Araber 05 :or

Sv: Araber 05 :or

Det låter ungefär som jag gör.

Nu satsar jag bara på att bygga tillit och vett i hästen, samt tränar kroppen på promenader. Hon går ju på lösdrift, så rör sig mycket hela tiden.

Så småningom kommer jag börja rida/longera in henne enligt AR, förmodligen i början av nästa höst.

Igår skulle vi öva på ledövningar. Hon kan sen tidigare stå stilla, komma och backa i lina. Hon kan också flytta bakdelen fint. Nu tyckte jag att vi skulle börja flytta bogen, men jäklar, vad sur hon blev! När jag sedan skulle longera henne lös (utan lina), blev hon urförbannad och kickade när jag närmade mig bogen. Vi hade rätt otrevlig stämning, och idag gick jag tillbaka till stå, komma och backa. Jag vet inte vad som gick fel igår, om jag var för tydlig, om hon helt enkelt inte gillar att flytta bogen eller vad det var. Det kändes som att de roliga försvann, så nu ska vi vara vänner ett tag framöver innan vi flyttar bogen igen.

Så där var Sivan åxå ett tag.
Det var olika var och när man fick röra i henne.

Jag fick helt jobba med teckenspråk ett tag och respektera att hon hade en ovanligt stor bubbla runt om sig, låt säga på 8-10 meter *asg* :rofl:

Mvh Li

Så välborstad och fin han är! Han ser riktigt proper ut.

Jag tycker att alla våra 05:or ser barnsliga ut i kroppen, med all rätt. Phigalle har lite liknande kors som Pemba tycker jag, lite "spetsigt", eller hur man ska säga. Men fin är han!

Ja, jag lägger ner de där bråken, så får jag vara lite försiktigare när vi flyttar på bogen. Är det såhär det är med ston? :smirk:

ja han har inget vidare snyggt kors. Men jag gilla rhonom ändå:p
Vi tackar och tar emot komplimangen!

Jag väntar på analysen på höt, men det är tydligen väldigt kraftigt så jag vågar inte ge för mkt än så länge så Phigalle får

6kg hö, 50g miner blå, 25ml B vitamin, 0.5kg Åsebro Cool. Vad ger ni era?

ger min 8kg nu (han äter ej upp allt)

kl

jag måste bara få påpeka, alla verkar ha ganska kantiga rumpor? eller är det bara en synvilla?
min pålle har en jätte rund och väldigt välmusklad rumpa, inte kantig nånstans faktiskt.

tänkte på en sak till, hur mkt vinterpäls har era "bebisar" fått? min ser ut som en björn på halsen men är lite kortare, dock extremt tät på kroppen... tycker det verkar lite tidigt för så mkt päls... vad tror ni?

Min tjej har Sveriges fulaste kors, så den är verkligen kantig. trots lösdrift, korrekt foder och många långpromenader upp & ner.

Bevis:
mm.jpg

Där var hon ändå sommarfet... extrem kanske den inte är, men inte heller rund och god. Men vad gör det? Min andra häst har ju en söt rumpa, så jag får titta på hans.

lite bilder på min plutt från igår när jag och anna (amk) var och lekte med våra bebisar!

annaalthen

annaalthen

hon är ganska skitig på bilderna...

det varkade ju inte funka... fan vad jag hatar datorer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Igår var det tävlingsdebut för både mej och Phigalle. Allt gick över förväntan och vi kom 1:a av 4 startande på showmanship at halter och 2:a av 5 startande på Trail at halter.
Första gången han åkt iväg så, första gången han varit i ett ridhus samtidigt med andra hästar.

011.jpg

002.jpg

007.jpg

010.jpg

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
807
Senast: Tuvstarr
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 385
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 779
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar