Arabavel 2009/2010 forts

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabavel 2009/2010 forts

Eller VILL dom att alla stoägare, samt övriga nyfikna, ska ringa och be dom rabbla upp samtliga tillgängliga hingstar, och uppstallningsort? :confused:

Jag trodde de kanske börjat fundera på att bli kostnadseffektiva...

Du ÄR på fel forum om Du verkligen vill ha svar på det här.
RÄTT forum ÄR kopplat till www.sahf.se klicka på forum i menyn
och sedan på Gå till SAHFs Forum --> på den sida som dyker upp.
Men LÄS först forumreglerna. INNAN Du ger Dig in på forumet.

Men Godmorgon.

ARAB måste väl kunna uppdatera sin egen sida, eftersom "ARAB och SAHF är två helt olika saker".

Men jag kan maila ARAB om detta, så kan de ta några minuter av sin dyrbara tid att svara på mail också.

Och sen kan jag forumreglerna för SAHF.
Tex får man inte göra sin text färgad. ;)
Iallafall sa de det från början, de kanske ändrat sig.

Senast ändrad:

Men Godmorgon.

ARAB måste väl kunna uppdatera sin egen sida, eftersom "ARAB och SAHF är två helt olika saker".

Men jag kan maila ARAB om detta, så kan de ta några minuter av sin dyrbara tid att svara på mail också.

Och sen kan jag forumreglerna för SAHF.
Tex får man inte göra sin text färgad. ;)
Iallafall sa de det från början, de kanske ändrat sig.

ARAB har ingen webmaster och ingen egen hemsida.
ALL info finns på www.sahf.se som har en webmaster.
Det fungerar nog som t.ex. på www.aphc.se
Det finns olika sektioner, men en webmaster som uppdaterar hemsidan.
Likaså på www.ahis.se

Det har varit på tal tidigare att ARAB AB skulle ha en egen hemsida,
men jag vet inte mer om det.

Beträffande forumreglerna på SAHF´s forum, så har det ändrats efter hand.
UTMÄRKT att Du känner till de reglerna.

KL
Den 30/4 fick min lilla Perelka ett hingstföl!!! Pappa är Sokrates (Perelka är e Egmont ue Ernal) Den lilla krabaten kör redan galopp tävlingar med sin mamma. (både i boxen och ute)
30884581.jpg

30884583.jpg

30884569.jpg

30884565.jpg

Brun än så länge och håller tummarna att tänker behålla färgen!
/Erika K

Så söt!
Men jag tycker det ser ut som en fux jag :D

Tycker "eyelinern" ser rosa ut!

Grattis till en jättefin fölis!
Tycker som Kimmis att han ser fux ut :D, inget svart på benen?

Men du vet bäst, du ser ju honom IRL. Mamma är jättefin också.

Jättesött föl! Men jag tycker inte det ser ut som en blivande fux :D

Brun eller skimmel ;)

Tack!!
Ja det har rådit lite delade meningar om färgen... När mamma kom ut och på morgonen trodde hon att han var fux (han är helt röd mellan öronen men en bli längre ned blir han svart..) men svans och 70% av manen är svart.. inte så mörk vid hovarna... Så ja antingen är han fux med svart man och svans, brun utan mörka ben eller så blir han skimmel han med, men inga stickhår runt ögonen än så länge! Vi får väl se vad pass damen säger om några månader

(Det är ju lyxproblem när man det är färgen man inte riktigt kan bestämma, första dygnet fick vi mata honom med nappflaska och pumpa pelka med bröstpump tills han fattade var och hur man skulle dricka och att hennes juver var "användbart"...)

Senast ändrad av en moderator:

Min åring hade också ljusa ben när han va bebis, men idag är han brun med svarta ben. :)

Jag tror faktiskt att han blir fux eller skimmel när jag inspekterat bilderna noggrant. Hehe...

Senast ändrad av en moderator:

En fux brukar ju vara grisrosa runt ögonen när de kommer ut :D

Fuxar får dessutom inte ha svarta hår så det talar ju desto mer för en brun eller skimmel. Om pappan är skimmel tror jag mer på det ;) Min skimmelvalack var väldigt fuxig som liten men är väldigt skimmel nu :p

Jättesött litet föl :)

Jag tror på brun. Mina två Sokrates-barn hade samma färg, och de blev ljust bruna.

Ja det blir väl tidens tand som får avgöra det hela.. Pappan är ju brun och mamma skimmel (född fux).
Är egentligen bara nyfiken på om Perelka är homozygot eller hetrozygot skimmel (lite nörd och tycker sånt är roligt...)

/Erika

Jag bryr mig inte om färger alls, men det hade varit roligt om min 1-årshingst blivit skimmel.
Jag döpte ju honom till Wacko Jacko, eftersom han föddes mitt i all hysteri om Micheal Jacksons död.
Jag tyckte det skulle varit fränt om fölet föddes brun, och sen blev vit, precis som MJ. ;)

Jag bryr mig inte om färger alls, men det hade varit roligt om min 1-årshingst blivit skimmel.
Jag döpte ju honom till Wacko Jacko, eftersom han föddes mitt i all hysteri om Micheal Jacksons död.
Jag tyckte det skulle varit fränt om fölet föddes brun, och sen blev vit, precis som MJ. ;)
:rofl:

Carina på Silver Arabians

Haha! Inga nyfödda hos dig i år?

Tycker det är väldigt lite fölrapporteringar.. Bara två här än så länge?

Jag vill se mer fölisar :)

:rofl: :rofl: :rofl:

Ahaa, pappa är brun? Jo den ser då allt brun ut isåfall! Jag tippar också på brunt nu när man vet att pappan är det. Tycker många bruna brukar födas i den där ljusa färgen :D

Nä, den 5e juni får jag arabföl. Walizka ska ha då, och sen blir det en kornsing med travare som mamma.

Hur stor var din "vitnos" som åring?

Och hur stor är hon nu?

Mätte Fille idag och känner att jag nog kommer bli höjdrädd...
147 fram och 148 bak, och enligt "prognosen" ska han då bli 163... och det känns väldigt stort...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 406
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 369
Senast: Lady_S
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga...
48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 214
Senast: qitis
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 054
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V