Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad menar du? Varför skulle det vara mysko? Alla skimmelaraber blir väl inte flugskimmlar?Det har iaf stämt på de hästar jag har sett
Och att genen skulle vara ressesiv känns lite mysko med tanke på att nästan alla skimmel araber har genen i så fall.
In some heterozygous horses the mutant gene was deactivated in some regions of their body, so normal pigment production has been able to resume, giving the marks known as "blood marks". Flea-bitten grey horses develop speckles in the original coat colour, after the greying process has started. This might be due to the same mechanism as blood marking, or "flea-bites" may be controlled by a separate gene, as discussed below.
The grey mutation provides a good example of the regulatory power of mutations as an underlying mechanism for phenotypic diversity. No gene products are actually altered. The mutations affect the expression of neighbouring genes - so that they are not properly regulated. Regulatory mutations can and do cause genes to be over-expressed (as here), under-expressed, or expressed at different times and/or in places. Such mutations can have profound affects on phenotype, causing differences both within and between species.
Forskare säger alltid att de "tror" innan de är 100 % säkra. De "tror" även om de är 99 % säkra. Själv har jag haft 3 skimmlar (10, 13 och 15 år) som inte var flugskimmlar och har sett ett antal helvita i Polen. Jag har inte undersökt saken närmare men alla de är knappast homozygota skimmlar, eftersom det ändå är relativt ovanligt (studera bara avkommelistorna efter de polska skimmelhingstarna, så kommer du att märka att det inte finns speciellt många helt utan färgade avkommor).Vill ju tillägga att forskaren själv skriver att han inte vet hur det igentligen ligger till.
Så jag tror slutsatsen är, han har inte en jäkla anning utan sitter och gissar
Han säger ju iaf att de bara tror, och med andra ord så har de inte en jäkla anning, lite vågat att gå ut med det innan man vet tycker jag.
Att personen skriver att han har doktorerat i det behöver ju inte betyda att det är så. Jag kan starta en hemsida om 10 min och påstå att jag är forskare tex...
Och att genen skulle vara ressesiv känns lite mysko med tanke på att nästan alla skimmel araber har genen i så fall.
Det låter precis som sabinoanlag. Anlagen finns i så fall hos någon av förfäderna, men kanske bara visas minimalt. Det sysn inte alltid lika tydligt. Vad är det för stam?Jag undrar om sabinoanlag det är så att jag har en ettårig hingst som har en storbläs som går ner på underläppen och så har han fläckar på fram käna och en kota vit bak, kan han ha det. Vad jag vet så har ingen av hans föräldrar eller precis bakåt anlagen. Jag kan ju bara ha haft tur med .
Jag resonerar som så att det finns väldigt många flugskimmlar.
Som jag redan skrivit så kan jag iaf räkna alla helt vita hästar på en hand som jag har stött på.
Crown Prince är uppenbarligen heterozygot (får färgade barn). Han är helt snövit trots att han är till åren kommen. När han är nybadad iaf...
Mitt sto har förresten blivit mkt prickigare under sin dräktighet. Undrar om det kan finnas någon hormonell påverkan där?
Iom att det är så vanligt hos araben så tyder det faktiskt på att genen är ressesiv. I slutna populationer kommer de recesiva anlagen slå igenom mer och mer för varje generation fick jag lära mig på biologin. Det syns tydligt på att albinism är vanligare bland vissa populationer på öar som haft väldigt lite genetiskt utbyte med andra. Ett annat exempel är svenskarnas vanligen blå ögon. Om man tittar på mänskligheten i stort så är inte blåögdhet i närheten av så vanligt som den är här.
Crown Prince är uppenbarligen heterozygot (får färgade barn). Han är helt snövit trots att han är till åren kommen. När han är nybadad iaf...
Mitt sto har förresten blivit mkt prickigare under sin dräktighet. Undrar om det kan finnas någon hormonell påverkan där?