Sv: Arabavel 2009/2010 forts
Och jag håller med dig, är nog första gången tror jag!
Men när någonsin har ni lyssnat på medlemmarna i sahf?
Vi har velat ha värderingar av hingstarna, vi gick på möte, där ganska många var (inklusive jag själv!) Och ALLA (!!!!!) där var överens om att en utställning inte var rätt plats för en värdering!
Men vad händer? jo, förslaget som tas fram går ut på att man visar på utställning, dessutom i ordinarie klass
utan minsta möjlighet till skriftlig kritik. Och det förslaget tas tillomed fram utan att tillfråga en av personerna i "avelsgruppen" vilket jag tycker är otroligt oförskämt!
Dessutom är det många som vill ha obligatoriskt CA-test på hingstarna, där har vi förvisso en förbättring då hingstarna ska SCID-testas, men! Det är det så vitt ja vet ingen som har skickat in motioner om?
Vi arabhästägare är trötta på detta nu, jag kommer härmed anmäla allt jag kan tycka är fel och låta jordbruksverket granska det!
Och så här när det har gått ett tag sen prislistan las upp, så tror jag faktiskt att det var det bästa som kunde hända arabsverige! De flesta är nu tillräckligt arga för att orka göra något åt saken, och alla står enade!
Jag vill gärna ta föl på mitt arabsto nästa år, men om jag gör det eller inte beror väldigt mkt på prislistan!
gottekorgen: Jag tror du behöver en ordlista, kolla genom vad ordet betyder så ser du att det ni har gjort inte är lagligt i sverige.