Arabavel 2009/2010 forts

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabavel 2009/2010 forts

Bra skrivet!
Håller med till pricka.

Det är verkligen så tokigt det kan bli.
Jag förstår att styrelsen sitter i en jobbig sits och de har handlat efter vad de trott skulle funka och är enda alternativet. Så måste iaf jag tänka.

Men det blev så tokigt som det bara kunde bli.
Sen kanske det kommer funka, vad vet jag.
Men inte utan kamp och inte utan rätten att få en chans till att påverka.

Jag vill bara tillägga att på årsmötet presenterades avelsplanen igen och det var tydligt att medlemmarna inte tyckte att exteriörbedömningen skulle ske i ordinarie utställningsklass.
Vi har tagit till oss det och jobbar vidare för att få fram en noggrann exteriörbedömning med skriftligt omdöme.
Mvh Ingela

Ja Ingela, jag vet att du lyssnar!
Men lyssnar resten av avelsgruppen?
Lyssnar styrelsen?

Jag vet inte, men det känns ju inte som det.

Men anledning av den nya prislistan från ARAB , kan ni ge mig någon vettig förklaring till följande:
Varför slå ihop tre utgiftsposter under ett namn:registrering? Det hindrar insyn i vad man betalar för de olika posterna. Är detta ett nytt sätt att få in extra pengar som exempelvis stoavgiften?
Det är onödigt och fördyrande för oss uppfödare att testa alla föl för SCID. t.ex
Om föräldarna är testade fria från SCID.
99% av hingstfölen som ska bli valacker.De öviga kommer att bli testade för att lösa hingstlicens i sinom tid. Eller ska man testa en gång till då?

Valacker kan man plötsligt få registrera utan SCIDtest efter ett års ålder. Hur låter det när man får dubbel avgift andra kalenderåret om man inte kastrerar?
Det är bara uppfödaren som kan registrera och det är "olagligt" att sälja oregistrerad arabhäst, då måste man vänta ett helt år att sälja sin valack om man vill ha nytta av denna "billiga registrering.
Är det inte meningen att vi ska försöka sälja våra hästar till icke medlemmar?? Ska de straffas med en avgift på 800 kronor för att få sitt registreringsbevis??? Det måste vara fel tänkt att tvinga någon att bli medlem i en förening som ger så lite positiva saker tillbaka som SAHF.
Ann Britt Persson

*KL*

Ett litet stoföl föddes tidigt på morgonen 21 april. Mamma är Zefirka PL (Eldon x Zenobia/Endel) och pappa är Ecaho PL (Pepton - Etruria/Palas). En blivande galoppör, kanske? :)

filly4.jpg

Carina på Silver Arabians

Hon ser målmedveten ut. :love:

Har hon lånat mor-:love:sins grimma som sele? ;)
Ja, eller snarare en i ponnystorlek eftersom hon är så pluttig. Jag brukar ha det på alla de första dagarna. Det är jättepraktiskt när man ska få tag i en sprattlig fölunge när de ska in igen.

Carina på Silver Arabians

Oj vilken målmedveten min hon hade.
Smart ide med grimman. Den ska jag fundera på att använda när det blir dags för Novans lilla.

Och då undrar jag hur du hittat dessa uppgifter?

På SAHF/ARAB,s sida hittar jag bara lösta licencer t om 22/3...

Lite tröttsamt när uppgifter kommer ut på privata sidor, innan ens ARAB kan få med dom i sina listor.

(Inget ont om din sida, den verkar riktigt bra).

Senast ändrad:

CK:

Klicka på Hingstkatalog 2010 i menyn till vänster på SAHF:s sida.

Kruxet är dock att i själva uppräkningen av hingstar står det "Hingstar som löst licens tom 090914".

Men, men - det finns en katalog iallafall.

Och nej, jag hittar heller inga hingstar som man har löst licens på t o m 20100412, men "olandsaraber" skriver ju också att det inte ännu finns på SAHFs egen hemsida.

Senast ändrad:

Jag tror de hingstarna är just de som löste licens -09.

Jag har MYCKET svårt att tro att alla de hingstarna redan löst licens för -10.

Ja, och då undrar man givetvis var uppgifterna kommer ifrån?
Min gissning är att hon ringt ARAB och fått fram dom, men dåligt av ARAB att inte uppdatera allt eftersom licenserna betalas in.

Och då undrar jag hur du hittat dessa uppgifter?

På SAHF/ARAB,s sida hittar jag bara lösta licencer t om 22/3...

Lite tröttsamt när uppgifter kommer ut på privata sidor, innan ens ARAB kan få med dom i sina listor.

(Inget ont om din sida, den verkar riktigt bra).

Från ARAB AB och Minna, God service till den som är intresserad.

Hon sa inget om att det kunde vara god service att lägga ut det på hemsidan, istället?

Eller VILL dom att alla stoägare, samt övriga nyfikna, ska ringa och be dom rabbla upp samtliga tillgängliga hingstar, och uppstallningsort? :confused:

Jag trodde de kanske börjat fundera på att bli kostnadseffektiva...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 408
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 369
Senast: Lady_S
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga...
48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 214
Senast: qitis
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 054
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka