit, men mycket lera har gnuggats in i hårrötterna sen dess....
Här är hon i alla fall vit ....
Hahahahaha, Kimmis, och möjligen en tvåa framför trean.... Kan säga att jag inte var ansvarig för förvandlingen till vacker vit lady, jag lämnade glatt och lyckligt över det hela till dem som kan det bättre än jag!
Oj, Tussinussen, så tittig som du beskriver, är verkligen inte Pikat ens nu.
igår fick han sin första vinter-ridtur, lite vit snö som var frusen på toppen. Krasade fint. Dessutom is/snöbark på trädens grenar och jag har några lågt hängande grenar över uppfartsvägen, som skrapar min rygg när jag rider under dem (böjer mig alltså fram över hästens hals eftersom jag varit för lat för att såga bort dem och jag vill inte ha dem i ansiktet). Knasigt skrivet.
Hur som helst, otäckt var det med skrapande ljud, otäckt med skarpa skuggor och därmed spända steg i skritten. Väntade rätt länge med traven så han hann komma ihåg att jag är OK att släpa på, därefter egentligen inga problem.
Rådjuret som hoppade över vägen i skymnigen, stannade han för. Bra reaktion.
Skolbussen vi skulle möta fick jag lätt ångest över - han är trafiksäker för vanliga bilar men större fordon är jag inte lika säker på. Jag hoppade därför av och ställde mig mitt på vägen. Chaffisen uppmärksammade i god tid och saktade ner, så jag gick ut på vägkanten där jag ska hålla mig, och mötet gick väldigt lugnt och fint tillväga.
Galoppera vågade jag också, trots att han var lite spänd, och det gick också problemfritt.
Jag är nöjd och glad - och måste testa mig fram i hur "normalt" jag ska våga rida när hästen är lite tittig och spänd.
Jag brukar vilja normalisera och avdramatisera så mycket som möjligt och det verkar ju fungera även med Pikat. Tittig men inte okontrollerbar.
Oj, ja, det lär bli en jättefin ridhäst!
Ser ut att koncentrera sig på sin uppgift!
Hur hög är hon nu?
Vad tror ni, skall vi få till en fin ridhäst av denna med?