Sv: Arabavel 2009/2010 forts
Kimmis87 - "Någon som har koll på avelsvärderingen?"
Svar:
Arabhingstar som värderades:
ALVEZ ETANN - avelsvärdesklass III (7, 7, 7, 6, 6)
e: Etman (PL) u: Amurath Anne (Även ridprov (7 - or på allt))
BIMAAL - avelsvärdesklass I ! 38 p (8-8-8-6-8) (Inget ridprov)
e: LM Limaal u: Bitcha
Motiviering för Bimaal: "Hingst av god rastyp med ett vackert, uttrycksfullt huvud, lång och bra ansatt hals, väl liggande bog, ngt långt kors, välbenad från sidan (nöjaktigt korrekt), spänd och ngt kort skritt, vägvinnande och luftig trav med bra påskjut". (Hittade information på hästägarens hemsida. länk borttagen av moderator.)
Han, Bimaal, är så läcker och smäcker. Häärlig trav har han också! Jag tyckte att domarna var riktigt sjyssta - de poängterade för tjejen som visade Bimaal att de gärna ville se mer av Bimaals trav. Trots långa tjejben så hängde hon inte med i Bimaals trav , men domarna såg ändå vad kusen kunde åstadkomma och betonade att Bimaal hade en explosiv trav.
Båda hingstarna såg ut att vara trevliga pållar.
Ett stort grattis till de två avelsvärderade hästarna!
Ungaro och Elysion var strukna. (Synd, jag hade gärna sett dessa också IRL).
Kimmis87 - "Någon som har koll på avelsvärderingen?"
Svar:
Arabhingstar som värderades:
ALVEZ ETANN - avelsvärdesklass III (7, 7, 7, 6, 6)
e: Etman (PL) u: Amurath Anne (Även ridprov (7 - or på allt))
BIMAAL - avelsvärdesklass I ! 38 p (8-8-8-6-8) (Inget ridprov)
e: LM Limaal u: Bitcha
Motiviering för Bimaal: "Hingst av god rastyp med ett vackert, uttrycksfullt huvud, lång och bra ansatt hals, väl liggande bog, ngt långt kors, välbenad från sidan (nöjaktigt korrekt), spänd och ngt kort skritt, vägvinnande och luftig trav med bra påskjut". (Hittade information på hästägarens hemsida. länk borttagen av moderator.)
Han, Bimaal, är så läcker och smäcker. Häärlig trav har han också! Jag tyckte att domarna var riktigt sjyssta - de poängterade för tjejen som visade Bimaal att de gärna ville se mer av Bimaals trav. Trots långa tjejben så hängde hon inte med i Bimaals trav , men domarna såg ändå vad kusen kunde åstadkomma och betonade att Bimaal hade en explosiv trav.
Båda hingstarna såg ut att vara trevliga pållar.
Ett stort grattis till de två avelsvärderade hästarna!
Ungaro och Elysion var strukna. (Synd, jag hade gärna sett dessa också IRL).
Senast ändrad av en moderator: