Arabavel 2009/2010 forts

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabavel 2009/2010 forts

*KL*

Ett par nytagna bilder på lilla Zalima, snart tre veckor, Ecaho - Zefirka/Eldon. :love:

zalima10.jpg

zalima12.jpg

Carina på Silver Arabians

Finns det några arabhingstar i Sverige som verkar via färsk semin och i sådana fall, vilka? Finns det någon hemsida där namnen på hingstarna står?

Carinaso - :love:

Nu har jag precis fattat hur man lägger upp bilder på pixbox. Återstår att se om jag kan lägga dem här också... :p

Testar... Ser ni bilden?

pic_show_id30937793.html

Om ni ser den...så är det Vitnos som spurtar ;)

Hjälper till lite!

Man måste gå in på "meny" sedan "länka till bilden"
Och där ska man kopiera en viss länk nedanför bilden.

Hon är en fining! Hon får gäääärna flytta hem till mig ett tag! eller resten av livet ;)

Oh tack Kimmis! Men meny...?! Vart då? På pixbox? *får nog kolla imorrn när jag är lite piggare och klarare i skallen ;) *

Det andra ska jag framföra till Vitnos så går hon säkert omkring mallig resten av veckan och hotar med flytt till dig om jag plockar fram rakapparaten igen. Hon h-a-t-a-r när jag försöker raka hennes skägg :mad:

Ja alltså, på vänster sida om bilderna så står det

M
E
N
Y

på det hållet, om du fattar hur jag menar :p

Yes! Hälsa vitnos det, jag kan komma o hämta henne om du är för dum mot henne ;)

Rakapparat slipper hon dock inte här, men skägget, det rakar jag inte!
Däremot rakas tussar som sticker ut ur öronen bort!

Det har jag inte provat på fille än.. hm... det måste göras!

Finns det några arabhingstar i Sverige som verkar via färsk semin och i sådana fall, vilka? Finns det någon hemsida där namnen på hingstarna står?

Hingsten Sokrates finns på färsk semi, på "CK" avatar här på bukefalos finns länk hennes hemsida. Ytterligare finns det ju en del på fryst men vet inte om det finns fler på färsk... (Mitt sto fick ett hingstföl e sokrates i april och bilder på honom ligger tidigare i denna tråd, väldigt smidigt med semi måste man ju säga!!)
/ Erika K

Kan man få doserna skickade till vilken seminstation som helst som man väljer? Eller hur funkar det? :) (nu tänkte jag främst på färsk semin)

Ja, det kan man.
Stationerna kollar stona förmiddagar mån, ons och fre.
När det är dags för semin ringer stationen mig, som tappar hingsten under dessa eftermiddagar. Sen packar jag och skickar med post till de som beställt, och sköter posten sig så har stationen skicket nästa morgon, och seminerar då.

Vad är det för stam på läckra lilla Vitnos? Hon är verkligen söt!

Har en ettårig hingst efter Elcatero som har tecken som påminner om hennes- fyra vita strumpor och en stor bläs som är som en lykta på ena sidan. Han lyser upp i min flock med annars ganska vanliga, lite tråkiga färger!

hej !
jag har en liten fråga har ett fullblodssto som jag letar arab hingst till....:)

någon som vet en fin kille till min älsklig ???

hej !
jag har en liten fråga har ett fullblodssto som jag letar arab hingst till....:)

någon som vet en fin kille till min älsklig ???

Det beror ju ganska mycket på vad du elerat efter för hingst och vilka kavaliter du är ute efter. Vill du ha en hingst som är godkänd för anglo- avel finns det 2 arabhingstar i Sveirge, Elcatero och Luxor. Sen finns det några i Danmark och någon i Norge. Om du går in på svénska angloarabföreningens hemsida finns en massa bilder och info.
Sen finns det på SAHFs hemsida länkar till en massa stuterier och hingstar av olika klass. Lycka till /Erika

Ska avkommorna registreras med okänd härstamning i SH?

Tror att Du får bättre svar genom att kontakta SH direkt.
http://www.svehast.se/sh/
och även den rasförening som ponnystona fått sina pass utfärdade i.

Det kan finns föreningar som inte har som krav att hingsten ska ha licens.

Förmodar att Du villigt och glatt hoppar över info. från SAHF
den är ju något mer förvirrande än tidigare
Har kontaktat SH, det var lätt som en plätt! Eftersom hingsten är avelsvärderad tidigare och fanns i SH's rullor behöver jag endast betala 130 kr för betäckningsblock och stoavgifter. Stona är reggade i ASRP som 99:or och avkomman hamnar i SH's register. Inga pengar till SAHF om det kan undvikas!

Tack för svar, men tyvärr kunde jag inte se sidan. Antar att hon inte är registrerad under namnet Vitnos?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 401
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 367
Senast: Lady_S
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga...
48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 193
Senast: qitis
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 050
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare