Arabavel 2009/2010 forts

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabavel 2009/2010 forts

Kimmis87 - "Någon som har koll på avelsvärderingen?"

Svar:

Arabhingstar som värderades:

ALVEZ ETANN - avelsvärdesklass III (7, 7, 7, 6, 6)
e: Etman (PL) u: Amurath Anne (Även ridprov (7 - or på allt))

BIMAAL - avelsvärdesklass I ! 38 p (8-8-8-6-8) (Inget ridprov)
e: LM Limaal u: Bitcha

Motiviering för Bimaal: "Hingst av god rastyp med ett vackert, uttrycksfullt huvud, lång och bra ansatt hals, väl liggande bog, ngt långt kors, välbenad från sidan (nöjaktigt korrekt), spänd och ngt kort skritt, vägvinnande och luftig trav med bra påskjut". (Hittade information på hästägarens hemsida. länk borttagen av moderator.)

Han, Bimaal, är så läcker och smäcker. Häärlig trav har han också! Jag tyckte att domarna var riktigt sjyssta - de poängterade för tjejen som visade Bimaal att de gärna ville se mer av Bimaals trav. Trots långa tjejben så hängde hon inte med i Bimaals trav , men domarna såg ändå vad kusen kunde åstadkomma och betonade att Bimaal hade en explosiv trav.

Båda hingstarna såg ut att vara trevliga pållar.

Ett stort grattis till de två avelsvärderade hästarna!

Ungaro och Elysion var strukna. (Synd, jag hade gärna sett dessa också IRL).

Senast ändrad av en moderator:

Jag frågar igen, ingen som vet vart hingsten Bakir finns i dagsläget?

Jag frågar igen, ingen som vet vart hingsten Bakir finns i dagsläget?

Namn/Name Bakir FAnr FA62/78-82
Far/Father Bassora

Mor/Mother Maimuna

Född/Born 1978 (Död/Dead)
Färg/Color
Kön/Sex Hingst/Stallion Chip
Uppfödare/Breeder Erneholm Gudrun Skåregärde Arabstuteri
Ägare/Owner Karlsson Pia

Står inget om Död men född 1978, troligen ej i livet.
Senast reg. ägare enligt ovan

Källa: www.sahf.se ARAB's webstambok

Bakir, född 1978, troligen finns han inte längre. Kontakta ARAB så få du info om sista registrerad ägare.

Jag har en efter Kormant! :) En hingst -09.
Ska försöka ta arslet ur vagnen någon dag och fixa så jag kan visa kort på han. :D
Jag tycker min är fin, men jag kan va lite hemmablind också. Han kommer hur som haver iaf bli valack då jag tänker behålla honom och vill inte ha en hingst.
Fast jag vill ha expertisutlåtande om hans exteriör sen också för sådant är alltid intressant, för allas del.

Annars är han en super trevlig individ. Väldigt lite hanterad men han är så samarbetsvillig. Min hovslagare är så förtjust i hans personlighet också, och hon är ingen jätte arabfan direkt.

Nu blev jag iaf väldigt inspirerad att ta tag i detta med fotona... :idea:

Mvh Ann

Kimmis! :)
Hur hög är Fille nu? (och vad är det för mankhöjd på mor och far?)
Känns som min är så jäkla stor... Vill ha nåt att jämföra med! :D

Mvh Ann

Bakir, född 1978, troligen finns han inte längre. Kontakta ARAB så få du info om sista registrerad ägare.

Jo, han lever, det vet jag! Vet bara inte vart han finns. Sist jag hörde något så stod han i Skara (om det nu stämde?) Vill veta vart han står och om han har några hingstar efter sig som verkar i aveln. Hade en valack efter honom som blev 27 år gammal. Hade blivit äldre om han inte skadade sig i hagen. :cry:

Suck, Pia Karlsson känns som ett rätt vanligt namn. :rofl:

Jag har inte mätt honom ordenkligt på länge! Men mätte halvdant för 1,5 vecka sen! Då var han 141, men han kan lika gärna varit 143 liksom ;)

Hans mor är 153-154 inte mätt henne på länge, och nu känns det sisodär med guldskor och allt på ;) Jag vet inte riktigt hur mkt jag ska dra bort liksom

Pappan var då när jag var o kollade på honom 154, men då var han ju 4 år oxå så det kan ju ha hänt saker där, finns ju dom som stannar när de är 4, och de som skjuter iväg flera cm till!

men man brukar räkna på att de har växt 90% som 1 åringar och fille är 10 mån + 2 dagar, så enligt måttskalan så ska han bli rätt stor, över 155 iaf... jag kan mäta noggrannare senare idag!
Kan försöka mäta Pselma med om du vill? Hon är ju bara 5 år, så det kan ju hända saker där med :D

Jo, visst är Pia Karlsson ett vanligt namn men troligen har ARAB både address och telefon nummer.

Jo, visst är Pia Karlsson ett vanligt namn men troligen har ARAB både address och telefon nummer.
Du missade min poäng... I hingstkatalogen (följ länken i mitt förra inlägg) finns Bakir med. Komplett med ägare, adress och telefonnummer...

Carina på Silver Arabians

Du behöver inte mäta henne så alltså, kul att veta på ett ungefär bara! :)
Fille har lite mer mankhöjd att brås på helt klart så han är en aningen större än min. Dock inte mätt så ordentligt själv heller.
Men Estella är ynka 146-147 cm i mankhöjd och Kormant vet jag inte exakt, men runt 150 någonstans!
Jag hoppas min blir 150, det är lagom! :D

Mvh Ann

Hur stor är din då? Sånt kan man ju inte utelämna! ;)

151 var kormant som 4 åring, så det är ju möjligt att han är nån cm större idag!

Senast ändrad:

Haha... sorry.... runt 135 när jag "mätte" för några veckor sen! Ska försöka göra en lite seriösare mätning.
Okey... men då borde min bli runt 150 i af. Gör inget om han blir lite större. Ska ju kastrera honom tidigt och stämmer myten om att tidigt kastrerade blir högre så är det ju bra. :laugh:
Spännande är det!

Oj oj! hade jag ingen anning om!

Du får gärna fortsätta länka till liknande saker :D

Har inga vidare kommentarer till det här.
Bara en enda sak:

Bli medlemmar NU. Skriv på inbetalningskortet att ni blir medlem för att rösta bort HM så man kan bevisa varför man gick med, eller skriv ett brev i samband med inträdet. Annars kanske han får för sig att han varit med och påverkat till en tillströmning av medlemmar, det vore ju dumt jag jag anser det är precis tvärtom.

Gå med nu så vi kan påverka att han inte sitter kvar i sahf nästa år.
Pinsamt detta.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 411
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 369
Senast: Lady_S
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga...
48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 225
Senast: qitis
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 054
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• kattförsäkring
  • Annonsera mera hundar 2