Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Menar du att Zenobia finns i Sverige?! När hände det? Jag trodde att hon fanns i Spanien eller nåt.Hjälp!
Måste skynda rätta mig själv - kan inte alltid förlita sig på minnet.
Zulus är efter Palas!!
(Dock har Zula helsyster Zuela -82 (UK) vars dotter Zenobia importerats till Sverige)![]()
I motsats till vad? Oridbara araber? Eller menar du med prestationsmeriter? Om du kan tänka dig att ta dig lite längre ner, som till Skåne, så finns i alla fall ett gäng där.Finns det några bra arabhingstar här nere i Småland? Jag syftar då på ridbara araber.
Du måste mena november eller hur?![]()
Finns det några bra arabhingstar här nere i Småland? Jag syftar då på ridbara araber.
Appropå cystor o rtg...
I ett tidigare inlägg eller på SAHF forum så lades ett brev in från några bekanta(inte till mig) i england...att dem hade minnsann inga problem med cystor i deras land...
I senaste ridsport( s 68 )kan man läsa om hingsten Elfado (hbl) som stuteri Walhof köpte in på auktion som 2 åring för att gå bruksprov i sverige.
Hingsten var rtg o vet intyg om ua fanns.
2 olika tyska vet rådfrågades innan köp.
I Sverige tog det stopp.
AVN avslog bruksprov då den hade en defekt form av en avplaning av rullkammen i v bakknä.
Svenska, holländska o danska veterinärer som Stuteri Waldhof anlitat för utlåtande har alla varit överens om att det med största sannolikhet är osteochondros.
Men de tyska rtgkommisionen tolkar bilderna annorlunda o hingsten har verkat i aveli trakhenerförbundet i år.
Den tyska rtgkommisionen menar att den svenska tolkningen av rtgbilderna kan ifrågasättas utifrån ett internationellt perspektiv.
Menar även att förutsättningarna för godkännande skiljer sig inom olika länder.
Tyskarna menar att hingsten har stort värde som sport o avelshingst, o är kärnfrisk vilket inte svenskarna gör.....
Artikeln finns i sin helhet i ridsport nr 21 s 68.
Kan det vara därför månne att andra länder inte har några problem med cystor???
Är svenska veterinärer för "hårda" i sin granskning eller är andra länders veterinärer inkompetenta att läsa av plåtarna???
Gör vi cystorna till ett större problem än det är???
Personligen så tror jag fullt på svenska veterinärers kompitens.
Framförallt de som AVN anlitar.