Sv: Arabavel 2011
Jag tycker det är fascinerande att ni orkar! Och inget negativt nu alls, jag är verkligen det, speciellt Du Devere som inte "egentligen" har så mycket annat i sahf.
Din kunskap är värdefull och sahf borde SKÄMMAS att dom inte insett vilken resurs du är!
Själv så är jag rätt likgiltig just nu, ända sedan årsmötet har jag liksom känt att det ger ingenting. Jag vet att att det är fel och jag vet att det HAR gett saker och ting på vissa punkter (gillar skarpt vår nya ordförande och hans sätt att ta tag i föreningen), men luften gick ur helt enkelt.
Jag tror minsann jag ska lägga min energi på min unghäst och mitt nya, "braiga" jobb.
Jag tycker och känner att det är synd och skam att inte SAHF uppskattar sina medlemmar mer än dom gör. Det är tydligt för mig hur pass "illa" riktad dess intressen verkligen är.
Man säger att det inte är så, men det lyckas inte förmedlas.
Man känner liksom att alla frågor hanteras och behandlas till förmån senare för showaraben och dess ägare.
Jag gillar show. Men det är ingen prestation, det är ingen gren jag värdesätter hos rasen. Så är det bara. Jag tänker elaka tankar ibland om varför det är som det är och vill slå bort dom, jag vill verkligen se en förändring i föreningen. Men just nu - inte vara delaktig i den.
Jag kommer bli jätteglad när/om/utifall att SAHF lyckas fånga upp mina intresseområden så småningom (förhoppningsvis under tiden jag äger arab) och tankar/ideèr så jag kan få ut, mer än just utställningar vart 5:e år och en medlemstidning 3 ggr per år.
Jag kommer alltså INTE sluta vara medlem, men uppfinningsrikedom och åsikter lämnar jag ifrån mig.
Jag har fått höra att jag "bara gnäller och inget gör", trots mail om uppskattning av mina insatser i styreslefrågor, cystor, sundhet hos araben mm.
Så jag ska helt enkelt sluta göra saker och sluta "gnälla" så är jag övertygad om att allt kommer lösa sig.
Jag hejjar på er som sagt, "for now" kommer jag inte göra så mycket oljud - säkert gnäller jag till lite då å då, men jag orkar verkligen inte lägga min värdefulla tid på saker som inget ger och ingen ändå vill ha.
Så hejja, hejja!
Jag tog hem hästarna från betet igår, åkte och badade med dom och idag blir det storskurning av häst.
En arbetande Washington
En arbetande Celiaah
En arbetande Dick
En arbetande L-C-W-G
En arbetande UNG Celiaah