Arabavel 2009/2010 forts

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabavel 2009/2010 forts

Oj oj! hade jag ingen anning om!

Du får gärna fortsätta länka till liknande saker :D

Det är bara att söka på Ystads Allehanda och hans namn så dyker det upp många liknande saker sedan flera år tillbaka...........:crazy::cry:

Det som förvånar mig är att folk blir förvånade...

Har man bott på en öde ö om man lyckats missa allt han gjort?

Jag kollar inte på nyheter, läser inga tidningar... så... Jag tror att ett mindre världskrig skulle kunna bryta ut utan att jag skulle upptäcka det :D

Jag hoppas att så många medlemmar som möjligt kommer på årsmötet. Jag jobbar tyvärr men har lämnat iväg en fullmakt. Man får bara ha en fullmakt per person så det behövs medlemmar på mötet som kan använda fullmakterna till rätt val.
// Linda

Det som förvånar mig är att folk blir förvånade...

Har man bott på en öde ö om man lyckats missa allt han gjort?

Själv bor jag i Norrland och har inte en aning om vad kommunpolitiker i Skåne har för sig, om dom inte nu hamnar i riksnyheterna.

Det är ju knappast bara som kommunpolitiker det stormat runt denna person.

Att det bara fortsätter och fortsätter är horribelt tycker jag. Han verkar tro att han är gud, minst.

Hur tar man reda på vilka arabhingstar som verkar i aveln i södra Sverige?

Så småningom kommer info ut om vilka som löser licens på sahf hemsida.
Du har lista på de som haft licens -09 på "svenska arabhingstar" (sök).
// Linda

Finns redan lista på dom som har licens än så länge 2010!

Jag vet att det finns en "Hingstkatalog" på SAHF´s hemsida men det står ju inte var hästen står? Står bara ägarens namn och nummer?

Fast genom namn och nummer så är det ju jätte lätt att få fram både adress person nummer och allt annat man kan tänka sig att behöva få reda på ;)

Ja men det är ganska så tröttsamt att behöva sitta och söka upp varenda nummer på t ex Eniro.. efter 5 hingstar så är man ju dötrött.. i alla fall jag.. borde verkligen finnas ett bättre upplägg.. suck.

Mjo, men du ska väl inte betäcka din lilla tjej redan i år?
Så du har ju liksom minst 1 år på dig att leta, och då tycker jag inte det är speciellt mkt i tid!

Jag la ner ca 1 h om dagen i genomsnitt i ren hingstletning och stamforskning till pselma i 2 år innan jag betäckte henne. Dock så brydde jag mig inte så mkt om avstånd, jag vill bara hitta den perfekta hingsten till mitt sto, och står han långt bort så ja, då får man åka långt! Inte mer med det är min attityd!

Kollar man bara avstånd till att börja med så eliminerar man ju ganska många väldigt fort!

Det är väl självklart att jag inte kommer att betäcka mitt arabsto i år. Hon är ju bara 2 år. Jag ville bara veta om det fanns någon bra hemsida eller något där det står vart alla verksamma hingstar står i vårt avlånga land.

Och jag vet att det finns många riktigt bra hingstar här nere där jag bor så jag behöver inte åka till Norrland för att hitta en bra hingst. ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 409
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 369
Senast: Lady_S
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga...
48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 224
Senast: qitis
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 054
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka