Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dessutom så tar de en extra avgift för icke medlemmar.
Oj oj oj.
Såg sedan att själva registeringsavgiften för partbreed var ungefär hälften gentemot renrasigt. Är det verkligen så mycket billigare för dem att registrera en korsning eller är de rädda att de ska gå till SH istället?
Efter att ha läst den nya prislistan tappar man all lust att avla arabhästar.
T ex, missar man nån underskrift när man sänder in registreringsansökan kostar det 700 KRONOR extra...
Registrering inkl pass går på över 4000 kr, om jag inte läst fel.
Vilka andra rasföreningar har dyrare registrering än vad hingstavgifterna kostar?
Kan man inte bara bomba ARAB, och börja om på ny kula?
Varför ska stoägare betala för ARAB's skulder, är det inte möjligt att sätta ARAB i konkurs?
Ärligt, vore det inte för att reggning i ARAB är en förutsättning för att få starta avkommorna i galopp, så skulle jag nog bara regga mina araber som korsningar i SH.
Nu har jag mailat jordbruksverket en fråga angående lagligheten i Arab ABs prissättning. Enligt svensk lag får man inte ta ut mer än självkostnadspris för registrering av hästar och man får inte ge speciella rabatter till medlemmar (det sista glömde jag nämna i mailet). Ska bli intressant att se ifall det kommer något svar och vad svaret kan bli.