Arabiska Fullblod

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag fått tillgång till lite fler bilder på "Classify" :D

10404885_283215541851990_5565377997387654070_n.jpg

1391531_283215571851987_8969680053625249114_n.jpg

1377363_283215531851991_61290313617590053_n.jpg

10252024_283214655185412_4493764641866309906_n.jpg

Har ni sett nåt sötare??? :love::love::love:

Senast ändrad:
Vad kul att du tycker om honom @Cornelia

Här väntar vi fortfarande på Ellas föl, men hon ser likadan ut som hon har gjort den senaste månaden, så det lär väl inte hända nåt den närmsta tiden. Fölvakar lite smått "ifall att" bara, hon är ju ändå på dygn 347 nu.

Jättefin, Kimmis!! :love:

Själv är jag lite trött efter att just ha läst i en annons, and I quote: "väldigt snäll men Arab".

Vaf-n....:mad:

@Tussinussen Tack!

Ja, sådana annonser blir jag oxå jätte trött på. Pselmas fodervärdar tror fortfarande inte att araber är lugna, utan att det bara är Pselma som är det :cool:
Och att jag bara har hanterat henne så bra från början...

Visst, hon är noga grundhanterad, jag hade ju ingen ridhäst kort efter att jag köpte henne, MEN jag tror minsann att hon hade varit lite lugn o fin även om jag inte hade grundtränat henne så pass mkt.

:banghead::yuck::rage::wtf: är ungefär mina känsla av att läsa sånt! :D
Hur kan man sätta in ett "men" i den meningen. Det låter ju så negativt att hästen är arab. Araben i hästen borde väl vara pluspoängen? Tycker det är en vaken och pigg ras, men jag kan inte tänka mig vänligare och snällare hästar.

Känns som okunskapen om hur araben är saknas ibland...

Får förresten höra att min lilla arabfröken måste ha något fel, hon lyfter ju på svansen... Och tydligen så är det bara brunstiga ston som lyfter på svansen, så min lilla fröken är tydligen alltid brunstig. (Tur att jag har ett sto, vad hade man annars sagt....)

@Jen84 Då hade hästen givetvis varit gay! Det måste du väl ändå förstå? ;)
Jaaa, såklart!

Nästa arab får helt enkelt bli en valack så får jag se om det stämmer. (Hingst kan bli lite svårare att hitta vettig stallplats till, därav valack.) Men den gången får det bli en fux med massor av vita tecken. (Det ville jag ha denna gång också, men det blev en brun med inte så många vita tecken..)

Hur kan man sätta in ett "men" i den meningen. Det låter ju så negativt att hästen är arab. Araben i hästen borde väl vara pluspoängen? Tycker det är en vaken och pigg ras, men jag kan inte tänka mig vänligare och snällare hästar.

Känns som okunskapen om hur araben är saknas ibland...

Just i fallet med den annonsen tror jag att det var mer kunskap än så som saknades.

Vill inte klanka ner på någon, eller deras hästkunskaper. Men när annonsrubriken är "En utmaning" och hästen sägs vara riden i skritt i skog och på bana känns det som att när man ökade farten kom problem man inte tog sig ur.. De var nog inte redo att rida in en häst. Vilkensom.

Den rätta formuleringen hade ju varit "snäll då hon är arab, -men unghäst."
;)

Den rätta formuleringen hade ju varit "snäll då hon är arab, -men unghäst."
;)

Den formuleringen gillade jag mer! :)

Nu har mitt huvud återställt sig efter smällen. :) Jag börjar slippa det där luddet i hjärnan som gör att allt tar en halv sekund till att uppfatta. Kollade hjälmen igår och den har en fin liten inbuktning där mitt huvud slog i marken... Ikväll blir det inhandlande av ny hjälm och tömkörningspass för Angelique. Imorgon är planen att jag tänkte klättra upp på henne igen, så får vi väl se hur piggelin den lilla är då. :) Det positiva är att hon inte verkar rädd eller osäker, bara väldigt pigg och glad. Matten får helt enkelt skaffa bättre balans.

Angelique trivs dessutom utmärkt med sin hagkompis. De busar och är så glada så. Ridskolan klagade över att de inte stod still i hagen och åt, men men. (Deras hage är den som ligger närmast ridbanan) Vi erbjöd oss i alla fall att byta till en hage längre bort (där två av ridskolehästarna står idag) mot att den hagen mockades ur innan. Det ville de inte. De var väldigt positiva till att byta hage och få en nyss urmockad, men att mocka den deras hästar gick i var inte intressant) Så då får busfröna vara kvar där de är. De är glada i alla fall.

Har nog aldrig varit i ett stall där man känt sig mer i vägen mellan varven.

Knapplånar mig själv, fastän knappen inte går att låna längre.

Uppdatering, det var längesedan.
Gammeltant har vilat. Hon hade varit snubblig en tid och jag misstänkte att tårna var långa och hovslagaren var bokad. Innan han hann komma så snubblade hon i ett byte -hon hade blivit bättre och gått så bra... Hon var ok direkt efter, men det var inte jag som med min höft har svårt för rörelser jag inte kontrollerar. Att hästen snubblar och kravlar på knäna i 20 meter innan hon tar sig upp (hon har en väldig vilja att hålla sig på benen! ) klassas väldigt mycket som en rörelse min höft inte klarar..

En vecka senare är jag ok men då markerar hästen svagt på vänster fram.
Hästen är dock piggare än på flera år och brallar och showar mycket och helt på egen hand fastän lillponnyn knappt hänger på, så jag fortsätter behandlingen med vila och försiktig linimentmassage tills jag är säker på att hon är bra+lite marginal.
Dock så har det detta år börjat märkas att hon är äldre. Efter två veckors vila nu, såg hon nästan helt otränad ut, hängmage och överlinjen borta. Det går fort nedåt när allt man jobbat upp sakt försvinner så fort, och så fort man jobbat upp igen händer det antingen mig eller hästen ngt som sätter stopp.:(

@Jen84 Men oj vilken smäll det blev om du känt dig så luddig efteråt. Skönt att du kryat på dig!

Nämn för ridskolan din ovilliga avsittning och att du gör barnen en tjänst genom att ge dem en bra balans och förståelse för hur hästar reagerar- och att det reagerar- redan tidigt! :p Kul med hagkompis kan man ju inte förneka en häst bara för att de andra hästarna vill ha lika kul.

Tråkig stämning på ridskolan som inte är serviceminded nog att få sina hyresgäster att känna sig ordentligt välkomna.. Hur tänkte de överleva annars:confused:

Så söt! Den ser ut att bli svart, vad tror du??? Du kanske fick den svarta arabhingst iaf ;):D:p:love:

Jag väntar fortfarande... dygn 348 och det ser inte nära ut ens... :grin:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 135
Senast: Mirre
·
Samhälle Såg att @Görel tipsat om denna på annat håll men den är för intressant att inte få en egen tråd. Intressant i betydelsen hur ett - vad...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 164
Senast: Sirap
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 231
Senast: Presto
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
477
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hudvårdstråden 2
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Härnösand

Hund, Katt, Andra Djur