SiZo
Trådstartare
Vi får hoppas att det är såSäger som min hopptränare alltid sagt, "det är inget konstigt att dom slår i i början, fortsätt rid på framåt och med tiden kommer dom att lära sig att hinna undan med framhovarna innan bakhovarna slår i. Det är en del av deras process att lära sig bära upp och balansera sig själva." Alla hästar jag träffat och tränat har lärt sig hinna undan med framtassarna efter ett tag.
Jag letar ny tränare för att fokusera just på det problemet och har fått lite tips på personer jag ska kontakta. Så får vi se om det bara är ett steg i ledet, om det är jag som rider kasst, eller om hästen är kass. Det sistnämnda tror jag minst på, alla tränare tror väldigt mkt på honom och jag kommer så väl ihåg när vi gjorde en övning för nåt halvår sen som jag inte alls förstod poängen med och tränaren svarade "Jo men det kommer du har jätte mkt nytta av när vi börjar jobba piaff!". Jahaja, riktigt där var jag inte i tanken
Vi får se om jag hittar någon bra tränare. Jag är i stort behov av att diskutera problemen man har, vända och vrida på det, och vända och vrida på lösningen, varför lösningen fungerar, vad jag kanske gör för fel om den inte fungerar osv osv. Det är inte alla tränare som klarar av det, utan en del tar direkt illa upp av att det verkar som att man inte litar på dem. Men för mig är det bara sättet jag lär mig helt enkelt. Och det är viktigt för mig att jag förstår hela vägen av lösningen, och inte bara just den biten jag "ser" när jag rider.
Det har hänt att jag på lektioner diskuterar bort halva lektionen