Arabiska Fullblod

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hoppar in igen. Jag skriver nästan ingenting alls men följer glatt med i tråden!

Vår gård får inga föl i år, däremot har lille fuxgrabben mognat en del och svarta hingsten börjar bli vuxen. Jag älskar den här hästen. Snart tre år.
P1010456GQi0a.jpg

Lillkusen Rory (ett år) och mormor Silk.
P1010454.jpg

@Sel Jätte fina! Men nu är det såhär va.... Man måste faktiskt tala om vilka hästarna är inklusive stammen på dem när man lägger ut bilder ;)

Bara för att jag är supernyfiken!

@Sel Jätte fina! Men nu är det såhär va.... Man måste faktiskt tala om vilka hästarna är inklusive stammen på dem när man lägger ut bilder ;)

Bara för att jag är supernyfiken!

Åh, det hade jag ju glömt! ;)

Lilla gubben Rory är U: Silvern Silk och E: Marcus Aurelius, crabbet.
Större gubben Sonny är U: Zolar ..... och sedan har jag glömt kolla upp fadern. (hoppsan) igen. Storebror Zarkhruv är efter Drew och gör riktigt bra ifrån sig i Skottlands distansritter.

Vad fina bilder på alla hästar. Här är Galishimo igen. Jag har slopat westernsadeln och rider nu med vanlig. :) Jag ska räta upp mig snart men har lite svårt att slappna av på honom. Han är tydligen inte en "typisk arab" enligt detta forum, utan en hejjare på att skygga, rivstarta, och diverse andra hyss. ;)

_DSC0103.JPG

_DSC0028.JPG
:grin:

@Cornelia Mer bilder jätte mysigt när man själv är föllös iår! Kul att en redan fått ett hem tingat till hösten, skönt att ha det klart.
Ser på de flesta bilder ut som att din lilla pöjk blir svart (nån skiftade en del i brunt men njae), jätte kul med Pakistan föl! :love:

@Oh_really gett upp westernsadeln, varför då? Men håller annars med @djezima att man ser "lättstyrdheten" i dina händer - för mig ett utav arabens signum! :)

Har velat järnet på den där sadeln jag nämnde lite, men var i väg till Sthlm o tävlade i lördags o vi gick så bra ihop så nu har jag köpt sadeln, trotts den jobbiga prislappen :o
Vi fick rida två ärevarv i lördags! Våra första! Ettor i Western Riding och Western Horsemanship! :banana:
Tvåa i Western Pleasure och sen var det trött och varmt för sista klassen där Syria tyckte bommarna åt hästar och matte tabbade enda bytet i hela programmet :banghead: men så grymt nöjd med mitt lilla troll ändå!
Bild (för de som inte sett på fb redan ;)) på mitt troll o den hiskligt dyra sadeln ;)
10338879_10152335356461461_3921029064325711458_n.jpg

Tack så hemskt mycket! Vad glad jag blir. Ja det har du helt rätt i. Man behöver aldrig "ta i" honom. Och sedan jag skaffade arab har jag aldrig haft träningsvärk. Allt handlar ju om balans och tajming.

Riktar även ett tack till @busigdemon ! Nej, jag har inte gett upp westernsadeln helt, och i framtiden vill jag nog prova pleasure. Sjukt snygg sadel du skaffat

Och då sitter jag här och känner mig som världens sämsta ryttare ever... Jag har nämligen träningsvärk efter varenda jävla ridpass! Jag är så trött på att JÄMT gå runt med träningsvärk i magen! Sitter jag helt korrekt så har jag mjölksyra efter typ 1,5 varv i ridhuset, efter 2 så saktar jag av till skritt, och sedan rider jag med mindre korrekt sits större delen av passet :o

Nu är ju förvisso mina magmuskler rätt så skadade fortfarande. För några veckor sen gjorde jag situps på en bräda som lutade ganska kraftigt. Efter 7 st så strejkade magen totalt, och gjorde det i 3,5 dygn efteråt... Sedan klarade jag 30, med rejäl träningsvärk som följd, ,men dock bara i 2 dagar.

Jag får även träningsvärk i innerlåren, men det beror nog på att Fille är så ostadig fortfarande, så jag måste verkligen hålla om, och trycka med innerskänkeln så att inte innerbogen ska falla handlöst inåt. Att "bara" sitta på honom kräver enorma mängder magmuskler eftersom han har så stora rörelser.

@ kimmis87:

Har du testat att träna på gym? Jag började styrketräna på gym för snart 2 år sedan och tycker att det har gjort en otrolig, massiv skillnad i min ridning. Jag tränar när jag är borta, innerlår, rumpa, rygg, mage, axlar osv. Favoritmaskinerna är innerlårmaskinen + magmaskinen. När jag kommer hem efter 2 veckor utan häst o sitter upp o rider får jag ingen träningsvärk ALLS efteråt, inte ens i ljumskarna. Har mycket mera kontroll över kroppen, bättre balans, skulle nog påstå att jag blivit mindre ensidig också.

Jag vråltränar inte - kör typ 40-45 min 2 ggr i veckan men oj vilken skillnad det där lilla gör.

(Känner mig starkare o snyggare också vilket ju alltid är en bonus ;):p )

Jag har dessvärre inte provat det, främst för att jag inte har tiden. Jag bor 25 min från gymmet enkel väg, och sedan ska man träna med, hinna rida, hinna jobba JÄMT och nånstans ha ett socialt liv iaf nån gång varannan vecka sådär... Det går inte jätte bra med den biten ens utan träningen...

Får jag ordning på jobbiten nån gång så kommer jag prova, men dag finns inte möjlighet riktigt. Jag försöker göra lite övningar hemma och sådär, men jag är smått utmattad med allt (MASSOR strul på jobbet, facket kommer för 3:e gången om 2 veckor...).

Nu försöker jag BARA fokusera på det roliga. Jag har kämpat med jobbet i över 3 år, och jobbat som ett svin, ställt upp på allt. Det är slut med det nu. Jag vill ha min heltidsanställning, sen vill jag bara jobba det jag ska jobba och inte ett jävla skit mer.
Minsta grejj så ringer jag facket.

Så himla roligt med mycket fina bilder här på slutet!

Jag är in ibland och läser, men har inte så mycket att skriva själv. Jag har haft en massa strul under vintern/våren som gjort att jag inte kunnat rida så mycket. När jag väl började rida igen i februari så lyckades vi gå omkull och jag fick en hjärnskakning som gjorde mig dålig i flera veckor. Nu är vi igång igen i alla fall och det känns bra!

Har varit dålig på att ta bilder också, hagbilderna blir inte så roliga nu med flugtäcke heller, men lägger in en i alla fall - Noohr som kommer och möter mig i hagen :love: Den är tagen på långt avstånd och sen inzoomad så det är därför den är lite suddig.

14275598854_87c5dc3d0e_z.jpg

Och då sitter jag här och känner mig som världens sämsta ryttare ever... Jag har nämligen träningsvärk efter varenda jävla ridpass! Jag är så trött på att JÄMT gå runt med träningsvärk i magen! Sitter jag helt korrekt så har jag mjölksyra efter typ 1,5 varv i ridhuset, efter 2 så saktar jag av till skritt, och sedan rider jag med mindre korrekt sits större delen av passet :o

Hehe... å andra sidan så har jag tävlat i triathlon, multisport, styrketränat och sprungit maraton, gjort En Svensk Klassiker, osv. Min kropp är van vid lite hårdare tag... Så ridningen känns verkligen som att jag "tacklat av" ordentligt...

Jag kan verkligen inte hålla med om att detta med träningsvärk är ett kvitto på om man är bra eller dålig ryttare... jag önskar jag var lite bättre på det här med ridning, för egen del... men det kommer nog med lite mer övning. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 135
Senast: Mirre
·
Samhälle Såg att @Görel tipsat om denna på annat håll men den är för intressant att inte få en egen tråd. Intressant i betydelsen hur ett - vad...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 164
Senast: Sirap
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 231
Senast: Presto
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
477
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Härnösand

Hund, Katt, Andra Djur